Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- انفجاری مهیب، ظهر امروز مقر یک گروه تروریستیِ مورد حمایت ترکیه را در شهر عفرین واقع در شمال غربی سوریه لرزاند که در نتیجه آن، شماری کشته و زخمی شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، این انفجار در داخل یکی از مقرهای گروهک‌های تروریستی در ناحیه "جندیرس" به وقوع پیوست که تلفات انسانی و مادی زیادی داشت و به برخی منازل شهروندان در این منطقه خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناحیه جندیرس تحت اشغال گروه تروریستی موسوم به "ارتش ملی" است که تحت حمایت ترکیه قرار دارد.
از سوی دیگر، جنگنده‌های سوریه و روسیه ظهر امروز مقرهای گروه‌های مسلح را در اطراف شهرک "البارده" در جنوب ادلب بمباران کردند. همزمان نیروهای ارتش سوریه لانه‌های تروریست‌ها را در روستاها و شهرک‌های "الفطیره"، "کنصفره" و "فلیفل" در "جبل الزاویه" واقع در حومه جنوبی ادلب هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

حمله توپخانه‌ای سنگین ترکیه به «الحسکه»
منابع خبری از حمله توپخانه‌ای ترکیه و عناصر مسلح وابسته به ارتش این کشور به روستای‌های منطقه «تل‌تمر» و «ابوراسین» در شمال‌غرب استان الحسکه (شمال سوریه) خبر دادند.
ارتش ترکیه و عناصر مسلح وابسته به آن، دیشب چند روستای اطراف منطقه تل‌تمر و ابوراسین در شمال غرب الحسکه را گلوله‌باران کردند.
خبرگزاری سانا در این باره گزارش داد، نظامیان ارتش ترکیه و مزدوران آنها جمعه‌شب به‌شدت روستاهای «الدرداره» و «العبوش» منطقه تل‌تمر و روستای «تل‌الورد» در منطقه «ابوراسین» در شمال غرب الحسکه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.
ارتش ترکیه طی سال‌های اخیر به‌بهانه مبارزه با عناصر «پ.ک.ک.» حضور نظامی خود را در شمال سوریه افزایش داده است و هر از گاهی حملاتی را در مناطق شمالی سوریه از جمله الحسکه انجام می‌دهد.
از سوی دیگر، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز سه‌شنبه گذشته در واکنش به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای نظامی این کشور در منطقه تل‌ابیض واقع در شمال سوریه گفت که ترکیه حملات «انتقام‌جویانه» خود را افزایش خواهد داد و حمله به مواضع نیروهای ترکیه را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
این در حالی است که مقامات سوری بارها اعلام کردند که حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه مصداق اشغالگری است و باید از خاک این کشور خارج شوند.

مقابله ساکنان یک روستای سوریه با کاروان نظامیان اشغالگر آمریکایی‌
اهالی روستای "صالحیه حرب" در حومه قامشلی سوریه، با همراهی یک ایست بازرسی ارتش سوریه از ورود کاروان خودروهای نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی به این روستا جلوگیری و آن را از منطقه بیرون کردند.
خبرگزاری سانا از حسکه گزارش داد:"کاروانی از نیروهای اشغالگر آمریکایی تلاش کرد از روستای صالحیه حرب در قامشلی عبور کند، اما اهالی روستا با پشتیبانی ایست بازرسی ارتش، از ورود این کاروان جلوگیری و آن را وادار به ترک منطقه کردند".

یک شهید و دو زخمی براثر انفجار مین در دیرالزور
انفجار مین به جا مانده از تروریست‌های داعش در منطقه طب هرابش، در شهر دیرالزور سوریه، یک شهید و دو زخمی بر جا گذاشت.
خبرگزاری رسمی سوریه، بر اثر انفجار یک مین به جا مانده از ترویست‌های داعش، در منطقه طب هرابش، در شهر دیرالزور سوریه، یک کودک به شهادت رسید و دو کودک نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
مامون حیزه، مدیر اداره کل بیمارستان الاسد، در گفتگو با خبرنگار سانا اظهار داشت: بیمارستان، سه کودک را که بر اثر انفجار مین آسیب دیده بودند، پذیرش کرد. یکی از آن‌ها که 15 ساله بود، پیش از رسیدن به بیمارستان، جانش را از دست داد و کودک دیگر 13 ساله است که از ناحیه شکم و چشم به شدت آسیب دیده و سومین کودک 11 ساله است که بر اثر ترکش (ناشی از انفجار مین) در نواحی مختلف بدن، آسیب سطحی دیده است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه شمال سوریه انفجار مین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

رسانه‌های یمنی از حمله مجدد ارتش آمریکا و انگلیس به یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سایت خبری «المسیره» یمن امروز سه شنبه گزارش کرد جنگنده‌های آمریکا و انگلیس منطقه «راس عیسی» در استان ساحلی الحدیده یمن را هدف قرار دادند.

ارتش آمریکا و انگلیس از زمان شروع جنگ غزه و پشتیبانی جنبش انصارالله یمن از مردم غزه و مقاومت فلسطین، همواره مناطق مختلف یمن را مورد حمله قرار می‌دهند.

آمریکا و انگلیس پیش از این هم، ۲ منطقه‌ در شهرستان «باجل» واقع در استان «الحدیده» هدف قرار دادند.

انصارالله یمن اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه به حملات خود علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و نیز کشتی‌های آمریکا و انگلیس در دریای سرخ حمله می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویری از خسارت سنگین آتش‌سوزی مهیب شب گذشته در گیلان | هیچ نمانــد!
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف قرار داد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس