Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ کشاورزان گنابادی که طی یکی دو سال اخیر با خشکسالی روبه رو بودند و برای آمدن باران دست به دعا شده بودند دعایشان استجابت شد و باران رحمت الهی در جنوبی‌ترین شهرستان خراسان رضوی شروع به باریدن کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، این روزها کشاورزان گناباد خوشحالی خود را نمی‌توانند پنهان کنند چراکه برف هفته گذشته و بارندگی‌های این روزها آنها را به ادامه سال امیدوار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داریوش شیبانی، رئیس اداره هواشناسی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: در هفته گذشته برف خوبی در شهرستان داشته ایم  بصورتی که در روستای زیرجان بیش از 40 سانتی متر برف  بارید.

وی ادامه داد: برف در بخش کاخک به نسبت خوب بوده و در خود شهر گناباد بارندگی داشته ایم که پس از چند سال خشک سالی این بارندگی‌ها نوید روزهای امیدوار کننده ای دارد.

رئیس اداره هواشناسی گناباد عنوان کرد: طی 24 ساعت گذشته در بخش کاخک گناباد(سد کاخک) بیش از 55 میلی متربارندگی داشته ایم و دیگر روستاهای شهرستان نیز تحت تاثیر همین سامانه بوده اند.

آماده باش شهرداری گناباد

حمید زارع حسینی، شهردار گناباد نیز اظهارداشت: براساس هشدارهای داده شده در سطح استان و شهر گناباد پیش بینی‌های لازم صورت گرفته و 5 اکیپ آبگرفتگی در سطح شهر فعال شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون 10 مورد آبگرفتگی در سطح شهر رفع شده و اکیپ‌ها فعال می‌باشند و در حالت آماده باش قرار داریم.

شهردار گناباد بیان کرد: با توجه به حجم بارش‌ها در بالا دست شهرگناباد در حال حاضر روان آب در رودخانه‌های فصلی راه افتاده که تحت کنترل است.

افزایش آب دهی قنوات

نعمت غفوری، مدیر جهاد کشاورزی گناباد نیز اظهارداشت: بیش از 20 سال است که شهرستان گناباد با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و در این مدت بسیاری از قنوات این شهر با کاهش آبدهی روبه رو شده اند.

وی با ابراز خوشحالی از بارندگی‌های چند هفته اخیر بیان کرد: بارندگی‌های اخیری که منجر به سیلاب شده در قنوات هوابین کم عمق که در رودخانه‌ها و یا حاشیه رودها واقع شده اند اثر مضاعفی داشته و در بازه زمانی بسیار کوتاهی این اثر بخشی نمایان می‌شود.

گزارش تسنیم از مصائب ادامه‌دار صنایع گناباد/ مشکلاتی که ‌کارآفرینان و تولیدکنندگان را دلسرد می‌کندپایان 29 سال انتظار؛ فرودگاه گناباد دهه فجر افتتاح می‌شودپیگیری تسنیم نتیجه داد| مردم روستای گیسور گناباد زمستان امسال گاز دارند

مدیر جهاد کشاورزی گناباد با بیان اینکه در قنوات بافت سنگین و ریز دانه‌های رسی و قنوات دشتی دیرتر تاثیر می‌گذارد، افزود: قنواتی که بالادست آنها سازه‌های آبخیز احداث و آبگیری شده باشند قنوات پایین دست آنها دارای افزایش دبی چند برابری خواهند شد. 

موردی از آبگرفتگی منازل گزارش نشده است

نرگس افرادی، رئیس جمعیت هلال احمر گناباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: نیروهای جمعیت در حالت آماده باش قرار دارند و تجهیزات لازم مانند پمپ‌های تخلیه آب و یا چادر پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به هشدارهای لازم تا آخر وقت امروز در آماده باش کامل هستیم و با توجه به بارندگی طی فردا نیز هماهنگی‌ها و تدابیر لازم اندیشیده شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گناباد خاطر نشان کرد: بر اثر بارندگی اخیر تا این لحظه گزارشی مبنی بر آب گرفتگی منازل اعلام نشده است.

گزارش‌های میدانی رسیده به خبرگزاری تسنیم حاکی از آن است که در بخش کاخک بیشتر رودخانه‌های فصلی با جریان آب روبه رو هستند و سد کاخک به همراه بندهای خاکی در حال آبگیری است و در روستاهای بخش پسکلوت نیز با توجه به شدت بارندگی‌ها در سطح معابر آب جاری شده و تردد را برای مردم سخت کرده است.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بارندگی ها آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور

ایسنا/کرمان فرماندار راور گفت: بارندگی روزهای گذشته در مجموع حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی، راه‌ها و دام شهرستان وارد کرده است.

رضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره خسارت اولیه ناشی از بارش‌های اخیر در شهرستان راور اظهار کرد: ۱۴ رشته قنات در این بارش‌ها آسیب دیده که ارزش ریالی آن چهار میلیارد تومان برآورد شده می‌شود.

وی با اشاره به خسارت پنج میلیارد تومانی به کانال و لوله‌های آب کشاورزی افزود: بارندگی روزهای پایانی هفته گذشته ۹ میلیارد ریال به مزارع گندم، استخرهای ذخیره آب و تعدادی دام خسارت زده است.

فرماندار راور با اشاره به آسیب ۲۰ هکتار باغ زیتون و پسته با برآورد اولیه یک و نیم میلیارد تومان بیان کرد: ۲۰۰ کیلومتر راه‌های عشایری شهرستان تخریب شده است. 

وی با اشاره به تخریب بندهای انحرافی در سطح شهرستان راور در بارش‌های روزهای گذشته گفت: جمع کل خسارت اولیه در این بخش بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده است.

عباسی خسارت بارندگی و سیلاب به ابنیه راهداری از جمله پل‌ها، روکش آسفالت و شانه جاده‌ها در شهرستان راور را ۱۵۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خسارت نوسانات دمایی و عدم تامین نیاز سرمایی در ۶۰۰۰ هکتار از باغات پسته شهرستان به ویژه رقم کله قوچی نیز باعث ریزش بیش از ۶۰ درصد جوانه‌های گل پسته شده که برآورد خسارت به میزان ۱۴۴۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • (تصاویر) بارندگی‌های افغانستان دشت خشکیده سیستان را زنده کرد
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)