Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@14:28:48 GMT

مدیریت رانندگی هنگام بارندگی

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۷۷۱۷

مدیریت رانندگی هنگام بارندگی

باشگاه خبرنگاران جوان _سرهنگ علی رضایی، رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: بنا بر پیش بینی‌های هواشناسی، اوایل این هفته شاهد بارش نزولات آسمانی خواهیم بود که این بارش‌ها در گردنه‌ها به صورت برف است.

او می‌گوید: رانندگان محترم توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود شده و احتمال وقوع تصادف به مراتب بالاتر می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه شمال استان بیان کرد: لذا لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، بخاری و ... که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص شود.

به گفته سرهنگ رضایی رانندگان در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است.

سرهنگ رضایی تأکید کرد: رانندگان محترم به طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت کرده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

او گفت: درزمان بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راه‌های خشک باشد، چون سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد و هنگامی که آب زیادی در سطح جاده جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می‌دهد.

رئیس پلیس راه شمال استان می‌گوید: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله جلو در حین راننگی و همچنین پرهیز از سفر‌های غیرضروری و اجتناب از سفر در شب خصوصا در محور‌های کوهستانی و برفی، از توصیه‌های جدی پلیس راه است.

سرهنگ رضایی گفت: با وجود هشدار‌های پلیسی در بارش دو هفته قبل، متاسفانه شاهد بودیم برخی رانندگان علی رغم تاکید ماموران پلیس راه بر تردد بدون زنجیر چرخ و تجهیزات لازم در محور‌های برفگیر تاکید داشتند و گا‌ها از برخی فرعی‌ها وارد مسیر اصلی شده، اما با رسیدن به نقطه حادثه خیز، زمین گیر شده و از پلیس امداد خواهی کردند.

او گفت: هنگام بارندگی از سفر خودداری کنید و به توصیه‌های پلیس توجه کرده، زیرا تمام تلاش من وهمکارانم در پلیس راه شمال استان، حفظ سلامتی و امنیت شماست.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش برف و باران سوانح رانندگی پلیس راه شمال استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی گفت: حوالی ساعت ۶ صبح در محور کمربندی یک دستگاه پژو پارس با پاکبان در حاشیه جاده برخورد کرده متاسفانه پاکبان در دم فوت می‌کند.

سرهنگ بسطامی افزود: برابر بررسی کارشناسان علت حادثه، عدم توانایی راننده خودرو در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خواب آلودگی بوده است.

وی از رانندگان خواست: در طول شبانه روز بیش از ۸ ساعت رانندگی نکنند، رانندگی زیاد باعث خستگی و خواب آلودگی و از بین رفتن تمرکز شده و  چنین حوادث غیر قابل جبرانی را رقم خواهد زد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • ‌مسیرهای خراسان جنوبی لغزنده است