Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون نوبت اول در کل جمعیت شهرستان تبریز ۷۰.۴۸ درصد است که مردم باید در زمان مقرر به ادامه واکسیناسیون خود توجه ویژه ای داشته باشند. 

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۰ مرکز تجمیعی و بیش از ۶۰ مرکز سلامت در سطح شهر و کلیه خانه های بهداشت در سطح روستاها در شهرستان تبریز خدمات واکسیناسیون کرونا را به همشهریان ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردی ادامه داد: ساعت کار ۹ مرکز از مراکز تجمیعی از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و مرکز تجمیعی نصف راه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ می باشد و مراکز سلامت شهری و خانه های بهداشت روستایی در ساعات اداری به غیر از روزهای تعطیل خدمات ارائه می کنند.

۱۴.۳درصد مردم شهرستان تبریز واکسن دریافت نکردند

مردی با اعلام اینکه لبته تعداد جا مانده های نوبت اول در جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان تبریز که واکسن دریافت نکرده اند ۱۴.۳ درصد است، افزود: میزان پوشش واکسیناسیون نوبت اول در جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان  ۸۵.۷۰ درصد، پوشش واکسیناسیون نوبت اول در جمعیت دانش آموزی ۸۵.۳۷ درصد، میزان پوشش واکسیناسیون نوبت دوم در جمعیت بالای ۱۲ سال هم ۷۷.۵۱ درصد است. 

وی ادامه داد: میزان پوشش واکسیناسیون نوبت اول در زنان باردار ۶۶.۲ درصد و نوبت دوم  ۲۷.۴ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت واکسیناسیون و با نگاهی به شاخص های بالا مشاهده می کنیم به رغم تلاش تلاشگران عرصه سلامت هنوز تعدادی از همشهریان عزیز برای واکسیناسیون نوبت اول و تکمیل واکسیناسیون نویت دوم مراجعه نکرده اند و از همه عزیزان تقاضا داریم هر چه سریعتر جهت واکسیناسیون به مراکز مراجعه کنند.

مردی اظهار کرد: مطالعاتی که در کشورهای مختلف از جمله آمریکا، سوییس و انگلیس انجام شده است به طور واضح تاثیر واکسیناسیون را بر کاهش میزان مرگ و میر و بستری نشان می دهد، با شیوع اُمیکرون در بیشتر کشورها و با توجه به اینکه در حال حاضر اُمیکرون در شهر تبریز هم شناسایی شده است تکمیل واکسیناسیون و به خصوص تزریق دُز سوم واکسن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی تاکید کرد: همه صاحب نظران و متخصصان امر بر تزریق دُز سوم واکسن در پیشگیری از سویه امیکرون تاکید دارند، بر این اساس از همه همشهریان تقاضا داریم بعد از گذشت سه ماه از تزریق دُز دوم و فارغ از هر نوع واکسنی که در نوبت های اول و دوم دریافت کرده اند برای دریافت دُز سوم مراجعه کنند و امیداریم همشهریان با احساس مسئولیت اجتماعی خادمین عرصه سلامت را در کنترل و مهار کرونا یاری کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان تبریز خاطرنشان کرد: علاوه بر تکمیل واکسیناسیون، همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات برای مقابله با کرونا توصیه می شود.

برچسب‌ها کرونا واکسیناسیون مصاحبه اختصاصی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا واکسیناسیون مصاحبه اختصاصی کرونا واکسیناسیون مصاحبه اختصاصی پوشش واکسیناسیون نوبت اول شهرستان تبریز د ز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را فردا /جمعه /آغاز می کند.

جواد خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: فردا واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام خواهد شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 747986

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز