Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@12:10:42 GMT

بازگشت شیرازی‌ها به بافت یعنی حل نیمی از مشکل

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۷۸۹۱

بازگشت شیرازی‌ها به بافت یعنی حل نیمی از مشکل

ایسنا/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که بازگشت شهروندان شیرازی به بافت تاریخی این شهر به معنای حل نیمی از مشکلات این منطقه است.

علیرضا پاکفطرت، شنبه ۲۵ دی در بازدید از بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز گفت: شهرها کانون قدرت، ثروت و فرهنگ است و اگر بتوانیم منابع مالی شهرداری را درست خرج کنیم فرهنگ و اعتبار شهر ارتقاء پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی منطقه هشت شهرداری را هویت بخش اصلی شیراز دانست و افزود: هنوز در کوچه پس کوچه‌های منطقه تاریخی فرهنگی شیراز می‌توان صدای گام‌های مشاهیر فرهنگی، ادبی و مذهبی شیراز از جمله آیت‌الله سید نورالدین حسینی الهاشمی و آیت‌الله شهید سید عبدالحسین دستغیب را شنید.

پاکفطرت با اشاره به اینکه ارزش بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز به همین گذرها و کوچه پس‌کوچه‌های این منطقه است، گفت: تک‌دانه‌ها، جداره‌ها، گذرها و بدنه‌های بافت تاریخی فرهنگی باید با کمک مردم و میراث فرهنگی حفظ شود.

شهردار اسبق شیراز با تاکید بر اینکه برگشت مردم به بافت تاریخی فرهنگی شیراز اهمیت دارد، بیان داشت: اگر مردم به به بافت تاریخی فرهنگی برگردند ۵۰ درصد مشکلات حل خواهد شد؛ چراکه ثروت در دستان آن‌هاست.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: بافت تاریخی فرهنگی شیراز باید برای معتادان متجاهر نا امن  شود و هیچ معتادی در این منطقه نباشد.

پاکفطرت گفت: خیابان ۹ دی شیراز باید برای رویدادهای فرهنگی به ویژه نمایش آثار هنرمندان، خطاطان و نقاشان برنامه‌ریزی شود تا مردم به منطقه تاریخی فرهنگی توجه پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در بافت تاریخی فرهنگی وجود دارد، افزود: برخی‌ها مالکان بافت تاریخی فرهنگی نیستند بلکه مستاجر هستند و باید از ظرفیت‌های این شهر به عنوان مثال بناهای منحصربفردی نظیر ساختمان دادگستری و ساختمان شهرداری مرکزی نیز بهره‌برداری مناسبی بشود.

پاکفطرت با تاکید بر اینکه با وجود هتل آسمان بنای ارگ کریمخانی شیراز ثبت جهانی نخواهد شد، خاطرنشان کرد: زمانی که این هتل به صورت اسکلت ساختمانی بود و با امضای شهردار سابق و مجوزی که میراث‌فرهنگی داده بود، روند ساخت و ساز را با گرفتن تسهیلات بانکی ادامه داد و شیراز را از مواهب این ثبت که می‌توانست منجر به حفاظت در زمان وقوع جنگ، هنگام زلزله و جذب گردشگر بشود، محروم ساخت.

به گزارش ایسنا، در این بازدید، مصلی‌نژاد شهردار و جمعی از کارکنان شهرداری منطقه هشت شیراز، علیرضا پاکفطرت را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی ارگ کریمخانی شیراز بافت تاریخی فرهنگی شیراز بافت تاریخی فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد

محمد آیینی از شکسته شدن رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده پس از انقلاب در سال ۱۴۰۲ خبر به همت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی در نشست خبری گفت: بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده شامل بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر جمعیت در آن مستقرند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

دیگر خبرها

  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان