Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-03@03:02:47 GMT

بازار پررونق خرید و فروش زمین در متاورس

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۰۵۶۹

بازار پررونق خرید و فروش زمین در متاورس

ایتنا - ​​​​​​​زمین در دنیاهای مجازی که با نام متاورس شناخته می شود، در بعضی از موارد به مبلغ میلیون‌ها دلار خرید و فروش می شود.

این که قیمت املاک سر به فلک کشیده است، بر هیچ کس پوشیده نیست اما پاندمی کووید موج جدیدی از هجوم برای خرید زمین را ایجاد کرده است. در واقع بعضی از سرمایه گذاران میلیونها دلار برای قطعات زمین در فضایی که وجود فیزیکی ندارد، پرداخت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، این قطعات زمین در  دنیاهای مجازی واقع شده اند که اهل فناوری متاورس می نامند. قیمت این قطعات زمین در چند ماه گذشته و از زمانی که فیس بوک توسعه جدی فعالیت در عرصه واقعیت مجازی را اعلام کرد و حتی نام شرکت خود را به مِتا پلتفرمز تغییر داد، حداکثر ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

اندرو کیگل، مدیرعامل وب سایت توکنز در تورنتو که در زمینه دنیاهای مجازی و توکنهای غیرقابل معاوضه (NFT) مربوط به دارایی‌های دیجیتالی سرمایه گذاری می کند، می گوید: متاورس مسیر بعدی شبکه اجتماعی است. می توانید به کارناوال بروید، به کنسرت موسیقی بروید، به موزه بروید.

در این دنیاهای مجازی افراد واقعی در قالب شخصیتهای کارتونی شکلی که آواتار نامیده می شوند و مشابه بازی ویدیویی چند نفره است، با یکدیگر تعامل می کنند. امروزه افراد می توانند از طریق یک صفحه رایانه معمولی به این دنیاها دسترسی پیدا کنند اما مِتا و شرکتهای دیگر بینش بلندمدت ساخت دنیاهای غوطه‌ور (ایمرسیو) ۳۶۰ درجه‌ای را دارند که افراد از طریق گجتهایی مانند هدست آکیلیس شرکت مِتا می توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

طبق گزارش اخیر شرکت "گری اسکیل"، دنیای دیجیتالی می تواند به کسب و کاری به ارزش یک تریلیون دلار در آینده نزدیک رشد کند.

شرکت کیگل اخیرا ۲.۵ میلیون دلار برای خرید یک قطعه زمین در دسنترا لَند که یکی از متاورسهای محبوب است، هزینه کرد. مدیرعامل این شرکت می گوید قیمتها در چند ماه گذشته ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرده اند.

یک متاورس جذاب دیگر سندباکس است که در آن شرکت توسعه املاک مجازی Republic Realm حدود ۴.۳ میلیون دلار برای یک قطعه زمین هزینه کرده است. جانین یوریو، مدیرعامل این شرکت به شبکه سی ان بی سی گفت: شرکتش سال گذشته ۱۰۰ جزیره خصوصی مجازی را هر یک به مبلغ ۱۵ هزار دلار فروخته است و اکنون این جزیره‌ها هر کدام حدود ۳۰۰ هزار دلار خرید و فروش می شوند که مشابه میانگین قیمت خانه در آمریکاست.

به گفته کیگل، درست مانند املاک در دنیای واقعی، در متاورس هم موقعیت مکانی اهمیت دارد. وقتی برای نخستین بار به متاورس می روید، بخشهایی هستند که افراد در آنها تجمع می کنند و مسلما این بخشها ارزش بیشتری از بخشهایی دارند که رویدادی در آنجا برگزار نمی شود. مطمئنا قسمتهای پرترافیک سرمایه گذاری بیشتری را جذب می کنند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، مدیرعامل شرکت Republic Realm اظهار کرد:‌ خرید زمین در متاورس کاملا ساده است و می تواند از طریق پلتفرم یا یک سازنده انجام گیرد. سرمایه گذاران زمینشان را می سازند و آن را تعاملی می کنند. اما در عین حال هشدار داد سرمایه گذاری در املاک دیجیتالی کسب و کار پرریسکی است و اظهار کرد: شما باید تنها پولی را هزینه کنید که آماده از دست دادنش هستید. این داراییها مبتنی بر بلاک چین هستند و همان طور که می دانیم، رمزارزها به شدت نوسان دارند اما از سوی دیگر ممکن است سوددهی زیادی داشته باشند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک متاورس نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی

رضا حمیدپور گفت: طی این مدت ۲۶۸هزار و ۶۹۷ مورد خدمات خرید و فروش اینترنتی در این استان انجام شد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد فعالیت الکترونیکی با ۶۷۰ شرکت، فروشگاه و مشاغل خانگی اضافه کرد: اداره کل پست البرز برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در بخش خدمات الکترونیکی پست مسیر جدیدی تعریف و هدفگذاری کرده است.

حمیدپور گفت: در دولت سیزدهم شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه تجارت الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی کالا وارد مرحله جدیدی از فعالیت‌ها شده که در استان البرز با ۶۷۰ شرکت، فروشگاه، مشاغل خانگی به منظور صیانت از اشتغال و کارآفرینی قرار داد منعقد شده است.

مدیرکل پست البرز اضافه کرد: میزان مرسولات تجارت الکترونیک البرز طی سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته و ۲۶۸ هزارو ۶۹۷ مرسوله تجارت الکترونیک جابه جا شده است.

وی بیان کرد: بیش از پنج میلیون و ۷۱۹ هزار و ۶۷۰ مرسوله طی سال گذشته در شعب پستی این استان جابه جا شد.

حمید پور گفت: طی این مدت ترافیک پست پیشتاز چهار میلیون و ۷۹۰ هزارو ۷۹۶ مورد، پست سفارشی ۳۵ هزارو ۵۵۰ مورد و پست ویژه ۶۱۶ هزارو ۹۲۳ مورد بوده است.

وی بیان کرد: ترافیک مرسولات وارده طی این مدت ۶ میلیون و ۳۶۰ هزار مورد و مرسولات صادره پنج میلیون و ۴۴۳ هزار و ۲۳۴ مورد بوده است.

مدیرکل پست استان البرز یادآورشد: استقبال مشتریان از خرید‌های اینترنتی و روند رو به افزایش فروشگاه‌های عرضه کننده، موجب تقویت تجارت الکترونیکی در استان البرز شده است.

وی گفت: امسال بیش از هفت هزار گذرنامه زیارتی به ویژه در ایام محرم و صفر توزیع شده است.

وی افزود: اکنون ۱۶۱ واحد پستی در استان البرز فعالیت می‌کنند که ۱۵۶فقره آن شهری و بقیه روستایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • کسادی بازار لباس زنانه به دلیل گشت ارشاد
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام