Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- دکتر محمد مهدی مجذوبی در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گفت:یکی از علائم ابتلا به ویروس اُمیکرون سرماخوردگی است که منجر به بستری افراد نمی‌شود و بنابراین باید بیش از پیش حواسمان به این موضوع باشد.

او گفت: تاکنون در سه مرحله بیش از ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است و از این میزان یک میلیون و ۳۱۸ هزار دُز مربوط به مرحله اول، یک میلیون و ۱۲۸ هزار دُز دوم و ۲۳۰ هزار و ۸۰۰  نفر هم دز سوم یا «دُز یادآور» را تزریق کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: از مجموع افراد ۱۲ تا ۱۸ سال این استان ۹۳ درصد نوبت اول و ۷۷/۸ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند همچنین ۹۴ درصد افراد بالای ۶۰ سال تاکنون علیه کرونا واکسینه شدند.

به گفته مجذوبی ۵۱ مرکز واکسیناسیون به همراه ۱۵ مرکز تجمیعی و یک واحد سیار کار تزریق واکسن را در این استان بر عهده دارند و هم اینک ۲۵۰ هزار دُز واکسن ذخیره در این استان وجود دارد.

او درباره رنگ بندی کرونایی استان همدان گفت: وضعیت کرونایی شهرستان تویسرکان هفته گذشته از آبی به رنگ زرد تغییر یافته بود که از اواسط هفته گذشته وضعیت آن دوباره آبی شده و هم اینک همه ۱۰ شهرستان این استان در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: مجموع بیماران بستری مثبت به ۳۱ هزار و ۱۷۶ و بیماران سرپایی مثبت به ۱۰۰ هزار و ۱۷۲ نفر در این استان رسیده است و شیوع ویروس کرونا موجب جان باختن سه هزار و ۱۶۵ نفر در این مدت زمان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت:تاکنون در پنج هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان همدان (۵۰ درصد) دستگاه تهویه مناسب نصب شده است و با دریافت «فن های» اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس مابقی کلاس‌های درس استان نیز به این امکان مجهز می‌شوند.

محمد پور داود گفت: بازدید دوره‌ای روسای آموزش پرورش از مناطق و نواحی به همراه مدیران مدارس به صورت جدی در دستور کار است به نحوی که در این مدت ۲ هزار و ۲۹۵ مورد بازدید از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان همدان انجام شده است.

او گفت: آزمون دانش آموزان استان به صورت حضوری برگزار شد و هم اینک امتحانات در همه دوره‌های تحصیلی به استثنای پایه‌های اول تا چهارم ابتدایی که به صورت ارزشیابی توصیفی است، حضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به منظور پاسخگویی به دغدغه والدین و دانش آموزان در زمینه بیماری کووید ۱۹ خط تلفن ۱۵۷۰ راه اندازی شده و از صبح تا ساعت ۱۵ آماده پاسخگویی به مسایل مرتبط با کرونا است.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی ویروس ا میکرون استان همدان گفت هزار د ز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال

مراسم استقبال از پیکر معطر و گلگون کفن شهید "محمد رنجنوش" از شهدای دوران دفاع مقدس که پس از ۳۸ سال چشم انتظاری در حسنیه معراج الشهدای همدان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده از طریق انجام آزمایشات DNA "حاج محمد رنجنوش" عصر روز گذشته وارد همدان شد و در حسنیه معراج الشهدای همدان مورد استقبال اعضای خانواده، بستگان و مردم کوی فرهنگیان قرار گرفت.

نماینده کمیته جست‌وجوی در مفقودین همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مورد برنامه‌های تشییع و خاکسپاری شهید، اظهار داشت: عصر امروز دیدار خانواده، بستگان و اهالی کوی فرهنگیان با شهید در مسجد قمر بنی هاشم انجام شد و پس از آن مردم در مسجد مهدیه شهید را مورد تشییع قرار دادند.

بهرام دوست‌پرست، عنوان کرد: حضور در پایگاه شهید خاکپور، خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد و مسجد معراج شهدا برنامه های بعدی است که شهید گرانقدر امشب در آن حضور دارد و فردا نیز برنامه ای برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، موقعیت سید الشهدا با حضور دانش آموزان، حضور در یکی از ادارات و پس از آن حرکت به سمت ملایر و حضور در یادواره شهدای ملایر و چند هیئت در همدان را خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: جمعه صبح نیز برگزاری دعای ندبه در کوی فرهنگیان، حرکت به سمت روستاهای کبودراهنگ و حضور در نماز جمعه کبودراهنگ، عصر روز جمعه نیز از ساعت 14 الی 16 حضور در زادگاه شهید روستای قوره جینه و سپس وداع عمومی مردم همدان با پیکر مطهر شهید و حضور در هیئات برنامه ریزی شده است.

نماینده کمیته جست‌وجوی در مفقودین همدان افزود: پیکر مطهر شهید روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از ساعت 10 صبح در میدان امام خمینی (ره) همدان و با حضور دستجان عزاداری بر روی دستان مردم مومن و شهیدپرور همدان تشییع می‌شود و پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در همدان بر پیکر شهید تشییع تا میدان پروانه ادامه خواهد داشت و پس از آن مراسم خاکسپاری در گلزار شهدای همدان انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، شهید رنجنوش در سال 1365 پاسدار رسمی اعلام شد و پس از شهادت از وی دو فرزند 3 و 4 ساله پسر به یادگار ماند اکنون والدین شهید در قید حیات نبوده و همسر و دو فرزند پسر شهید "حاج محمد رنجنوش" پس از 38 سال چشم انتظاری با شهید دیدار کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهادت «جلال اعتماد» نشانه کینه‌توزی عناصر وابسته به صهیونیستی است
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال