Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین احمدی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گناباد افزود: ۲۳۲ نفر از فرهنگیان گناباد در سال تحصیلی جاری در شرایط بازنشستگی قرار داشتند که ۱۸۳ نفر آنان بازنشسته شده و ۴۹ نفر با مذاکرات صورت گرفته دوباره دعوت به کار شده‌اند.

وی ادامه داد: مشکل کمبود معلم در گناباد در سال تحصیلی آینده از امسال نیز حادتر خواهد شد لذا مسوولان ذیربط باید توجه بیشتری به این مشکلات داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس آموزش و پرورش گناباد گفت: علاوه بر کمبود معلم، این اداره با کمبود شدید نیروی خدماتی در مدارس نیز مواجه است.

وی بدهی های معوقه آموزش و پرورش و مدارس گناباد به شرکتهای خدماتی را از دیگر مشکلات این اداره ذکر کرد و افزود: به عنوان مثال شرکت گاز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از آموزش و پرورش گناباد طلب دارد.

احمدی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی مشارکت دانش آموزان گناباد در المپیادهای علمی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته ۹۸ درصد دانش آموزان در مسابقات  علمی جابربن حیان و ۱۴ گروه از مدارس در جشنواره درس پژوهی شرکت کردند و در  رقابتهای نوجوان خوارزمی در ۶ رشته موفق به  کسب ۱۱ رتبه سوم و ۲ رتبه نخست استانی شدند.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا و افزایش استفاده از فضای مجازی برای تحصیل، هزار و ۸۶ دستگاه تبلت در سال تحصیلی گذشته با مشارکت خیران تامین و بین دانش آموزان نیازمند این شهرستان توزیع شد.

فرماندار گناباد هم تشکیل گروههای اندیشه ورز را حلقه مفقوده و از نیازهای مهم برای بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: باید در قالب این گروهها با حضور فرهیختگان و دست اندرکاران و پیشکسوتان ذیربط مشکلات و نیازهای بخشهای تابعه آموزش و پرورش اعم از نیروی انسانی، مدارس و بازنشستگان مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن به عنوان راهکار مدون ارایه شود.

رضا نصیری افزود: مسائل و مشکلات آموزش و پرورش تنها با کار گروهی و جمعی رفع می شود و گروههای اندیشه ورز بستر این مهم را هموار می کنند.

وی اهتمام به رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان را از مسائل مهم مورد توجه مسوولان و متولیان ذیربط دانست و ادامه داد: باید با کاهش دغدغه معیشتی فرهنگیان انگیزه خدمات موثر در آنان را افزایش داد.

فرماندار گناباد در خصوص فعالیت مراکز آموزش بدون مجوز در این شهرستان هم گفت: باید در جلسات توجیهی با حضور متصدیان این مراکز قوانین و مقررات و الزامات اخذ مجوز برای آنان تشریح و آنان را تشویق به اخذ مجوز و تبعیت از الزامات قانونی کرد.

از مجموع ۱۷ هزار  و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند. 

هشت هزار و ۸۳۶ تن از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس  استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها مدارس گناباد نیروی انسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس گناباد نیروی انسانی مدارس گناباد نیروی انسانی آموزش و پرورش گناباد سال تحصیلی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر؛ محمد قویدل عصر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: استان هرمزگان دارای ۴۳۰ هزار نفر دانش آموز است و به این منظور از قریب به ۲۹ هزار نفر پرسنل آموزشی برخوردار است اما با این وجود هنوز کمبودهایی در حوزه نیروی انسانی شاهدیم.

وی ادامه داد: مشکل کمبود نیروی انسانی در جزایر هندورابی، و لاوان با استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه رفع شد و برای حل این مشکل در مناطق صعب العبور و روستاهای بشاگرد نیز به طور خاص مجوز استخدام ۳۰۰ نفر صادر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد: در حوزه استخدام معلم پرورشی نیز برای جذب ۵۷۰ نفر سهمیه دریافت کرده‌ایم که شامل مربی پرورشی، مشاور، مربی تربیت بدنی، مراقب سلامتی و دبیر قرآن می‌شود و به زودی آزمون آن نیز برگزار خواهد شد.

قویدل ادامه داد: استان هرمزگان در توسعه آموزش فنی و مهارتی جایگاه اول کشور را دارد؛ در شاخص‌های اختصاصی آموزش و پرورش نیز که در کل کشور به صورت یکسان ارزیابی می‌شود موفق شده‌ایم رتبه نخست کشوری را کسب کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت تاکنون ۲۹ هنرستان جوار صنعتی را تاسیس کنیم که شامل هنرستان‌های بهیاری، جوار فولاد، پالایشگاه نفت، شیلات، معدن و… ضمن اینکه امسال برای سال تحصیلی آینده اولین هنرستان تجارت استان را با همکاری سازمان صمت راه اندازی خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اضافه کرد: با توجه به احداث نیروگاه اتمی در شهرستان سیریک و نیاز این صنعت به نیروی انسانی متخصص؛ برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نخستین مدرسه انرژی اتمی در هرمزگان انجام شده است و ظرف چند روز آینده ثبت نام در اولین دبیرستان متوسطه اول و دوم وابسته به سازمان انرژی اتمی را آغاز خواهیم کرد تا بندرعباس به چهارمین شهر دارنده این مجموعه آموزشی در کشور تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش اذعان کرد: در حال حاضر استان هرمزگان ۹ مدرسه تک دانش‌آموزه دارد و برای این مدارس هم معلم تعیین شده است چرا که در نظام تعلیم و تربیت حتی تحصیل یک نفر هم برای ما مهم است.

کد خبر 6092512

دیگر خبرها

  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال