Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی امروز با گیر پترسون، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار،  پیرامون آخرین تحولات بحران سوریه ،  گفتگوهای کمیته قانون اساسی، مقابله با تحریم ها و ارسال کمک های بشردوستانه برای مردم این کشور ، بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در این گفتگو اظهار داشت: ایران از تلاشهای سازمان ملل در جهت تحکیم حاکمیت ملی و تمامیت ارضی  سوریه، تشویق گفتگوهای سوری _ سوری و  ایجاد صلح و ثبات در این کشور،  همواره حمایت کرده و خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد، دولت و مردم سوریه بیش از ده سال است که در مقابل داعش و سایر گرو های تروریستی،  ایستادگی کردند  و الان به ثبات نسبی رسیده و روابط آن کشور با کشورهای منطقه در حال افزایش بوده و لازم است سازمان ملل متحد و سایر بازیگران منطقه ای و بین المللی  به این شرایط دولت و ملت سوریه، توجه کرده و برای رفع تحریم ها، کمک رسانی به مردم، بازگشت آوارگان و آغاز بازسازی این کشور ، تلاش جاری را تشدیدکنند .

پترسون که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است از تلاشهای کشورمان در همکاری با سازمان ملل و همچنین در قالب فرمت آستانه با هدف  تقویت حل و فصل سیاسی بحران سوریه و حمایت از  گفتگوهای ملی سوری،  قدردانی نمود و بر  استمرار این  همکاری ها تاکید کرد.

دو طرف در پایان این نشست نسبت به  تقویت رایزنی های مشترک در آینده تاکید کردند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و سوریه علی اصغر خاجی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا

وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از سخنرانی خود در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر خارجه ترکیه ملاقات و گفت و گو کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان در چهارمین دیدار خود در محل برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه گفت و گو و رایزنی کرد.

پیش از این، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود از مصر، اندونزی و عربستان سعودی دیدار کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی