Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:30:39 GMT

اردبیل زیر دور تازه‌ای از بارش برف رفت

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۹۹۲۹

اردبیل زیر دور تازه‌ای از بارش برف رفت

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بارش این برف در حالی‌ است که ساکنان اردبیل از پیامدهای ناشی از ریزش سنگین برف جمعه گذشته در این شهرستان رهایی نیافته‌اند.

کمینه دمای اردبیل در سپیده دم دیروز منفی ۱۵ درجه بود و وزش تندباد ۱۰۵ کیلومتری سبب بروز کولاک شدید و ایجاد اختلال در تردد ساکنان این شهر بویژه در گذرگاه‌های شهرک‌های حاشیه و مرتفع اردبیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی چند ساعت گذشته از زمان آغاز بارش برف در اردبیل حدود ۲۰ سانتیمتر برف تازه بر روی برف قبلی نشسته و سطح گذرگاه‌ها حتی در خیابان‌های مرکزی شهر از برف و یخ ضخیم پوشیده شده است.

از اغلب شهرستان‌های استان اردبیل بارش برف و ‌کولاک گزارش شده و دمای آنها منفی سه تا منفی پنج درجه سانتیگراد است ، باتوجه به سرمای زیاد این توده هوا انتظار می‌رود بارش در جلگه گرمسیر مفان نیز به صورت برف باشد.

برف و کولاک مدارس بیشتر شهرستان‌های استان اردبیل را تعطیل کرد

 بر اثر بارش سنگین برف و پدیده کولاک در استان اردبیل مدارس در بیشتر شهرستان‌های این استان روز یکشنبه برای دومین روز متوالی تعطیل اعلام شد.

 روابط عمومی اموزش و پرورش اردبیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امروز به دلیل بارش برف و برودت هوا در اردبیل، خلخال، سرعین، شاهرود ، کوثر ، نمین ، نیر و هیر تمامی دوره های تحصیلی در نوبت  صبح و عصر و در مشگین‌شهر ، ارشق و لاهرود مدارس در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی نوبت صبح و عصر تعطیل بوده و آموزش بصورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد انجام خواهد شد.

همچنین آزمون‌های حضوری لغو و به روزهای بعد موکول می شود و امتحانات نهایی پایه دوازدهم ( داوطلبان آزاد و واحد مانده‌ها ) و پایه نهم ( بزرگسالان و داوطلبان آزاد ) استانی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

برف و کولاک در جاده‌های کوهستانی اردبیل؛ جاده خلخال - اسالم مسدود است  

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز اعلام کرد که در بیشتر جاده‌های استان بارش برف و نیز کولاک در جریان است و رانندگان در گذر از این راه ها می‌بایست خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

این مدیریت اعلام کرد که جاده خلخال - اسالم  به دلیل بارش برف، کولاک شدید و نبود دید مناسب تا اطلاع ثانوی  مسدود می‌باشد و دیگر جاده‌های اصلی استان  نیز برغم بارش برف  باز بوده و تردد در آنها با احتیاط  جریان دارد.

همچنین بیشتر راه‌های روستایی در تعدادی از شهرستان‌های استان مسدود بوده و راهداران برای بازگشایی آنها تلاش می‌کنند.

مدیریت بحران استان اردبیل : شهروندان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند

مدیریت بحران اردبیل با استناد به هشدار نارنجی هواشناسی از ساکنان این استان خواست طی روزهای پایانی دی ماه موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کنند و باتوجه به بارش سنگین برف و کولاک براثر وزش شدید باد بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی این استان که می‌تواند منجر به اختلال در تردد و بسته شدن راه‌های روستایی و بعضی از جاده‌های مواصلاتی اصلی بشود از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

این مدیریت همچنین احتمال خسارت به سازه‌های شهری براثر تندباد ، اختلال پرواز هواپیماها و یخبندان شدید را از دیگر اثرهای دگرگونی وضعیت هوا طی روزهای آینده دانست و خواستار توقف پروژه های عمرانی ، احتیاط هنگام تردد از مقابل ساختمان‌های نیمه‌کاره ، تجهیز خودروها به امکانات زمستانی ، اجتناب از کوهنوردی و بیابان‌نوردی ، صرفه‌جوبی در مصرف گاز و برق و نیز آماده‌باش ارگان‌های ذیربط برای برفروبی گذرگاه‌های برون و درون شهری و کاهش اثر مخاطرات ناشی از وضعیت نامساعد جوی شد.

 بارش برف تا پایان هفته در استان ادامه دارد 

پیش‌بینی‌ها از ادامه بارش برف تا اواخر وقت فردا دوشنبه در استان اردبیل حکایت دارد و ساکنان منطقه از آن نگرانند که انباشت برف‌ها در کوچه و خیابانهای شهر و ادامه و تشدید برودت سبب مشکلات زیادی در منطقه شود.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های همدیدی موج‌ سریع دیگری از اواخر چهارشنبه تا شامگاه پنجشنبه پیش رو سبب بارش برف در اردبیل و دیگر نقاط این استان خواهد شد و از اواسط هفته بر میزان برودت افزوده شده و در روزهای پنجشنبه تا شنبه آینده سرمای کم‌سابقه بر شمالغرب و اردبیل حاکم خواهد شد. 

روز سه‌شنبه دوباره تندباد جنوبی با سرعت زیادی در منطقه اردبیل وزیدن می‌گیرد که ضمن ایجاد خسارات احتمالی باتوجه به برف سنگین و برودت هوا سبب کولاک شدید و کاهش دید افقی و اختلال در تردد خواهد شد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. طی پاییز امسال خبر چندانی از ریزش قابل ملاحظه برف و برودت هوا در این شهرستان نبود ولی از ابتدای زمستان تاکنون چندین بار برف چشمگیر همراه با سرمای درازمدت منطقه را در برگرفته و برفی که از بامداد تا عصر جمعه بارید سنگین‌ترین آن‌ها است. 

برچسب‌ها تغییرات اقلیمی سازمان هواشناسی كشور استان اردبیل بارش برف سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی سازمان هواشناسی كشور استان اردبیل تغییرات اقلیمی سازمان هواشناسی كشور استان اردبیل بارش برف سازمان هواشناسی استان اردبیل بارش برف خواهد شد راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران محدوده مهرویلا و حدفاصل پایانه پل فردیس تا پل کلاک

ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا و حدفاصل گلشهر تا پل حصارک

ترافیک سنگین در آزادراه ساوه - تهران محدوده احمد آباد مستوفی

ترافیک سنگین در محور ورامین - تهران محدوده قلعه نو

ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع

آخرین وضعیت جوی

بارش باران در برخی از محورهای استان خوزستان

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- حاجی آباد - آهنگران

۶- گلشن - سراوان

محور دارای انسداد فصلی

۱- پونل - خلخال

محدودیت‌های تردد

کارگاه جاده‌ای مهم (منجر به انسداد)

استان البرز

محور کرج - چالوس (محدوده کندر)

انجام عملیات عمرانی (فنس‌کشی سنگ)

از کیلومتر یک تا شش

از مورخ نهم تا یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳

از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۵:۰۰

تردد از ابتدای محور مذکور (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع است و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: این وضعیت چهارشنبه علاوه بر مناطق مذکور در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و خلیج‌فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود و پنجشنبه به‌جز استان‌های ساحلی دریای خزر، در زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: جمعه در جنوب و جنوب شرق کشور، بارش پراکنده و در سایر مناطق، بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: شنبه در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب و جنوب غرب و غرب، شاهد بارش پراکنده خواهیم بود؛ همچنین خلیج‌فارس و تنگه هرمز سه‌شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه طوفانی است.

وی با بیان اینکه دریای عمان چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد، در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

کد خبر 749272

دیگر خبرها

  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی مساعد نیست
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • اردبیل بارانی می‌شود
  • صدور هشدار سطح نارنجی شماره دو در اردبیل
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی در اردبیل مساعد نیست
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد