Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری گفت: رایزنان اعزامی به عراق در تلاش هستند تا ضمن اینکه خدمات استاندارد موجود در ایران را به آگاهی گردشگران و زائران عراقی برسانند، تأکید کنند که اگر از مسیر تایید شده وارد کشور شوند می‌توانند خدماتی با‌ کیفیت دریافت کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی‌اصغر شالبافیان پیرو انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت گردشگری وزارت متبوع و سازمان توسعه و تجارت و برگزاری نشست توجیهی و آگاهی‌بخشی از ظرفیت‌های حوزه گردشگری ویژه رایزنان بازرگانی جدید ایران که قصد اقامت و فعالیت در کشور عراق را دارند؛ گفت: ساماندهی بازار عراق از نقطه آغاز سفر در مرز زمینی یا فرودگاه تا پایان سفر در همان نقطه علاوه بر اینکه انتفاع کسب و کارها و ارتزاق فعالان گردشگری ایرانی و عراقی را در پی خواهد داشت؛ سبب ارائه خدمات مطلوب، شایسته و استاندارد به گردشگران و زائران عراقی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که گردشگران عراقی که با اهداف مختلف درمان، زیارت، سیاحت و غیره ایران را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند؛ بتوانند از خدمات رسمی کشورمان از جمله مراکز اقامتی دارای مجوز و استاندارد، دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان متخصص گردشگری، مراکز درمانی معتبر و سایر امکانات و شرایط استاندارد مورد نیاز بهره‌مند شوند.

بنا به گفته این مقام مسئول، آنچه در این روند برایمان اهمیت دارد همکاری رایزنان اعزامی به عراق برای فرهنگ‌سازی سفر به ایران است تا تلاش شود گردشگران و زائران عراقی از خدمات استاندارد موجود در ایران آگاهی پیدا کرده و بدانند که اگر از مسیر تایید شده وارد کشور شوند می‌توانند خدماتی متمایز و با‌کیفیت دریافت کنند. 

معاون گردشگری همچنین با تأکید بر اینکه تلاش برای توزیع جغرافیایی گردشگران و زائران یکی از اهداف اصلی مدیریت بازار گردشگری عراق است؛ بیان کرد: در بسیاری از مواقع مسافران ورودی از عراق تنها با چند استان ایران آشنا هستند و ظرفیت‌های متعدد سایر استان‌ها مغفول می‌ماند. از این رو رایزنان فرهنگی می‌توانند با همکاری بخش خصوصی در راستای توزیع جغرافیایی گردشگران عراقی مؤثر عمل کنند.

به اعتقاد شالبافیان، ضرورت ایجاد زمینه‏‌های مناسب برای تردد گردشگران عراقی با خودروهای شخصی نیز در توزیع جغرافیایی و ماندگاری آنان مؤثر است.

وی همچنین از رایزنان بازرگانی که به کشور عراق اعزام خواهند شد؛ خواست تا در به‌روز رسانی و غنابخشی به تحقیقات بازار یاریگر دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی باشند و اطلاعات جمع‌آوری شده را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند تا در مواجهه با بازار گردشگری کشور عراق بهترین تصمیمات و تدابیر مربوطه اخذ شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: انتظار می‌‏رود که رایزنان مستقر در کشورهای هدف گردشگری ایران باز‌خوردهای خدمات ارائه شده در ایران را منعکس کنند. این فرایند به بهبود و اصلاح نظام ارائه خدمات گردشگری کمک شایانی خواهد کرد.

همچنین در این نشست موضوع تمرکز بیشتر بخش خصوصی بر امر تبلیغات محیطی در شهرهای مهم عراق، اطلاع‌رسانی بیشتر پیرامون پیشرفت‌های پزشکی ایران، امکانات گردشگری و سایر خدمات متمایز موجود در ایران، تولید محصولات فرهنگی مشترک، معرفی و حضور جدی ایران در شبکه‌های تلویزیونی مورد استقبال عراقی‌ها و نیز استفاده از راهنمایان گردشگری متخصص عرب و کرد زبان از جمله مواردی بود که میان رایزنان بازرگانی اعزامی به عراق و روسای گروه و مدیران معاونت گردشگری در حضور معاون گردشگری کشور مطرح شد. 

همچنین مصوب شد در راستای به حداکثر رساندن رضایت گردشگران سلامت، فرایندی طراحی و اجراء شود تا قبل از ورود آنان سیستم ارجاع، بررسی، تشخیص و نیاز بیمار و نیز پیگیری مراحل درمان انجام پذیرد. همچنین سیستم منظمی پیاده شود تا در آن کلیه فرایندها و فعالیت‏‌های مرز تا مرز یا فرودگاه تا فرودگاه تعریف و اجرا و تعامل بین دستگاه‏‌های دخیل در ارائه خدمات سلامت ایجاد شود.

گفتنی است در این نشست عبدالامیر ربیهاوی به عنوان رایزن بازرگانی ایرانی مستقر در شهر بغداد و ابراهیم محمدرضا‌زاده به عنوان رایزن بازرگانی مستقر در اقلیم کردستان عراق حضور داشتند.

عراق، ترکیه و هندوستان؛ اهداف همکاری وزارت میراث و بازرگانان در توسعه گردشگریتفاهم‌ وزارت میراث و سازمان توسعه تجارت ایران برای تسهیل برندسازی گردشگری ایران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اخبار عراق گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اخبار عراق گردشگران و زائران اعزامی به عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سهیل دادخواه سرپرست بنیاد توسعه کسب‌وکار دانشگاه علم و فرهنگ گفت: مدرسه فریلنسری دانشگاه علم و فرهنگ با شعار «تجربه دنیایی متفاوت با توسعه اکوسیستم فریلنسری ایران» در راستای گسترش اشتغال جوانان در عصر دیجیتال با رویکرد آینده مشاغل، به دنبال ترویج فرهنگ فریلنسری، توانمندسازی فریلنسر‌ها و توسعه اکوسیستم فریلنسری کشور است.

دادخواه افزود: این اقدام به دنبال توجه ویژه به نیاز‌ها و آینده کارآفرینی در کشور شکل‌گرفته است، تا امکانات آموزشی و پشتیبانی برای افرادی که به دنبال راهکار‌های نوآورانه و خلاقانه در حوزه فریلنسری هستند، فراهم شود.

سرپرست بنیاد توسعه کسب‌وکار دانشگاه علم و فرهنگ درباره خدمات قابل‌ارائه این مدرسه به پلتفرم‌ها، فریلنسرها، مدرسین و کارفرمایان، گفت: خدمات به پلتفرم‌ها در قالب هدایت کارفرمایان به سمت پلتفرم‌ها، توسعه و ترویج فرهنگ فریلنسری، ترغیب کارفرمایان به واگذاری خدمات به فریلنسرها، ترغیب افراد به فریلنسرشدن، هدایت فریلنسر‌ها به پلتفرم‌ها است. همچنین خدمات به فریلنسر‌ها نیز شامل تعیین صلاحیت حرفه‌ای، کمک به دیده شده فریلنسر‌های متخصص و توانمند و ارتقای مهارت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فریلنسر‌ها است.

وی افزود: از خدمات قابل‌ارائه به مدرسین نیز می‌توان به محورهایی، چون کمک به دیده شده افراد توانمند، ارتقا سطح مهارت‌های نرم و سخت آنها، تعیین صلاحیت حرفه‌ای مربیان، فضای کار اشتراکی، استودیو تولید محتوا، تأمین زیرساخت‌های کلاس حضوری و غیرحضوری اشاره کرد.

دادخواه همچنین به خدمات ارائه شده به کارفرمایان اشاره کرد و گفت: آشنایی با فریلنسر‌ها و نحوه کارکردن با آنها، دسترسی به متخصصین در حوزه‌های مختلف، امکان تبادل نظر و گفتگو در حوزه‌های مختلف نیز خدماتی است که به کارفرمایان ارائه می‌شود.

ایجاد اولین شبکه اجتماعی فریلنسری ایران

سرپرست بنیاد توسعه کسب‌وکار خاطرنشان کرد: از دیگر ظرفیت‌های این مجموعه ایجاد اولین شبکه اجتماعی فریلنسری ایران است که همه افراد فعال در زیست‌بوم فریلنسری کشور می‌توانند در این بستر حضور فعال داشته باشند.

وی همچنین گفت: اولین رویداد تخصصی فریلنسری در کشور توسط دانشگاه علم و فرهنگ و با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دیجیتال ریاست‌جمهوری ۸ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار و جزئیات آن به‌زودی اعلام می‌شود.

گفتنی است، این اقدام می‌تواند گامی به‌سوی افزایش مهارت‌ها و فرصت‌های شغلی در حوزه‌های جدید و رشد اقتصاد دیجیتالی کشور باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://freelancingschool.ir/ مراجعه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه‌اندازی می‌شود
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران