Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@07:08:27 GMT

جریان انحرافی در تقابل با ولایت مطلقه فقیه است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۰۸۴۴

جریان انحرافی در تقابل با ولایت مطلقه فقیه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی صبح امروز در نخستین مراسم پنج شنبه شهدای گمنام مدفن در گلزار شهدای منطقه مایان درامامزاده سید محمد این روستا، با بیان این‌که اگر امروز دلداده شهدا باشیم و در مسیر شهدا حرکت کنیم، به برکت خون آن‌ها، پایه‌های اقتصادی کشورمان نیز تقویت خواهد شد، گفت: امروز هر کسی، با هر لباس و جایگاهی که دارد باید دل در گرو ولایت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولایتی که بیش از ۲۰۰ هزار آلاله را تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به حضور نوجوانان ۱۳ و ۱۴ ساله در جبهه‌های دوران دفاع مقدس و گذشتن از جان خود در راه خدا، گفت: تمامی مسئولان، نمایندگان مردم، وزرا و دولت مردان باید فردای قیامت پاسخگوی این شهدای ۱۳ ساله باشند که وقتی آن نوجوانان در آن روزها از همه زندگی خود گذشتند، امروز این مسئولان چه کرده‌اند.

وی با بیان این‌که عقل عادی بشر یارای درک مقام شهادت نیست، اظهار کرد: در صحبت و خاطره گویی از شهدا، باید گفت که آن‌ها، افرادی بودند که بالاترین دارایی خود یعنی جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و با خدا معامله کردند تا به رضایت پروردگار متعال برسند.

حسینی با اشاره به بیانی از سید مرتضی آوینی مبنی بر این‌که «شهدا رفتند تا بمانند و ما ماندیم تا بمیریم»، گفت: حاج قاسم سلیمانی، عزیزی که در ۱۲ سالگی از روستای قنات ملک برای کارگری به کرمان آمده و در سال ۵۶ با آغاز جریان انقلاب به قافله انقلاب اسلامی پیوست، جز اجر و مزد شهادت برایش تعیین نمی‌شد.

وی افزود: حاج قاسم، ۴۰ سال مجاهدت کرد و جانش را در طبق اخلاص گذاشت و در دفاع از انقلاب اسلامی، زمانی که جوان ۲۰ ساله بود، تیپ ثارالله را تشکیل داد و بعد آن تیپ را به لشکر ثارالله ارتقا داد و حدود ۸ سال آن را فرماندهی کرد. پس از دوران دفاع مقدس، روحش آرام نگرفت و از غرب کشور به شرق کشور منتقل شد و در مقابله با اشرار نیز وظیفه‌اش را به درستی انجام داد. حاج قاسم در سال ۷۶، با نظر مقتدای انقلاب اسلامی، به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب شد و بعد از طی روزهایی که همواره آرزوی شهادت داشت در ۱۳ دی ۹۸ جان به جان آفرین تسلیم کرد.

حسینی با اشاره به وصیتنامه حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حاج قاسم در وصیتنامه خود به صراحت خطاب به پروردگارش قسم می‌خورد که «معبود من، عشق من و معشوق من، دوستت دارم. بارها تو را دیدم و حس کردم، نمی‌توانم از تو جدا بمانم» اما درک این گفته‌ها و درک مقام شهادتش برای ما آسان نیست.

وی با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران، گفت: در این آیه آمده که «و لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ، هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند مرده مپندار بلکه زنده‌اند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌‏شوند.» در واقع شهدا آگاهانه و شاهدانه از دنیا منتقل می‌شوند و آن‌ها بعد از مرگشان، هنوز زنده هستند.

وی با بیان این‌که گستره برخی شهدا هم‌چون حاج قاسم سلیمانی، یک دنیا را به لرزه درمی‌آورد، افزود: حاج قاسم بعد از ۴۰ سال مجاهدت در زمان شهادتش، ۲۷ میلیون دلداده به پای تابوتش گریستند. این شهید در جوار حرم امام کاظم (ع) به مقام شهادت رسید و بدنش همانند حضرت ابوالفضل عباس (ع) تکه تکه شده و سپس زائر نجف و کربلا شد. پیکر مبارک حاج قاسم در کربلای ایران و شهر قم نیز تشییع شد و ولی فقیه‌اش در تهران بر سر پیکیرش نماز خواند و گریست و سپس بر اساس وصیتش در جوار شهید حسین یوسف الهی به خاک سپرده شد.

کد خبر 5400765

منبع: مهر

کلیدواژه: سید شهاب الدین حسینی جریان انحرافی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ویروس کرونا بوشهر بارش برف خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا ایلام گرگان سیلاب بارش باران سیستان و بلوچستان عکس استانها شیوع کرونا حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)

در مراسم وداع با پیکر ۲ شهید گمنام که امشب با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و قشر‌های مختلف مردم در شبستان امام خمینی حرم مطهر کریمه اهل بیت برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بر ادامه راه این اسوه‌های ایثار و شجاعت تأکید کردند.

پیکر این دو شهید گمنام عصر فردا چهاردهم اردیبهشت، در آستانه شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام از میدان آل یاسین قم تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در این مکان مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

این شهدای والامقام در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • تفکرات شهید مطهری به نسل آینده منتقل شود
  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس
  • علم‌آموزی همواره در آیات و روایات مورد تاکید بوده است
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد