Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مصطفی طاهری با اشاره به نامه اخیر جمعی از نمایندگان مجلس به رئیس قوه قضائیه برای تسریع در رسیدگی به پرونده مفاسد قرارداد گازی «کرسنت» اظهار داشت: در رابطه با این قرارداد دو نکته مطرح است که اولین آنها، قطعیت انجام فساد و دلالی است که برای ما محرز شده که آقای زنگنه و برخی مسئولان وقت وزارت نفت، تخلفاتی در این رابطه داشته‌اند و عدالت اقتضا می‌کند که حداقل این تخلفات در دادگاه بررسی جدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته دوم مرتبط با پرونده کرسنت، ضرر و زیان سنگینی است که در نتیجه معاملات پشت پرده و مفاسد این قرارداد به منافع ملی وارد شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توضیح این نکته گفت: این ضرر و زیان‌ها هم در مدت زمان برداشت گاز از میدان مشترک و هم در نتیجه دادگاه «کرسنت ۱» به منافع ملی وارد شده است که در نتیجه آن، یک میلیارد دلار جریمه علیه ایران وضع کردند؛ در دادگاه «کرسنت ۲» نیز مجددا بابت توقف قرارداد، علیه ایران ادعای ضرر و زیان کردند که اگر جریمه تعیین شده، تبدیل به ریال شود معادل بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

طاهری خاطرنشان کرد: دلیل توقف اجرای قرارداد کرسنت در ایران،‌ تخلفات رخ داده و رشوه‌های پرداخت شده در آن بوده، اما طرف مقابل می‌گوید چطور ممکن است افرادی که تخلف کرده‌اند مجددا مسئولیت بگیرند و مثلا وزیر نفت شوند؟ لذا به جریان انداختن سریع این پرونده در دستگاه قضا باعث فراهم شدن زمینه برای اثبات ادعاهای ما و جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به منافع ملی می‌شود.

 نگران خروج برخی متهمان پرونده هستیم

وی با تاکید بر اینکه ضرر و زیان ناشی از این قرارداد به همین موارد محدود نمی‌شود و اگر اقدام جدی نشود زیان‌های دیگری هم در راه است، گفت: برخی کارشناسان برآورد ۲.۵ میلیارد دلار ضرر در مراحل بعدی را دارند و لذا باید هرچه سریع‌تر و به صورت دقیق و قاطعانه به این پرونده رسیدگی شود تا جلوی تضییع حقوق مردم گرفته شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اسم‌های افرادی در این پرونده مطرح است که به دلیل حساسیت موضوع، بیم خروج آنها از کشور وجود دارد، لذا قوه قضائیه در روند رسیدگی به این پرونده باید مراقب این مسأله هم باشد و تدابیری مانند ممنوع‌الخروج شدن این افراد را اتخاذ کند.

طاهری تصریح کرد: مستندات این پرونده زیاد است و ما هم نمی‌خواهیم آن را در رسانه‌ها مطرح کنیم، به شرط آنکه قوه قضائیه جدیت بیشتری رد رسیدگی به این پرونده به خرج دهد.

کد خبر 650364 برچسب‌ها خبر ویژه فساد مجلس شورای اسلامی وزارت نفت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه فساد مجلس شورای اسلامی وزارت نفت ضرر و زیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا

به گزارش صدای ایران از ایرنا از دادگستری گلستان، سیدجواد میردوستی روز شنبه اظهار کرد: متهمان چهار مرد هستند که یکی از آنان پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

وی افزود: سه متهم دیگر این پرونده در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آنان تصمیم قانونی اتخاذ می‌شود.

دادستان کلاله گفت: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن «یسنا»، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

میردوستی تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«یسنا» کودک کلاله‌ای است که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • دست‌های پشت پرده در انتخابات به روایت «رشیدی کوچی»
  • نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟
  • روایت ارتشبد آمریکایی از تحویل سوخو 35 به ایران
  • آینده بورس در چند پرده
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • جزئیات جدید از پرونده مفقودی «یسنا»