Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-30@08:49:14 GMT

خبری مهم از تعاونی شدن استقلال و پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۹۲۲۸

خبری مهم از تعاونی شدن استقلال و پرسپولیس

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس به تعاونی این روزها حسابی سرو صدا کرده است.

انتشار توئیتی از سوی وزیر تعاون و رفاه اجتماعی مبنی ارسال نامه‌ای به ریاست جمهوری برای در اختیار گرفتن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داده بود، با توضیحاتی از سوی صالحی عضو هیات مدیره نوآوری تعاون همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این خصوص گفت:

این نامه یک ماه قبل ارسال شده بود. واقعیت این است که بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش تعاونی بحث جدیدی نیست و در اکوسیستم بخش تعاون بیش از ۱۰ سال است که این طرح کار علمی می شود. در دانشگاه تهران از سال ۹۰ کار جدی روی آن صورت می گیرد. از روی کار آمدن دولت سیزدهم با توجه به اینکه شعار آن حکمرانی مردم و واگذاری امور مردم به خود مردم بوده، در این وزارتخانه هم آقای دکتر عبدالملکی ماموریت ویژه ای را در خصوص باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به معاونت امور تعاون داده اند. در معاونت تعاون هم تلاش کرده ایم با جمع آوری تمامی اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده و ظرفیت های قانونی کل کشور، طرح جامعی را برای واگذاری دو باشگاه به مردم فراهم بیاوریم. 

وی ادامه داد:

ما در کشور ظرفیت بخش تعاون در کنار بخش دولتی و خصوصی دیده شده. بخش دولتی تکلیف آن با بحث باشگاهداری مشخص است و متاسفانه مشکلی که گریبان این دو باشگاه را گرفته، در حال حاضر بحث دولتی بودن آنهاست. مشکلاتی که ناشی از ضعف بخش دولتی در طول سالیان سال در این دو باشگاه بروز و نمود داشته است. در خصوص بخش خصوصی هم ما در حوزه تعاون اعتقاد داریم که بخش خصوصی جاهایی که کارکرد خودش را دارد این است که ارزش آن از مردم آفریده نشده باشد. می دانید که ما در بخش خصوصی متاسفانه در بخش فوتبال یک تجربه ناموفق مثل تراکتورسازی را داریم. اما در بخش تعاون که ما برنامه جدی را برای آن داریم، بحث ساماندهی سه تعاون بزرگ در قالب تعاونی های پیشکسوتان و هواداران و حامیان را طراحی کرده ایم. باشگاه ها اصولا صرفا بنگاه های اقتصادی نیستند و احساسات و شور و شوق هواداران نباید دستخوش سفته بازی و سوددهی و سودآوری صرف باشد. قهرمانی برای باشگاه های ما اصولا اولویت اصلی خواهد بود. باشگاه ها و خصوصا دو باشگاه سرخابی در کشور ما تمام ارزش خود را مدیون هواداران خود هستند. از آماری که سازمان خصوصی سازی به طور مثال اعلام کرده، از نزدیک به ارزش ۱۸۰۰میلیارد تومان ارزش باشگاه پرسپولیس، ۱۳۰۰ میلیارد آن ارزش برند این باشگاه است و ارزش باشگاه استقلال هم اگر اشتباه نکنم، ۱۱۰۰ میلیارد تومان است. عمده ارزش این دو باشگاه برند آنهاست. برندی که طبیعتا اگر بر اساس محاسبات اقتصادی هم به آن نگاه کنیم به دلیل حضور هواداران و متعلق به مردم است. ما به دلیل این ریشه است که اعتقاد داریم این دو باشگاه که از آن مردم هستند باید به مردم واگذار شوند و قانونگذار هم در قانون اقتصادی و در اصل ۴۴ قانون اساسی، تعاونی و واگذاری بنگاه های بزرگ و کوچک را با اولویت تعاونی مدنظر قرار داده و ما هم به عنوان متولی حوزه تعاون، چه در معاونت محترم تعاون و چه مرکز نوآوری تعاون ایران، ماموریت خودمان را طراحی مدل هایی می دانیم که بتوانیم این دو باشگاه را در قالب تعاونی به مردم واگذار کنند.

صالحی در خصوص اینکه آیا این موضوع شدنی است نیز اینطور توضیح داد:

اگر فضای رسانه ای که در این چند وقتی که اصل واگذاری تعاونی این دو باشگاه مطرح شده رصد کرده باشند، ما در دنیا اتفاقا نمونه های مطرح تعاونی را مثل رئال مادرید، اوساسونا، بارسلونا، اتلتیکو بیلبائو و … در اسپانیا باشگاه هایی هستند که تحت قالب تعاونی ها مردم واگذار می شوند.

وی دربراه اینکه چه زمانی این موضوع در قالب اجرایی خواهد بود گفت:

شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور ما با کشور اسپانیا قابل مقایسه نیست اما ما در معاونت تعاون و در وزارت کار و رفاه اجتماعی آمادگی این را داریم که بتوانیم از ابتدای سال ۱۴۰۱ با توجه به ظرفیت های فنی و قانونی که وجود دارد بحث واگذاری این دو باشگاه را در قالب تعاونی‌ها را وارد فضای عملیاتی کنیم و در قالب OTC بتوانیم از ظرفیت فرابورس استفاده کنیم و واگذاری تحت شکل تعاونی حقیقی را در قالب تعاونی هواداران، پیشکسوتان و حامیان داشته باشیم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس استقلال استقلال و پرسپولیس استقلال استقلال و پرسپولیس پرسپولیس لیگ برتر استقلال و پرسپولیس قالب تعاونی دو باشگاه بخش تعاون باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس توضیحاتی درباره نحوه واگذاری سهام این باشگاه به کارکنان و پیشکسوتان ارائه کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در این مورد نوشت: «در روزهای اخیر مطالب نادرستی درباره دخالت و اعمال‌نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط به اطلاع می‌رساند؛ مطابق ماده یک آیین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر پنج درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون 95 درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی‌سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلاً در زمره کارکنانی که به آنها سهام تعلق می‌گیرد، قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذیربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم‌گیری درباره سهم‌بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیئت واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • ادعای دقیقی: شهرداری قزوین سهام‌دار پرسپولیس شد!
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه