Web Analytics Made Easy - Statcounter

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه گفت: «قطعاً و یقیناً این شعار به این معنا نیست و ما با تمام کشورهای دنیا که اولاً نظام و ملت ایران را به رسمیت بشناسند و به این ملت احترام بگذارند و دوم اینکه منافع کشورمان را در یک رابطه دوسویه اقتصادی یا سیاسی لحاظ کنند ارتباط خواهیم داشت. البته استثنایی دراین‌باره هست که آن‌هم رژیم جعلی صهیونیستی است که طبق یک قاعده درست و صحیح شکل نگرفته و شکل‌گیری آن بر اساس اشغالگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» حجت‌الاسلام تقوی در ادامه افزود: «اساساً معنی شعار «نه شرقی، نه غربی» نفی سلطه‌پذیری است و نه نفی تعامل. ما با شرق و غرب عالم تعامل خواهیم داشت بر اساس احترام متقابل و منافع کشورمان. نکته مهم دیگر این است که باید ببینیم که آیا این ایران بود که دروازه تعامل با برخی کشورهای غربی را بست یا آنها بودند؟! آیا این آمریکا و چند کشور اروپایی پیرو آمریکا نبودند که با تحریم‌های ظالمانه از ابتدای انقلاب تا اکنون مانع تعامل شده‌اند؟!» نماینده مردم تهران اظهار داشت: «در مورد شعار نه شرقی و نه غربی و تفسیر آن‌که عبارت است از عدم سلطه‌پذیری و نیز نفی دخالت بیگانه در مقدرات کشورمان، اگر بخواهیم در عمل در ترازوی سنجش بگذاریم آن‌وقت آنچه خواهیم دید قابل‌تأمل است. به این معنا که کدام کشورها انقلاب مردم ایران را برنتافته و هنوز هم برنمی‌تابند و با دخالت‌های بی‌جای خود (گاهی به شکل تحریک صدام برای حمله به ایران و در ادامه با طرح‌ریزی کودتاهای رنگی و مخملی و سپس طرح‌ریزی جنگ‌های فرهنگی و اقتصادی) درصدد پایان بخشیدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند؟! خب این کشورهایی که چنین کارنامه‌ای دارند، می‌دانیم آمریکا و انگلیس و فرانسه و... هستند و تاکنون ندیده‌ایم که از شرق عالم کشوری به‌صراحت بگوید ما به دنبال براندازی هستیم اما از سمت غرب بارها هم شنیده‌ایم و هم در عمل چنین رویکردی را دیده‌ایم.» 23302 کد خبر 1593021

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و روسیه ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۳۰ بازرس آژانس در ایران


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی درباره سفر گروسی به تهران گفت: ما درباره مسائل پادمانی با شکلی که وضع شده همواره در حال تعامل و گفتگو با آژانس بوده‌ایم و این مسائل از زمان آغاز تاکنون پیرامون 4 مکان بوده که 2 مکان آن حل و فصل شده و درباره 2 مکان دیگر در حال تبادل نظر هستیم.

اسلامی ادامه داد: امیدواریم با توجه به اینکه از نظر جمهوری اسلامی ایران بیانیه اسفند 1401 همچنان پابرجا است و ما در چارچوب آن بیانیه تعامل داریم، تعامل ما با آژانس ادامه پیدا کند.

وی افزود: البته کارشکنی‌هایی توسط جریان مخربی که علیه برنامه هسته‌ای ایران کار می‌کردند علیه این بیانیه وجود داشته و بیانیه مذکور  را تحت الشعاع قرار داده است و در پایدار بودن این بیانیه تشکیک به وجود آورده اما  ما مذاکراتی را با آقای گروسی خواهیم داشت و مطمئن هستیم که این رفت و آمدها و گفت‌وگوها کمک به رفع این ابهامات کند و در چارچوب پادمان روابط ایران با آژانس تقویت شود. 

اسلامی خاطرنشان کرد: ما ورود هیچ یک از بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم و هم‌اکنون هم بیش از 130 نفر از بازرسان آژانس مجاز هستند که برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند و  بر همین اساس هم بازرسی‌های آژانس در چارچوب پادمان از سایت‌های ایران در جریان است. 

دیگر خبرها

  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • تشکیل استان تهران غربی و شرقی
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • حضور ۱۳۰ بازرس آژانس در ایران
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان