Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@23:21:42 GMT

مقتدی صدر و هادی العامری در نجف اشرف دیدار کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۹۰۹۷

مقتدی صدر و هادی العامری در نجف اشرف دیدار کردند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، دفتر «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر شامگاه شنبه با صدور بیانیه کوتاهی، اعلام کرد که وی در محل اقامت خود در منطقه «الحنانه» شهر نجف اشرف در جنوب غرب این کشور، پذیرای «هادی العامری»، رهبر ائتلاف فتح بوده است.

این در حالی است که پیشتر پاگاه خبری «شفق نیوز» از یک منبع سیاسی آگاه نقل کرده بود که مقر اقامت صدر در الحنانه نجف اشرف امروز شاهد دیدار دو جانبه وی و العامری بدون حضور دیگران و به دور از دوربین رسانه های مختلف بوده با این حال هنوز مشخص نیست که در جریان این دیدار چه مسائلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به دنبال آن نیز برخی منابع آگاه در گفت و گو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کردند که رهبران ائتلاف فتح و جریان صدر شامگاه امروز برای بررسی مسائل مشترک دو جانبه با یکدیگر دیدار کردند و به احتمال زیاد نیز دیدار آنها شاهد رایزنی در مورد وضعیت سیاسی عراق و چگونگی ایجاد نقاط اشتراک برای دستیابی به یک دیدگاه واحد درباره مرحله پیش رو خواهد بود.

پایگاه خبری «ارث نیوز» نیز به نقل از یک منبع سیاسی آگاه گزارش داد که العامری به نمایندگی از ائتلاف فتح راهی نجف اشرف شده تا در منطقه الحنانه با صدر دیدار کند و دیدار آنها نیز خوب و در راستای خروج از بن بست و تنش میان دو طرف بوده است.

به گفته منبع مذکور که هویت وی نیز همانند سایر منابع فاش نشده، این نخستین بار است که درباره ائتلاف فتح جدا از چارچوب هماهنگی گروه های شیعه عراقی صحبت می شود و قرار است فردا (یک شنبه) نیز این ائتلاف برای بررسی مهم ترین مسائل مورد توافق با رهبر جریان صدر، تشکیل جلسه دهد.

این منبع سیاسی آگاه در ادامه همچنین مدعی شد که احتمال دارد ائتلاف فتح با ۱۷ کرسی از مجموع ۳۲۹ کرسی دوره کنونی مجلس نمایندگان (پارلمان) عراق، به جریان صدر با ۷۳ کرسی برای تشکیل بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی ملحق شود با این حال جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد.

شایان ذکر است که این نخستین دیدار دو جانبه صدر و العامری از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق در دهم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۸ مهر ۱۴۰۰) به شمار می آید هر چند که دو طرف ظرف این مدت دو بار در جریان نشست های مشترک رهبران چارچوب هماهنگی و رهبر جریان صدر برای تبادل نظر در مورد انتخابات و نتایج آن و همچنین تشکیل دولت آینده این کشور، با یکدیگر دیدار داشتند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مقتدی صدر هادی العامری ائتلاف فتح جریان صدر نجف اشرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت هافبک تراکتور جدی نیست

به گزارش “ورزش سه”، از شب قبل بازی استقلال معلوم بود که صفا هادی به دلیل مصدومیت با مشکل برای بازی استقلال مواجه است و به همین دلیل هم از ترکیب خارج شد.

در غیاب او سیدمهدی حسینی و ریکاردو الوز برای تراکتور بازی کردند و گوستاوو واگنین و مهدی هاشم‌نژاد نیز روی دست آنها بودند.

به هر حال صفا هادی مصدومیت خود را سپری کرده و مشکلی برای بازی فولاد نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • هوادار خاطی سپاهان، ۱۰ سال محروم شد
  • مصدومیت هافبک تراکتور جدی نیست
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی
  • تصویر دکور باشگاه هادی چوپان به سبک تخت جمشید
  • هادی چوپان از دکور باشگاهش رونمایی کرد |‌ عکس
  • هادی چوپان از باشگاهش رونمایی کرد |‌ عکس
  • زبانزد شدن تجمل‌گرایی اشرف خواهر شاه + عکس و سند
  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • مدیررسانه‌ای پرسپولیس: سپاهان به جای شکایت بیجا، عذرخواهی کند