Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@18:09:08 GMT

مهارت پاسخگویی طلاب به شبهات باید تقویت شود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۷۱۱۳

مهارت پاسخگویی طلاب به شبهات باید تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر شنبه در گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با بیان روایتی از حضرت علی (ع)، اظهار داشت: مطابق این روایت باید شیعیانی که خداوند به آن‌ها علم و دانش عطا کرده، افرادی که با دین آشنا نیستند را آگاه کرده و از آن‌ها حمایت فکری کنند که این شیعیان ناجی، در آخرت با تاجی از نور ظاهر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بجنورد تبلیغ را مهم‌ترین رسالت طلاب ذکر کرد و گفت: همان‌گونه که مولای متقیان نیز تأکید می‌کند باید افرادی که در جامعه به‌عنوان مستضعف فکری تلقی شده و در برابر هر شبهه‌ای ضعف نشان می‌دهند را از ظلمت خارج کرد.

وی افزود: برای اینکه در این گروه قرار گیریم نیاز به ابزارهایی داریم که باید آن‌ها را کسب کنیم و از مهم‌ترین ابزارها در این زمینه علم و دانش کافی به همراه تهذیب نفس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری عنوان کرد: همه افراد دارای علم و دانش دینی وظیفه دارند در مقابل شبهات روشنگری و آگاهی بخشی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: همچنان که دانش و سطح تحصیلات مردم رشد کرده، درجه شبهات نیز پیچیده‌تر و سخت‌تر شده است؛ بنابراین باید بیش از گذشته به کسب علم و دانش در حوزه‌های مختلف ورود کنیم تا بتوانیم به شبهات پاسخ دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مهارت پاسخگویی به شبهات در بین طلاب تقویت شود، افزود: طلاب و مبلغان برای پاسخگویی به شبهاتی که در جامعه مطرح می‌شوند باید از دانش و علم کافی برخوردار شوند و در این زمینه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بیان داشت: روشنگری زمانی ایجاد می‌شود که اکثر مردم، روحانیت را به‌عنوان یک عالم بپذیرند؛ بنابراین این قشر باید آگاه و مراقب باشد و خدای‌ناکرده قدم اشتباهی برندارد که جایگاه معنوی خود را از دست بدهد.

امام‌جمعه بجنورد تقوی را شرطی دیگر برای مقابله با شبهات دشمنان عنوان کرد و گفت: کسی که تقوی نداشته باشد نمی‌تواند در دل و قلب مردم تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: دشمنان همواره به دنبال فرافکنی فرهنگی هستند و عیب نداشته را ترویج می‌دهند؛ اما اگر راوی شیعه دارای تقوا و تواضع در اوج باشد به‌راحتی این دسیسه را نابود می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مردم از امام‌جمعه، روحانی و مربی خودشیفته فرار می‌کنند؛ ازاین‌رو ما روحانیان و حوزویان باید با مردم صمیمی و رفیق باشیم تا بتوانیم راه ولایت را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه خداوند رفتار درست را از انسان می‌خواهد، گفت: اگر روحانیت توانسته آبرو و احترامی را از مردم کسب کند باید نسبت به پاسخگویی به دشمنان و شبهات جامعه آگاه باشد و با علم و دانش با این دسیسه‌ها مقابله کند.

کد خبر 5400453

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی رضا نوری پاسخ به شبهات طلاب ویروس کرونا بوشهر بارش برف خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا ایلام گرگان بارش باران عکس استانها سیلاب شیوع کرونا مراسم تودیع و معارفه حجت الاسلام والمسلمین علم و دانش امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۷۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین یادواره ۱۲ شهید روحانی شهرستان مهر پیش از ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام محمود محمودی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، امام جمعه مهر و مسؤولان محلی و شهرستانی در روستای قلعه سید بخش مرکزی شهرستان مهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان مهر در این همایش گفت: در طول دوران ۸ ساله دفاع مقدس روحانیون سراسر شهرستان مهر همدوش و همسنگر با اقشار مختلف مردم در دفاع از کیان ایران اسلامی مردانه جنگیدند و ۱۲ آلاله سروقامت روحانی شهرستان مهر با خون سرخ خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آبیاری نمودند.

حجت الاسلام علیرضا سفار افزود: همیشه شهدای روحانی و روحانیت ما در مسائل فرهنگی، علمی، مبارزه و مجاهدت پیشتاز بودند و به نسبت جمعیتشان بیشترین شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

در پایان این آئین با اهدای لوح تندیس سپاس و هدایایی از صبر و مقاومت ۱۲ خانواده روحانی شهید شهرستان مهر تجلیل شد.

کد خبر 6098016

دیگر خبرها

  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان