Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۰ پروژه ملی به منظور توسعه فناوری اطلاعات در فرآیند تولید محصولات زیستی در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، ارتقاء فناوری‌های زیستی و نفـوذ آنها در بخش تولیـد محصولات زیستی بدون استفاده از ابزارهای نوین و فناوری اطلاعات بازدهی پایینی دارد و در برخی موارد توجیه اقتصادی نیز ندارد. بنابراین بهره برداری از این فناوری در تولید محصولات زیستی مزایای متعددی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس در کشور ۱۰ پروژه ملی برای تحقق این هدف اجرایی می شود.

توسعه فناوری اطلاعات در فرآیند تولید محصولات زیستی امکان تولید اقتصادی، تسهیل نفوذ فناوری، تسهیل تجاری‌سازی و غیره را فراهم می‌کند.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای این پروژه‌ها به دنبال توسعه تولیدات حوزه زیستی و بالا بردن کیفیت این محصولات است. در همین راستا نیز عملیاتی کردن ۵ پروژه «توسعه اینترنت اشیاء در هوشمندسازی مراکز تولید محصولات زیستی» و ۵ پروژه «توسعه سنجش از دور برای تولید محصولات زیستی کشاورزی» را در دستور کار قرار داده است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، توسعه مصرف آفت کش‌ها، کودهای زیستی، تولید محصولات سالم کشاورزی و غیره بر اساس اکوسیسـتم دیجیتال امکان راهنمایی و هدایت کشاورزان برای افزایش عملکرد، تولید محصول سالم و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی را فراهم می کند.

اینترنت اشیاء، سنجش از دور و هوشمندسازی به عنوان ابزاری برای افزایش بهره وری، مدیریت صحیح، افزایش تولید، تسهیل نفـوذ فناوری و غیره کاربرد دارد. بر همین مبنا توسعه فناوری اطلاعات به ارتقای تولیدات می انجامد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زیست فناوری فناوري اطلاعات تولید محصولات زیستی فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و ساکنان این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مجتبی صارمی با تأکید بر تسریع در اجرای طرح های ابلاغی لرستان از طرف وزارت متبوع افزود: تأمين پوشش ارتباطی دیگر روستاهای واجد شرایط در این خصوص در دست اقدام است.

در ادامه جلسه نبی الله شمسی‌فر مدیر مخابرات منطقه لرستان و نمایندگان اپراتور همراه اول برخی مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه های ابلاغی را مطرح کردند که تصمیمات لازم برای رفع موارد مطرح شده و تسریع در اجرای پروژه‌ها اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟