Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@08:29:32 GMT

تداوم افشاگری‌ها علیه جانسون

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۸۱۴۸

تداوم افشاگری‌ها علیه جانسون

رسانه‌های انگلیسی امروز هم افشاگری‌های جدیدی را علیه نخست وزیرمنتشر کردند و از برگزاری دورهمی‌های منظم هفتگی ضد قواعد کرونایی در "داونینگ استریت" خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه اشپیگل، زنجیره افشاگری ها علیه "بوریس جانسون" گویا پایان ندارد و تا وی را از کرسی نخست وزیری به زیر نیاندازد ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز(شنبه) روزنامه "میرر" که معمولا از رسانه های فعال در زمینه افشاگری ها علیه "جانسون" بوده است در گزارشی نوشت: در طول دوران همه گیری کرونا و قرنطینه در انگلیس نه تنها چند جلسه، بلکه دورهمی های منظمی در مقر نخست وزیری برگزار می شده است.

به گزارش این رسانه انگلیسی کارمندان جانسون هر جمعه در دورهمی با عنوان «Wine-time Fridays“ گرد هم می آمدند.

بر این اساس، نخست وزیر هم مشوق برگزاری این گونه نشست ها بوده آن هم در دوران قرنطینه که برگزاری جلسات و دورهمی ها در انگلیس ممنوع بوده است. "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس چندین بار شخصا در این دورهمی ها حضور پیدا کرده است. کارکنان دفتر نخست وزیری برای این دیدارهای منظم یک یخچال اداری تهیه کرده بودند تا بطری های نوشیدنی خود را خنک نگه دارند.

گزارش "میرر" جلسات منظم جمعه در "داونینگ استریت" مدتهاست به یک سنت در مقر نخست وزیری تبدیل شده بود که در دولت های قبلی انگلیس هم مرسوم بوده است.

افشای برگزاری چندین جشن و چندین رویداد مشابه دیگر در دفتر نخست وزیری انگلیس اخیرا جانسون را به شدت تحت فشار قرار داده است. یکی از آن ها برگزاری جشنی در دفتر نخست وزیری در آستانه برگزاری مراسم خاکسپاری شاهزاده فیلیپ در آوریل سال گذشته بود که جنجال زیادی به پا کرد.

"جانسون" اوایل هفته در پارلمان به دلیل شرکت در یک پارتی ناقض قواعد کرونایی در داونینگ استریت در ماه می سال ۲۰۲۰ عذرخواهی کرده بود. دولت انگلیس مجبور شد بابت برگزاری پارتی در دوران عزاداری در کاخ باکینگهام هم از ملکه انگلیس عذرخواهی کند.

جانسون البته در عذرخواهی در پارلمان به خطای خود اعتراف نکرد و تنها اعلام کرد که خشم منتقدان را درک می کند.

اپوزیسیون و برخی نمایندگان محافظه کار چندی پیش حتی خواستار کناره گیری جانسون شده‌اند.

این افشاگری ها میزان محبوبیت حزب محافظه کار "جانسون" در بین شهروندان انگلیسی را به شدت کاهش داده است.

"کی یر استارمر"، رهبر اپوزیسیون انگلیس بار دیگر امروز (شنبه) در سخنانی شایستگی دولت انگلیس با توجه به این افشاگری ها را زیر سوال برده و تاکید کرد که حالا به نفع جانسون است که استعفا دهد.

وی از حزب محافظه کار جانسون خواست اقدامات ضروری را انجام دهد و نخست وزیر را خلاص کند.

استارمر گفت: آنچه که ما حالا داریم شرایطی است که در آن نخست وزیری داریم که اقتدار اخلاقی رهبری را از دست داده است.

رئیس حزب مخالف انگلیس همچنین گفت: چنین اقتداری برای رهبری در حال حاضر و با توجه به بحران کرونا ضروری است. انگلیس در برابر چالش های بزرگ دیگری قرار دارد و جانسون غایب است و خود را مخفی کرده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت کاخ باکینگهام دولت انگلیس بوریس جانسون دفتر نخست وزیری خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نخست وزیری افشاگری ها دورهمی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا پنج روز پس از کنار گذاشتن وظایف عمومی خود بمنظور تامل در مورد ادامه کار در این سمت، گفت که استعفا نخواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سانچز امروز دوشنبه گفت که پنج روز پس از لغو وظایف عمومی خود برای «تأمل» در مورد ادامه این شغل، به علت تحقیقات یک دادگاه اسپانیا علیه همسرش بگونیا گومز، استعفا نمی‌دهد.

پس از شکایت فساد مالی علیه گومز توسط «مانوس لیمپیاس» (دست‌های پاک)، سازمانی که با راست افراطی مرتبط است، سانچز چند روزی را برای تصمیم گیری در مورد ادامه کارش فرصت خواست.

نخست وزیر 52 ساله اسپانیا در یک سخنرانی تلویزیونی از محل اقامت رسمی خود، گفت: «تصمیم گرفتم در صورت امکان با قدرت بیشتری به عنوان رئیس دولت ادامه دهم.»

نخست‌وزیر اسپانیا در فکر کناره‌گیری از قدرت

سانچز گفت که مبارزه خود را در برابر حملات «بی اساس»، مانند حمله علیه همسرش توسط نیروهای محافظه‌کار و راست افراطی را افزایش خواهد داد.

دادگاه مادرید پیشتر اعلام کرده بود که بگونیا گومز به "اعمال نفوذ و فساد در تجارت" در ارتباط با کمک‌های مالی کرونا متهم شده است. تحقیقات علیه گومز بر اساس شکایت سازمان مبارزه با فساد مانوس لیمپیاس شکل گرفته است. گفته می‌شود که این سازمان به محافل راست افراطی در اسپانیا نزدیک است.

سیاستمداران حزب محافظه‌کار خلق PP در واکنش‌های اولیه خود استعفای سانچز را رد کردند. خاویر ماروتو، سیاستمدار این حزب و معاون رئیس مجلس سنا، گفت: این نمایش جدیدی است که سانچز را کنار بزنند. سانچز می‌خواهد به هر قیمتی در قدرت بماند. او همیشه مرد خوبی است، بقیه بد هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد