Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: از ۸۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان، ۷۹ درصد روستا‌های این استان از طریق یکی از اپراتور‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت، به شبکه ملی اطلاعات متصل است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، لادن مهدوی در خصوص توسعه ارتباطات روستایی استان مرکزی اظهار کرد: از ۸۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان تعداد ۶۸۶ روستا، معادل ۷۹ درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند که از این تعداد ۱۷۶ روستا از طریق اپراتور همراه اول، ۵۷۷ روستا طریق اپراتور ایرانسل، ۳۱۸ روستا اپراتور های‌وب و تعداد ۲۲۲ روستا از طریق شبکه کابل و اینترنت ثابت (ADSL) به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: دسترسی به ارتباطات مناسب و اینترنت پرسرعت، به نیاز اصلی و اساسی مردم بدل شده است و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی در مناطق شهری و روستایی با سرعت بیشتر در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
مهدوی همچنین از اتصال ۲۵ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات در ایام دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: دسترسی مابقی روستا‌ها به اینترنت نیز طیسه فاز تا پایان سال ۱۴۰۱، محقق می‌شود.    مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این برنامه، به تماس تلفنی اهالی روستا‌های ملاباقر، الرج، وفس و جیریا و بزیجان از توابع شهرستان‌های شازند، کمیجان و اراک و محلات پاسخ دادند.   بیشتر بخوانید: ظرفیت اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات افزایش یافت   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت ارتباطات اینترنت روستایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت ارتباطات اینترنت روستایی شبکه ملی اطلاعات متصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اپراتورها بر ایجاد پوشش فیبرنوری پس از صدور مجوز حفاری

براساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر باید ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند؛ در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم کند و نمی تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌و کارها با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی، بین شهرداری بیرجند و اپراتور شاتل به عنوان مجری امضا شد.

مهدی روحانی نژاد- معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری- در این مراسم اظهار کرد: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجراست و همه مجوزهای لازم با توجه به سندهای بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

وی  افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کارهای مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتورهایی که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده و مجوز اجرای پروژه در شهرهای مختلف را دریافت کردند.

به گفته روحانی نژاد بر اساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر بایستی ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

وی همچنین تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم کند و نمی‌تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشورهای منطقه داریم، باید با همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهرهای کشور فراهم شود.

روحانی نژاد افزود علیرغم شروع با تاخیر این پروژه ملی در استان خراسان جنوبی ولیکن در صورت همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها و باتوجه به توان اپراتورهای منتخب برای استان، این امکان وجود دارد که مراسم اتمام پوشش برای کل استان خیلی زودتر از استان‌های دیگر برگزار شود.

محمد جواد قناعت-استاندار خراسان جنوبی-  نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند. سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همچنین مصطفی بهی-مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی - بیان کرد: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می شود.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است، گفت: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند و ارزش سرمـایه گذاری این طرح در بیرجند، حدود هزار میلیارد ریال است.

مهدی بهترین- شهردار بیرجند- نیز در این مراسم تاکید کرد: تمام توان خود را در راستای ارایه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعهد اپراتورها بر ایجاد پوشش فیبرنوری پس از صدور مجوز حفاری
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات