Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، هادی گورابی مدیرکل شهری و شوراهای استانداری تهران ظهر امروز در مراسم معارفه شهردار ورامین، اظهار کرد: شهر ورامین و شهدای ۱۵ خرداد این خطه طلیعه دار انقلاب اسلامی بوده و مذهبی بودن این دیار همیشه زبانزد بوده است.

وی گفت: در شهرهای همجوار استان تهران شهرهایی را داریم که شکل گیری آن به طوری بوده که با توجه به مهاجر پذیری شکل گرفته اما شهر ورامین از شهرهایی است که قدمت شهری آن بسیار بالا است و این ویژگی ها می تواند در حوزه مدیریت شهری هم به مجموعه مدیریت شهری کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باید در شهر نگاه توسعه پایدار داشته باشیم، توسعه پایدار تفاوت می کند با رشد، اگر به یک بعد بپردازیم و به ابعاد دیگر نپردازیم در واقع یک تعریفی از رشد است، واژه توسعه پایدار، یعنی باید تمامی آن مهم رشد و توسعه یابد.

مدیرکل شهری و شوراهای استانداری تهران افزود: در حکم شهردار جدید ورامین آمده است، معماری ایرانی اسلامی که تاکید وزیر کشور بوده و با توجه به مواردی که توصیح داده شد یکی از موضوعاتی که در این شهر باید اجرا شود همین موضوع است، رشد در حوزه های اقتصادی، اجتماعی  و فرهنگی، بحث دیگر موضوع مبارزه با فساد است که باید توجه ویژه به آن داشت.

گورابی بیان کرد: بحث دیگر علم است، بعضا برخی ها فقط می گویند مبارزه با فساد اما علم مبارزه با فساد را ندارند، اینکه فقط فریاد بزنیم من می‌خواهم با فساد مقابله کنیم این طور نیست به خصوص در حوزه هایی همچون شهرداری ها، در واقع شهرداری ها آنقدر آیتم های گسترده ای دارند که اگر می‌خواهیم با فساد مقابله کنیم باید علم به آن موضوع را داشته باشیم که آقای مؤمنی باتوجه به رشته تحصیلی و مدیریتی که در حوزه شهرداری داشته است از عهده این کار برخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید تسهیل گری را برای مردم آسان کنند، اگر مردم این نگاه را ببینند نسبت به نظام و جمهوری اسلامی دیدگاه مثبتی پیدا می کنند، توجه به جوانان انقلابی و رویش های جدید که در گام دوم به آن‌ اشاره شده و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند و امیدوارم با نگاهی که آقای مؤمنی دارند کارها را به پیش خواهند برد.

این مقام استانداری تهران در خصوص درآمد های پایدار گفت: واقعیت این است که شکل درآمدها در مدیریت جدید و نوین شهری تغییر کرده است، شهرداری ها در واقع خودشان را اداره می کنند در حالیکه شهرداری باید شهر را اداره کنند و واقعیت این است که تمامی قالب منابع در حوزه های جاری و حقوق صرف می شود و از ارائه خدمات در حوزه های مختلف به مردم غافل می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شهردار جدبد ورامین این تراز را منفی کند، چون خدمات به مردم باید به نحو احسن ارائه شود، اگر خدمات مناسبی به مردم ارائه شود مردم یقینا قدردان هستند پس باید خدمات مناسبی را به مردم عزیزمان ارائه کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز مدیرکل شهری و شوراهای استانداری تهران شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود، گفت: تبدیل شهرها به کارگاه عمرانی در استان نشان‌دهنده دوری از حاشیه و توجه به کار است.

سعید خلجی امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) در جلسه علنی شورای شهر زنجان، اظهار کرد: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

خلجی ادامه داد: متاسفانه در دهه گذشته علی‌رغم نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی موثر در این حوزه انجام نشده بود که با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است. در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان به بودجه عمرانی شهرداری زنجان و سایر شهرهای استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است؛ مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

خلجی افزایش بودجه شهرداری‌ها را نیز در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها دانست و تصریح کرد: در این مدت بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

او به اجرای نهضت آسفالت شهری نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعا کام مردم را شیرین خواهد کرد. در ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها در حال انجام بود که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است.

خلجی به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرها نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار