Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از هلث لاین، خطر مرگ در اثر کووید ۱۹ به مراتب بیشتر از خطر وقوع یک عارضه نامطلوب ناشی از واکسن است.

در حالی که برخی از خطرات مرتبط با واکسن‌های کووید ۱۹ وجود دارد، کارشناسان می‌گویند که فواید آن بسیار بیشتر از خطراتش است.

با گذشت بیش از دو سال از پاندمی، اطلاعات نادرست درباره کووید ۱۹ و واکسن‌هایی که در برابر آن محافظت می‌کنند همچنان در حال گسترش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر این اطلاعات نادرست بر ایمنی واکسن‌ها و خطرات احتمالی مرتبط با آنها متمرکز است.

دکتر «لورا موریس»، رئیس کمیته واکسن مراقبت‌های بهداشتی دانشگاه میزوری، می‌گوید: «واکسن های کووید ۱۹ بی خطر هستند و در واقع خطر مرگ بر اثر کووید ۱۹ به طور تصاعدی بالاتر است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «مرگ‌هایی که می‌تواند با واکنش نامطلوب واکسن مرتبط باشد، بسیار نادر است. با این حال، امسال و سال گذشته تقریباً بیش از هر چیز دیگری احتمال مرگ بر اثر کووید وجود داشته است.»

مانند هر واکسن دیگری، خطراتی در ارتباط با واکسن‌های کووید ۱۹ وجود دارد که واقعی، اما نادر هستند.

یکی از عوارض جانبی که توجه زیادی را به خود جلب کرده است، خطر میوکاردیت و پریکاردیت به دنبال تجویز واکسن‌های mRNA کووید ۱۹ است.

میوکاردیت التهاب عضله قلب است. پریکاردیت التهاب پوشش خارجی قلب است.

موریس توضیح می‌دهد: «این وضعیت در واقع واکنش سیستم ایمنی به واکسن است که باعث ایجاد کمی التهاب در سراسر بدن می‌شود و در برخی موارد ممکن است به سمت عضله قلب هدایت شود.»

علائم میوکاردیت شامل درد قفسه سینه، ضربان قلب نامنظم و تنگی نفس است. به نظر می‌رسد جوانان زیر ۳۰ سال و مردان بیشتر در معرض خطر هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین مهرشاد سهیلی اخراج استقلال و پرسپولیس محسن قاسمی بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین ویروس کرونا واکسن کرونا عوارض کرونا مذاکرات وین مهرشاد سهیلی اخراج استقلال و پرسپولیس محسن قاسمی بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

جعفر پورمختار مدیرکل امور‌مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده طی پارسال در مقایسه با سال ماقبل آن ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان عوارض‌پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که پارسال، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش‌افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

وی افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان پارسال بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد