Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شمارش پرندگان مهاجر، آبزی و کنارآبزی در این استان به وسیله کارشناسان و محیط بانان آغاز شده و تا یازدهم بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛جمشید عبدی پور افزود: شمارش پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی کهگیلویه و بویراحمد در مناطق سردسیری آغاز شده و این طرح چند روز آینده در مناطق گرمسیری استان نیز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شمارش پرندگان مهاجر با مشارکت ۱۵ نفر از کارشناسان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از طریق مشاهده مستقیم با استفاده از دوربین و تلسکوپ در منابع آبی مانند رودخانه ها، دریاچه پشت سدها، آبگیر‌ها و تالاب‌ها انجام می‌گیرد.   معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر اساس این سرشماری علاوه بر پایش منابع آبی کهگیلویه و بویراحمد سلامت و روند تغییرات جمعیتی پرندگان مهاجر، آبزی و کنارآبزی در استان نیز بررسی می‌شود.
عبدی پور بیان کرد: شهریور و مهر ماه هر سال پرندگان مهاجر به استان مهاجرت کرده و تا زمانی که شرایط اقلیمی مساعد باشد در این مناطق باقی می‌مانند.   معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: پرندگان آبزی و کنار آبزی از مناطق سردسیری آسیا و شمال کشور در کنار منابع آبی این استان فرود آمده اند.
وی عنوان کرد: این پرندگان از گروه‌های اگرت‌ها، حواصیل‌ها، اردک‌ها، باکلان‌ها و کشیم‌ها هستند که با توجه به شرایط توپوگرافی، اقلیمی و وجود زیستگاه‌های مناسب، هر ساله آبگیر‌های کهگیلویه و بویراحمد را برای زمستان گذرانی انتخاب می‌کنند.   وی بیان کرد: رودخانه‌های بشار، مارون، زهره، تنگ سرخ، کبکیان، خرسان، شاه بهرام و سد‌های مارون، کوثر، شاه قاسم، تالاب‌های برم الوان و مورد زرد زیلایی از جمله مکان‌هایی هستند که همه ساله از اواسط شهریور تا اواخر زمستان میزبان پرندگان مهاجر آسیایی هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا پرندگان مهاجر کهگیلویه و بویراحمد پرندگان محیط زیست دوربین تلسکوپ حفاظت محیط زیست سلامت مهاجرت آسیا زمستان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد شمارش پرندگان مهاجر محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد.

طی حکمی از سوی دکتر چگنی؛ معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، «حمید طالبی» به عنوان «سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویر احمد» منصوب شد.

وی همچنین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب و جهاددانشگاهی شیراز تدریس دروس تخصصی رشته مهندسی نفت را برعهده داشته است.

همچنین طی حکمی جداگانه به پاس زحمات ریحان بهادر مدیرعامل سابق که از ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون این مسئولیت را برعهده داشت قدردانی به‌عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است