Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوعلی العسکری مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق در واکنش به بیانیه مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق درباره حمله پهپادی بامداد شنبه به پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین عراق، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: روایت مرکز اطلاع رسانی امنیتی درباره حمله به پایگاه بلد، تمسخرآمیز و حاوی اشتباهات متعدد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه توئیت العسکری آمده است: پهپادهای استفاده شده در عراق فقط دو نوع است:

نخست: پهپادهای تهاجمی انفجاری که مستقیماً سراغ هدف می‌رود و قادر به تغییر مسیر یا بازگشت به پایگاه محل پرواز نیست.

دوم: پهپادهای شناسایی که نمی‌تواند در فضای مه آلود فعالیت کند، نیازی به نزدیک شدن به هدف ندارد و غالباً هنگام انجام مأموریت با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود.

وی تأکید کرد: پهپادهای تهاجمی این گونه کار می‌کنند و پهپادهای شناسایی نیز غالباً به بیشتر از یک پهپاد برای انجام مأموریت نیاز ندارند.

در پایان توئیت ابوعلی العسکری تصریح شد: پهپاد اختیاری ندارد که بخواهد طبق ادعای مرکز اطلاع رسانی امنیتی و مثل فرمانده آنها و حامیان او از محل حادثه بگریزد.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق صبح امروز اعلام کرده بود که چند پهپاد پس از نزدیک شدن به پایگاه بلد و تیراندازی به سمت آن‌ها، محل را ترک کرده‌اند.

گفتنی است منابع رسانه‌ای بامداد سه شنبه اعلام کردند پایگاه آمریکایی بلد به وسیله چند پهپاد هدف حمله قرار گرفته و پس از این حمله، شعله‌های آتش در این پایگاه رؤیت شده است و نیروهای آمریکایی مستقر در این پایگاه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. این در حالی است که پیشتر اعلام شده بود هیچ نیروی خارجی در پایگاه بلد مستقر نیست.

از زمان اتمام مهلت قانونی ایالات متحده آمریکا برای ترک خاک عراق، حملات به پایگاه‌های نظامی و کاروان‌های لجستیک آن در این کشور بیش از پیش تشدید شده است.

کد خبر 5400472

منبع: مهر

کلیدواژه: ابوعلی العسکری کتائب حزب الله عراق پایگاه بلد ایالات متحده امریکا عراق روسیه فلسطین اوکراین رژیم صهیونیستی ایران ناتو مسکو قزاقستان مذاکرات وین واشنگتن عربستان سعودی لبنان مرکز اطلاع رسانی امنیتی پایگاه بلد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

یک منبع میدانی در سوریه گزارش کرد پایگاه ارتش آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در حومه شرقی استان دیرالزور سوریه با ۷ موشک هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این منبع امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت پایگاه آمریکا با هفت موشک هدف قرار گرفت که سه فروند داخل پایگاه در ضلع جنوب شرقی فرود آمد و باقی موشک‌ها نیز به اطراف پایگاه اصابت کردند و بر اثر ستون‌های دود مشاهده شد.

وی افزود پس از این حمله بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

هنوز گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

گروه‌های مقاومت عراق هفته گذشته حملات خود به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را از سر گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب سرزمین های اشغالی | جزئیات آمار مقاومت عراق در ۲۰۰ روز پس از طوفان الاقصی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی
  • جزئیات عملیات کرم ابوسالم به روایت رسانه عبری
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه