Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:08:37 GMT

استان فارس میزبان جشنواره عمار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۶۱۱۸

استان فارس میزبان جشنواره عمار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم ستوده اظهار داشت: جشنواره مردمی فیلم عمار یک جشنواره سینمایی ایرانی است که اولین دوره این جشنواره در سال ۸۹ و در سالگرد حماسه‌ نهم دی ماه برگزار و حدود بیست اثر، هم‌زمان در ۳۰ نقطه از کشور اکران شد.

وی افزود: دی ماه هر سال ایران اسلامی و برخی کشورهای مسلمان این رویداد مهم را شاهد هستند و تاکنون بسیاری از استعدادهای ناشناخته یا گمنام و فیلم‌سازان جوان از طریق جشنواره عمار شناسایی و معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستوده فعالیت‌های متنوع و مستمر جشنواره عمار را بسیار موثر و موفق ارزیابی کرد و گفت: با برنامه ریزی و ظرفیت سنجی دبیرخانه جشنواره در تهران و همراهی قابل تحسین ستادهای استانی و فعالیت منسجم اکران‌کنندگان، دامنه فعالیت جشنواره عمار بسیار گسترده‌تر از قبل شده است و در حال حاضر جشنواره عمار نقش بسیار مهمی در شبکه توزیع سینمای ایران دارد.

مسئول ستاد اکران جشنواره عمار در استان فارس گفت: چرخه اکران عمار در طول سال و در مناسبت‌های مختلف و حتی روزهای عادی در حال فعالیت است و اکران‌های مردمی در اکثر نقاط استان فارس نیز در مساجد و حسینیه‌ها، سالن‌های نمایش و مدارس و دانشگاه‌ها و حتی نقاط صعب العبور و روستاهای دوردست و در میان عشایر، در قالب سینما مردم جریان دارد و آثار مختلف و پر محتوای موجود در جشنواره به صورت حضوری یا آنلاین با هماهنگی ستادهای اکران نمایش داده می‌شود.

ستوده خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برپایی جشنواره عمار فراهم شدن بستری مناسب برای کار فرهنگی است. براین اساس اکران‌کننده می‌تواند طبق صلاحدید و امکانات خود از برنامه‌هایی مثل نمایشگاه کتاب، سخنرانی، جلسه نقد، شعرخوانی، خاطره گویی، کتابخوانی و هر برنامه فرهنگی دیگری که مناسب است، بهره ببرد و آثار را برای مردم به نمایش بگذارد.

وی در ادامه افزود: امسال نیز مانند دوره‌های گذشته جشنواره در تهران برگزار شد و آثار برگزیده در سینما فاسطین تهران و همزمان و به صورت آنلاین نیز در سراسر کشور به نمایش درآمد و از برگزیدگان بخش‌های پویانمایی، فیلم ما، فیلمنامه، نماهنگ و برنامه تلویزیونی تقدیر شد.

ستوده بیان داشت: در جشنواره امسال آثار زیادی از استان فارس حضور داشت و داوری شد که در این میان مستند بلوار اتحاد به کارگردانی صادق زارع و تهیه کنندگی سید حامد ترابی از شیراز، برنده لوح افتخار در بخش نقد درون گفتمانی دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمارشد و امیدواریم این موفقیت‌ها با توجه به ظرفیت عظیم استان فارس و سومین حرم اهل بیت(ع)، روز افزون باشد.

مسئول ستاد جشنواره عمار در استان فارس به برگزاری برنامه های جشنواره دوازدهم در سطح استان اشاره کرد و گفت: با رابطین ستادهای جشنواره عمار در شهرستان‌های مختلف استان در حال رایزنی و برنامه ریزی برای برگزاری افتتاحیه جشنواره دوازدهم و نمایش آثار هستیم، از ابتدا تصمیم بر برگزاری برنامه بعد از تهران بود و طی چند روز آینده زمان قطعی افتتاحیه‌های استان فارس و نحوه اکران آثار، اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 5400360

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم عمار شیراز فیلم سینمایی ویروس کرونا بوشهر بارش برف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه ایلام گرگان عکس استانها بارش باران سیلاب شیوع کرونا سیدابراهیم رئیسی جشنواره عمار استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در این اردو ۵۰ بسکتبالیست منتخب از استان‌های ایلام، لرستان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، کردستان، چهارمحال بختیاری، منطقه آزاد آروند و همدان حضور دارند.

این مسابقات به مدت ۲ روز به میزبانی شهرستان اسدآباد و زیر نظر کمیته فنی فدراسیون بسکتبال کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد