Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در جلسه ویژه شنبه شب با حضور بهره برداران بخش کشاورزی و دامداری فردوس مشکلات آنها با حضور مدیران جهاد کشاورزی استان، فرماندار فردوس و نماینده مجلس بررسی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این جلسه گفت: ظرفیت‌های بخش کشاورزی و دامداری فردوس را بازدید که وضعیت مجتمع گلخانه‌ای فردوس و دامداری خانکوک اصلاً مناسب نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی جعفری تاکید کرد: دیدگاه ما حل مشکلات بهره بردارانمان با همکاری فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی است و وظیفه اولیه ما مرتفع ساختن موانع موجود است.

جعفری گفت: کاهش تولیدات نهاده‌های دامی کارخانجات استان از ۱۴ هزار به ۹ هزار تن، مشکلات را بیشتر کرده است.

وی تاکید کرد: کارخانه آرد زرین و تأمین سهمیه گندم مورد نیاز در جلسه‌ای ویژه بررسی و رفع می‌شود.

جعفری گفت: نباید شیر و انار خام از شهرستان خارج شود و باید تدبیری شود و تمام محصولات تولیدی استان برای ما مهم و تبدیل به گفتمان خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه به دام عشایر سهمیه‌ای خاص تعلق می‌گیرد و حق جابجایی ندارند، افزود: محله‌های دامداری سه روستای برون، خانکوک و باغستان سفلی مشکل آب و جاده دسترسی دارند که مقرر شد در جلسه ویژه این مشکلات بررسی و رفع شود.

وی افزود: نهاده دام آزاد را با دولتی تلفیق کردیم و حداقل کیلویی ۲ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: دام پرواری با شرایط خوبی در حال حاضر خریداری می‌شود و دام مولد عشایر دستورالعمل خاصی دارد که باید رعایت و این طرح دوسویه توسط طرفین رعایت شود.

جانمایی نامناسب محله دامداری

امیر آداب نماینده دامداران دام سبک شهر اسلامیه نیز گفت: کارخانه اسلامیه و برخی دیگر نهاده بی کیفیت تحویل ما می‌دهند و از طرف دیگر دامی که ما با رنج پرورش می‌دهیم نفعش به جیب دلال می‌رود.

یکی از دامداران روستای خانکوک نیز در این جلسه گفت: متأسفانه محله دامداری در این روستا راه اندازی شده ولی ابتدا هیچ‌گونه خدمات زیربنایی از قبیل: آب، برق و گاز و جاده‌ای احداث نشده و این مهمترین مشکل است.

مسعود ذاکر افزود: حتی جانمایی این محله نیز مناسب نیست و در مسیر سیلاب قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ رأس دام سنگین داشتم که الان فقط ۸ رأس برایم مانده و نبود آب با کیفیت موجب شده ما تلفات بدهیم و در حالی که دام صنعتی داریم به ما خوراک دام سنتی می‌دهند.

ذاکر اضافه کرد: ۱۰ واحد دامداری در این محله در حال احداث بوده که اغلب به دلیل آماده نبودن زیر ساخت‌ها رها کرده‌اند.

وی اضافه کرد: چون پروژه نزدیک خط ریلی در حال احداث است به ما مجوز پروانه تأسیس نمی‌دهند و این نشان از جانمایی نامناسب است.

دهیار روستای خانکوک با تشریح مشکلات دامداران این روستا گفت: محله دامداری روستا تا کنون هیچ کمکی از سوی دولت نشده است.

محسن دانشور گفت: توزیع ناعادلانه نهاده‌های دامی دغدغه مهم ماست که به دامدار عشایری خیلی بیشتر از ما سهمیه می‌دهند.

وی در خصوص توزیع پنل خورشیدی گفت: به کارمند دولت پنل دادند ولی دریغ از اینکه یک مورد به دامدار یا کشاورز بدهند.

دهیار روستا خواستار رسیدگی به راه‌های مواصلاتی و کشاورزی روستا شد و گفت: قرار بود طرح آبخیزداری در روستا اجرا شود ولی علیرغم پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده است.

رفع موانع

حمید حلاج مقدم فرماندار فردوس نیز گفت: برای محله‌های دامداری فرمانداری سر فصل اعتباری ندارد و در بخش تأمین آب و برق می‌توانیم همکاری کنیم.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه نیز گفت: نباید چنین باشد که مردم بگویند مسئولان آمدند و هیچ کاری نکردند و رفتند.

حجت الاسلام مجید نصیرایی افزود: برای حل مشکلات محله دامداری روستای خانکوک جلسه‌ای با حضور مدیران ذیربط تشکیل و با هماهنگی و هم افزایی نسبت به رفع موانع اقدام شود.

وی تاکید کرد: برای اولین بار اعتبارات محرومیت زدایی را مجلس فعلی لحاظ کرد که باید از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.

نصیرایی خاطرنشان کرد: بازدیدها و رفت و آمدهای مسئولان در راستای حل مشکلات بوده ولی اعتبارات کم و منابع محدود است و نباید مردم را ناامید کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۷ و نیم میلیارد تومان برای به نتیجه رسیدن مجتمع آب خانکوک اختصاص یافته و همین جا اعلام می‌کنم در دهه فجر عملیات اجرایی منبع تأمین آب محله دامداری باید آغاز شود.

کد خبر 5400642

منبع: مهر

کلیدواژه: فردوس بالگرد امدادی فرمانداری فردوس مجید نصیرایی ویروس کرونا بوشهر بارش برف خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا ایلام گرگان سیلاب بارش باران عکس استانها شیوع کرونا سیستان و بلوچستان محله دامداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی

استان اردبیل گفت: از محل مولدسازی نسبت به توسعه بزرگراه‌ها و رفع کمبود فضاهای آموزشی و بیمارستانی اردبیل اقدام می کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدحامد عاملی بعدازظهر چهارشنبه در نشست مشترکی با سرپرست سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: هدف از اجرای مطلوب مولدسازی در استان رفع کمبود در فضاهای آموزشی و بیمارستانی و ساخت بزرگراه ها است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است با افزایش سرعت فعالیت‌های مرتبط با موضوع مولدسازی در استان اردبیل نتایج تلاش‌ها را در سال جاری مشاهده کنیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر افزایش سرعت مولدسازی دارایی‌های دولت در استان اردبیل تصریح کرد: چنانچه مولدسازی به شکل خوبی در استان اردبیل اجرا شود، می‌توانیم فقر فضای آموزشی و کمبود فضای بیمارستانی را مرتفع کرده و ساخت بزرگراه را از این طریق انجام دهیم.

عاملی افزود: لازم است سرعت فعالیت‌های مرتبط با موضوع مولدسازی در استان اردبیل افزایش یابد تا در سال جاری نتایج تلاش‌های انجام‌شده در این زمینه را مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اینکه واگذاری فرایندها به استان‌ها باعث افزایش سرعت کارها می‌شود، گفت: با توجه به قرارگیری اردبیل در رده اول مولدسازی کشور هدف ما نه لزوما اول شدن بلکه انجام مولدسازی به بهترین نحو با نتایج خوب است و چنانچه سازمان خصوصی‌سازی در زمینه مولدسازی برنامه‌ای داشته باشد حاضریم این برنامه‌ها را به‌ صورت پایلوت در استان اجرا کنیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند فرآیندها را به استان‌ها واگذار کند و خود ناظر بر انجام این فرایندها شود چرا که واگذاری و تفویض فرایندها به استان‌ها باعث می‌شود کارها با سرعت بیشتری صورت گیرد و چنانچه این تفویض امور انجام نشود برای دولت عایدی نخواهد داشت.

  استان اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت  

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی کشور هم در این نشست با اعلام اینکه در جدیدترین رده‌بندی استان‌ها از نظر مولدسازی استان اردبیل در رده اول این رده‌بندی قرار گرفته است، از تلاش‌های استاندار اردبیل و معاونان استاندار، مدیرکل اقتصادی و امور دارایی استان و کارگروه مولدسازی که توجه ویژه‌ای به موضوع مولدسازی دارند تقدیر کرد.

ابراهیم بازیان افزود: مولدسازی دارایی‌های دولت در استان اردبیل باید با سرعت بیشتری انجام شود و در این زمینه سازمان خصوصی‌سازی به ‌واسطه مرکز ملی مولدسازی این سازمان با تمامی قوا در خدمت استان است و باید در تعامل مشترک تا پایان اردیبهشت مشکلات مولدسازی در استان اردبیل به ‌طور کلی از بین برود.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی کشور با اشاره به اینکه در مسیر همکاری سازمان خصوصی‌سازی و استانداری اردبیل باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اول اینکه سرعت ارزش افزایی املاک در استان اردبیل کند نشود و دوم اینکه حضور میدانی سازمان خصوصی‌سازی و استانداری اردبیل در پیشبرد اهداف مولدسازی بیش از پیش حس شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام