Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@13:11:43 GMT

آسیب های اجتماعی باید به فوریت حل شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۰۷۴۵

آسیب های اجتماعی باید به فوریت حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی، صبح یکشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ در دومین همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام، اظهار داشت: بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی و چگونگی آن بسیار مهم است.

وی افزود: مسئله آسیب‌های اجتماعی از فوری‌ترین و مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخت و نیازمند نگاه علمی و دقیق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحیدی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی از طرفی جغرافیامند هستند و بنا بر موقعیت آسیب‌ها متفاوت اند و از طرفی نیازمند نگاه ملی و بعضاً بین المللی برای حل آن هستند.

وزیر کشور عنوان کرد: مسئله آسیب‌های اجتماعی به دلیل اینکه اگر با فوریت به حل آن نپردازیم تبدیل به موضوعی مزمن خواهد شد از جمله مسائل فوری است و آنچه که زیرینای حرکت‌های اصیل است حل مسائل آسیب‌های اجتماعی است.

وی اظهار کرد: نمی‌توان یک موضوع را انتخاب کرد که عوامل فرهنگی، اقتصادی و غیره در آن تأثیر نداشته باشد بنابراین مسئله آسیب‌های اجتماعی و همه عوامل مؤثر در آن به همراه میزان اثرشان مهم هستند.

وحیدی با اشاره به اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی از ابعاد مختلف قابل توجه است تصریح کرد: ما به دنبال یک جامعه اسلامی هستیم که جامعه‌ای مملو از کمالات انسانی و به دور از این آسیب‌ها است بنابراین بدون این موارد رشد در جامعه محقق نخواهد شد.

وی گفت: اساس تحولات در هر حوزه‌ای؛ تحولات اجتماعی است و پایداری تحولات در حوزه‌های دیگر منوط به ساماندهی تحولات اجتماعی است که طبیعتاً باید همه درگیر آن باشند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: لازمه قدرت اجتماعی تحول اجتماعی و لازمه تحول نیازمند حرکت‌های رو به جلو است که روندهای پایدار را درون جامعه شکل می‌دهد.

وی افزود: یکی از فوری‌ترین مشکلات آسیب‌های اجتماعی از بین بردن هویت اجتماعی است و چنین جامعه‌ای حتماً محصول خوبی نخواهد داد و افق‌های بلندی را ترسیم نخواهد کرد.

وحیدی بیان کرد: زمانی که ما راجع به مسائل اجتماعی صحبت می‌کنیم راجع به همه ابعاد امنیت صحبت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در مقایسه با غربی‌ها ما در سطح پایین آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته ایم، ما بنای قیاس با وضعیت خودمان را داریم.

وزیر کشور اظهار کرد: باید با یک همت قوی وارد کار حل مسئله‌های اجتماعی شود، باید گفتمان سازی شود و چگونگی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی را به صورت کامل بدانیم.

وی عنوان کرد: باید توجه دیگران را جلب کنیم همچنین یک نهضت سریع، عقلانی و جهادی برای حل این موضوع، تشکیل شود.

کد خبر 5400747 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد وحیدی وزیر کشور آسیبهای اجتماعی شهرداری تهران قوه قضاییه پلیس راهور شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ثبت ملی ترافیک میراث فرهنگی سربازی شهر تهران زنان آتش سوزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصادفات رانندگی آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروما چهارمین علت مرگ در دنیا

دبیر اجرایی جامعه جراحان ایران تروما را چهارمین علت مرگ در دنیا بیان کرد و گفت: مراقبت و مدیریت بیمار در خونریزی شدید تروما ضروری است و باعث جلوگیری از مرگ بیمار می شود.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل افشار فرد در گفت و گویی افزود: تروما چهارمین علت مرگ در دنیا و بیشترین عمر از دست رفته در جهان محسوب می شود و چون تروما بیشتر در افراد جوان اتفاق می افتد، شناخت تروما از لحاظ شروع سریع اقدامات اولیه، اهمیت زیادی دارد.

وی اظهار داشت: جراحی عروق یک رشته نوین فوق تخصصی در پزشکی است که در آن اختلال های سیستم عروقی، بیماری شریان ها و رگ های لنفاوی با روش های درمان دارویی، روش های نیمه تهاجمی با استفاده از بازسازی سیستم عروقی با روش های تخصص جراحی در کشور درمان می شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پزشکی ایران را در درمان تروما و جراحی نوین مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تازه های درمانی بیماری های عروق و رسیدگی به بیماران ترومایی حوادث و سوانح از مباحث مهمی است که در چهل و پنجمین کنگره سالانه جامعه جراحان ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی میان پزشکان پرداخته می شود.

افشار فرد ادامه داد:سعی شده موضوعات روز و مبتلابه رشته‌های جراحی در این کنگره، بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا همکاران رشته‌های مختلف فرصت تبادل نظر داشته باشند.

دبیر اجرایی جامعه جراحان ایران با بیان اینکه انجمن‌های علمی در سالن‌های فرعی برنامه‌های اختصاصی و تعیین شده خود را با حضور اعضا اجرا می‌کنند، ادامه داد: امیدواریم برنامه‌های علمی کنگره امسال، موجب توجه ویژه و افزایش رضایتمندی همکاران رشته‌های مختلف قرار بگیرد.

افشار فرد هدف از برگزاری این کنگره را تبادل اطلاعات علمی و تکنیک‌های جراحی میان همکاران جامعه جراحان در رشته‌های مختلف عنوان کرد و گفت: ضمن مطرح شدن مسائل علمی و پزشکی که در نهایت به نفع بیماران و جامعه خواهد بود، مشکلات جراحان کشور به ویژه جراحان جوان نیز مطرح خواهد شد. ثبت نام برای کسب امتیاز بازآموزی این کنگره به صورت آنلاین برقرار است.

به گزارش ایرنا، ضربه یا تروما ( Trauma) در دانش پزشکی به هر نوع ضربه، جراحت، شوک، آسیب و حادثه وارد شده بر بدن گفته می‌شود، مشروط به اینکه از خارج به بدن وارد شده باشد و عامل درونی، علت ایجاد آسیب نباشد. از سال ۱۹۶۷ میلادی افراد آسیب دیده ترومایی به عنوان یک بیمار و نه یک حادثه دیده مورد توجه قرار گرفتند با این وضعیت بخش اورژانس و مراقب‌های پزشکی تغییرات مهم و مثبتی انجام دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز