Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:18:57 GMT

شناسایی ۲ بیمار مبتلا به اُمیکرون در زواره

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۰۹۰۶

شناسایی ۲ بیمار مبتلا به اُمیکرون در زواره

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: نمونه آزمایش مشکوک ۲ بیمار به سویه کرونای اُمیکرون در شهر زواره مثبت اعلام شد.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو مورد از نمونه‌هایی که تحت عنوان نمونه مشکوک به سویه کرونای اُمیکرون به استان ارسال شده بود مثبت اعلام شد. این بیماران شامل یک مرد ۳۳ ساله و خانم ۳۰ ساله از شهر زواره هستند و در حال حاضر خود و خانواده آنها در قرنطینه کامل به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارکنان و صنوف باید حداقل یک دُز واکسن خود را زده باشند تا اجازه حضور در محل کار خود را داشته باشند، افزود: با دستورالعملی که فرماندار شهرستان برای تمام ادارت شهرستان ارسال کرد، مدیران ادارت موظف هستند علاوه بر برنامه‌ریزی سخت‌گیرانه در خصوص اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محیط اداره، پیگیر دُز سوم واکسن پرسنل خود باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان اضافه کرد: همچنین اداره صمت موظف است به اتحادیه‌های صنفی نامه بزنند تا این گروه از جامعه نسبت به دریافت دُز سوم واکسن کرونای خود اقدام کنند.

ذبیحی افزود: همه افراد جامعه باید نسبت به انجام واکسیناسیون خود، بستگان و اطرافیانشان مسئولیت داشته باشند و نسبت به ترغیب دیگران برای مشارکت در این امر کوشش کنند تا از جهش‌های جدید ویروس کرونا در جامعه پیشگیری شود و کمترین آسیب به خود و خانواده‌شان وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر اولویت واکسیناسیون با دُز سوم واکسن است، گفت: افرادی که نوبت سوم آنها رسیده و بیماری ندارند، منتظر پیامک شبکه بهداشت و درمان نشوند و برای دریافت واکسن خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

تأثیر واکسیناسیون قابل انکار نیست

مدیر شبکه بهداشت ودرمان اردستان با بیان اینکه ۵.۳۳ درصد از مردم شهرستان اردستان دُز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند و این شهرستان در این بخش رتبه اول استان را دارد، تصریح کرد: همچنان نگران افزایش شناسایی اُمیکرون در جامعه هستیم، زیرا میزان سرایت این سویه بسیار بالاست و با عادی انگاری که بین مردم وجود دارد، نگرانی برای شیوع این سویه وجود دارد.

ذبیحی با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در شهرستان اردستان، گفت: امروز بر کسی پوشیده نیست که واکسیناسیون باعث کاهش قابل توجه میزان فوتی‌ها و بستری‌های حاد ناشی از ویروس کرونا شده است. زمانی که واکسن بتواند بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد به ما ایمنی بدهد، قابل قبول است و آنچه از واکسن انتظار داریم این است که شدت ابتلا و میزان مرگ و میر را کم کند که این اتفاق در حال حاضر در زمینه ویروس کرونا رخ داده است.

وی گفت: مسلم است که واکسیناسیون توانسته میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش دهد، به طوری که بیش از ۷۰ روز است که در اردستان موارد فوت کرونایی نداشتیم و آمار شناسایی موارد مثبت کرونا کاهش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس زواره شبکه بهداشت د ز سوم واکسن ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر فرزین رضازاده گفت: اورژانس هوایی در اولین و دومین پرواز خود یک مصدوم ۲۳ ساله آقا، مولتی تروما با وضعیت بحرانی را از شهرستان نقده و دو بیمار آقا و خانم با شکایت سکته قلبی را از شهرستان اشنویه به ارومیه انتقال داد و پس از سوختگیری، بلافاصله سومین پرواز خود را به مقصد سلماس انجام داد که در این ماموریت یک بیمار ۵۴ ساله خانم با شکایت سکته مغزی و سطح هوشیاری پایین را با حمایت‌های پیشرفته حیاتی توسط کارشناسان اورژانس هوایی به ارومیه انتقال داد.

گفتنی است اورژانس هوایی ارومیه از ابتدای سالجاری ۱۱ بیمار نیازمند خدمات تخصصی در مرکز استان را از شهرستان‌ها به ارومیه انتقال داده است.

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور