Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@16:18:00 GMT

قطع هزار گیگ از ظرفیت اینترنت بین‌الملل

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۷۰۵۱

قطع هزار گیگ از ظرفیت اینترنت بین‌الملل

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، بنابر اعلام مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت یک هزار گیگ از ظرفیت بین الملل این شرکت قطع شده است.

در این اطلاعیه به علت قطعی پیش آمده اشاره شده و آمده است: علت قطع شدن این حجم، قطع ۲ مسیر فیبر نوری در گرجستان، از ساعت ۱۴:۳۰ بوده است. با پپیگیری‌های صورت گرفته توسط این مرکز این اختلال تا ساعاتی دیگر رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این قطعی در حالی اتفاق افتاد که ۲۲ دی، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات اعلام کرد: ۴۳۰ گیگ از پهنای باند اینترنت که به دلیل قطع فیبرنوری حدود ۲ ماه از دسترس خارج شده بود، دوباره در دسترس قرار گرفته است.  

زارع‌پور گفت: حدود ۲ ماه پیش یکی از کابل‌های فیبر نوری دریایی به سمت قطر قطع شد و ۴۳۰ گیگ از پهنای اینترنت کشور از دسترس خارج شد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: این اختلال پهنای باند مصرفی کشور را هفت درصد کاهش داد. اما حالا خبر خوش این است که با پیگیری و تلاش مستمر همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت، خرابی این خط فیبر نوری دریایی ترمیم شده و این ۴۳۰ گیگ دوباره به پهنای باند کشور برگشته است.

وی افزود: با توجه به قطع این مسیر دریایی و زمان‌بر بودن بازیابی مجدد آن، اقدامات فوری برای تامین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی ظرفیت‌های جدید برای تامین این بخش از ترافیک آماده بهره‌برداری می‌شود.

طی ۲ ماه گذشته در چند نوبت به‌دلیل قطع فیبر دریایی، مقداری از ظرفیت اینترنت بین‌الملل از دست رفت و تعمیر آن نیز به دلیل جغرافیای محیط مقداری به طول انجامید.

آن زمان معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر نوری در محدوده دریایی بین قطر و امارات، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده، اما ظرفیت‌های جایگزین در حال تامین است.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: اینترنت قطع اینترنت بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت فیبر نوری پهنای باند بین الملل ۴۳۰ گیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟

با هماهنگی صورت گرفته از سوی مجموعه وزارت امور خارجه سفیران کشورهای مختلف از جمله برزیل، کوبا، قرقیزستان، تاجیکستان و پاکستان آمادگی خود را برای حضور در نخستین رویداد بین المللی اقتصاد دریامحور ایران در جزیره قشم اعلام کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش روز شنبه خبرگزاری تسنیم از قشم، هماهنگی و مذاکرات مختلفی با کشورهای دیگری نظیر روسیه، چین، هند، عمان، عراق، امارات متحده عربی، اندونزی و چندین کشور دیگر برای حضور سفرا و شرکت های فعال آنها در این رویداد صورت گرفته است.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی دبیرخانه نخستین رویداد بین المللی اقتصاد دریامحور ایران و با هماهنگی وزارت امور خارجه، بخش ویژه ای به عنوان پاویون بین‌الملل پیش‌بینی شده است که سفیران کشورهای مختلف و هیات همراه در آن مستقر خواهند شد.

با توجه به استقبال کشورهای مختلف برای حضور در این رویداد، پیش‌بینی می‌شود بخش بین‌الملل نقشی اثربخش در توسعه همکاری‌های تجاری در سطح بین‌الملل ایفا کند و شرکت‌کنندگان در این رویداد می‌توانند با هماهنگی دبیرخانه جلسات مذاکره با نمایندگان کشورهای مختلف را حول محورهای درخواستی خود برگزار نمایند.

بنا بر این گزارش، نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با هدف بررسی فرصتها، چالش‌ها و راهکارها و بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال، با تمرکز بر سیاست‌های کلی توسعه دریامحور با حضور دستگاه های عمومی، دولتی و غیردولتی، شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان و سفرای کشورهای مختلف جهان 25 تا 27 اردیبهشت ماه سال جاری در جزیره قشم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز