Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الجزیره، پس از درخواست آمریکا برای توقف فعالیت باج افزارها در روسیه، مسکو از شناسایی و انهدام گروه باج افزار رویل (Revil ) خبر داد. 

بر این اساس، سرویس اطلاعات امنیت سایبری روسیه در بیانیه‌ای گفت: نیرو‌های امنیت سایبری روسیه تمام فعالیت‌های غیرقانونی این گروه باج افزار را متوقف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگیری اعضای این باند باج افزاری توسط روسیه در حالی رخ می‌دهد که این روز‌ها واشنگتن و مسکو بر سر موضوع اوکراین با یکدیگر به شدت اختلاف نظر دارند. این خبر همچنین در حالی منتشر شده که اوکراین روسیه را مسئول حمله سایبری روز جمعه به ده‌ها وب سایت دولتی خود اعلام کرد.

یک مقام ارشد روس که خواست نامش فاش نشود در این رابطه گفت: ما می‌دانیم یکی از اعضای این گروه باج افزاری که روز گذشته دستگیر شده از مسئولان اصلی حمله به خط لوله سوخت رسانی آمریکا بوده است.

یک حمله سایبری در ماه مه ۲۰۲۱ به خط لوله انتقال سوخت در سواحل شرقی آمریکا موجب شد چند ماه سوخت رسانی در این مناطق با اختلال مواجه شود. بعد‌ها مقامات واشنگتن اعلام کردند گروه باج افزار Revil مسئول اصلی این حمله سایبری بوده است.

یکی از مقامات آمریکایی نیز در واکنش به این اقدام روسیه گفت: ما از این اقدام مسکو بسیار خوشحال هستیم، ولی باید بسیار واضح اعلام کنیم که این موضوع به مسئله اوکراین هیچ ارتباطی ندارد.

وی که خواست نامش فاش نشود ادامه داد: ما در مورد انگیزه‌های کرملین اطلاعات زیادی نداریم، ولی این اقدام آن‌ها را تحسین می‌کنیم.

سازمان امنیت سایبری روسیه دارایی‌های این گروه باج افزاری را پس از دستگیری شامل ۴۲۶ میلیون روبل، ۶۰۰ هزار دلار، ۵۰۰ هزار یورو، ۲۰ خودروی لوکس و برخی تجهیزات به روز کامپیوتری اعلام کرده است.

دادگاه مسکو دو نفر از اعضای این گروه به نام‌های رومن موروسکی و آندری بسونوف را شناسایی کرده و قرار است به مدت دو ماه در حبس باقی بمانند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه باج افزاری مقامات روسیه مقامات آمریکا حمله سایبری باج افزاری گروه باج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد

تیم والیبال زنیت کازان با پیروزی مقابل دینامو مسکو به عنوان قهرمانی لیگ برتر روسیه رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم زنیت کازان با پیروزی 3 بر یک مقابل دینامو مسکو در بازی سوم سری فینال لیگ برتر والیبال روسیه برای دوازدهمین بار قهرمان شد و رکورد جدیدی را به نان خود ثبت کرد.

پایان لیگ ملت‌‌های والیبال برای ملی‌پوش هلند!

شاگردان الکسی وربوف در بازی سوم فینال با نتایج 25 بر 20، 25 بر 22، 17 بر 25 و 25 بر 20 دینامو مسکو را شکست دادند و از عنوان قهرمانی خود دفاع کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟