Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@21:10:23 GMT

علت ریزش سقف بخشی از بازار میدان نقش جهان

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۰۹۰۹

علت ریزش سقف بخشی از بازار میدان نقش جهان

صبح دیروز تصاویری از ریزش سقف یکی از بازارهای میدان نقش‌جهان خبرساز شد. این تصاویر نشان می‌داد که بخشی از سقف بازار نزدیک به مسجد شیخ لطف‌الله ریزش پیداکرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تصاویری که روز گذشته ۲۶ دی‌ماه_ در فضای مجازی گسترش یافت حاکی از آن است که بخش زیادی از گچ در سقف بازار جنبی مسجد شیخ لطف‌الله دچار ریزش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که به گفته مدیر پایگاه میدان جهانی نقش‌جهان، پوشش سقف تمام بازارهای میدان نقش‌جهان از آجر است و به‌طور طبیعی بدون نیاز به گچ کاری، مستحکم است.

دراین‌باره فریبا خطابخش، مدیر پایگاه جهانی میدان نقش‌جهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: صبح دیروز نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به من اطلاع دادند که بخشی از سقف این بازار که جنب مسجد شیخ لطف‌الله تا چهارسو مقصود واقع‌شده ریزش پیداکرده است.

وی افزود: این بخش از سقف بازار درزمانی نامعلوم گچ کاری شده بود، درحالی‌که تمام بازارهای میدان نقش‌جهان با آجر پوشیده شده و دلیل کشیده شدن گچ روی این سقف‌ها نامشخص است و احتمال می‌رود اهالی بازار دست به این اقدام زده باشند.

خطابخش تصریح کرد: این گچ‌ها به‌مرورزمان استحکام خود را ازدست‌داده و ریزش پیداکرده‌اند. حتی روی پشت‌بام سقف مشکلی نداشته و ریزش آن به دلیل بارندگی نیز نیست. بااین‌حال همه گچ‌ها تراشیده شده و مرمت سقف هم تقریباً سطحی است.

مدیر پایگاه جهانی نقش‌جهان درباره چگونگی مرمت این سقف و استفاده از نیروهای امانی یا پیمانکاران، گفت: اگر برای مرمت‌های اضطراری بخواهیم با پیمانکار قرارداد ببندیم بسیار زمان‌بر است و قرارداد آن باید قبل از اجرا در سامانه دولت تائید شود و این در روند مرمت خلل ایجاد می‌کند؛ بنابراین این موضوع را به سازمان میراث فرهنگی اطلاع دادم و گروه امانی اداره‌کل میراث فرهنگی استان قسمت‌هایی که احتمال تخریب آن‌ها بود را جدا کرده و قرار است که امروز داربست زده و طرح مرمت آن شروع شود.

کد خبر 549049

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پایگاه جهانی نقش جهان ميدان نقش جهان مرمت میدان نقش جهان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میدان نقش جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به تملکات میدان شهید مطهری قم

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم گفت: برای تکمیل تملکات بازارچه میوه و تره‌بار به میدان شهید مطهری، ۵۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

محسن صادقی امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به بهسازی بازار تره‌بار در میدان مطهری، اظهار کرد: سال گذشته عمده تملک این بازارچه انجام شده و حدود ۶۵۰ مترمربع از فضای میدان قدیمی‌تر باقی‌مانده که برای رفع مشکل نقدینگی سازمان، شورای شهر ۵۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده است و امسال تملک این بازار به اتمام می‌رسد.

وی افزود: با پیگیری سازمان و شورای شهر این مبلغ در قالب یک وام از بانک شهر به سازمان پرداخت و برای تکمیل تملک از آن استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ در راستای اجرای این پروژه، سازمان میادین ۸۹ غرفه به متراژ ۱۵۹۵ مترمربع را با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر ۵۵۰ میلیارد ریال تملک کرده است.

صادقی امینی با اشاره به تدوین دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات سازمان، اضافه کرد: برای نخستین‌بار تعرفه عوارض و بهای خدمات سازمان در قالب یک دفترچه و مشتمل بر بندهای متعدد با همکاری فرماندار و هیئت تطبیق فرمانداری مصوب شد.

وی گفت: تدوین این دفترچه بر نقش‌آفرینی بیشتر سازمان میادین در حوزه‌های مختلف کمک زیادی می‌کند به نحوی که در چهار سیاست اصلی سازمان که شورای شهر برای سازمان مصوب کرده است از جمله هوشمندسازی، تکمیل شبکه توزیع و تنظیم بازار اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

کد خبر 749092

دیگر خبرها

  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • (تصاویر) مسابقه نمادین چوگان در میدان نقش جهان اصفهان
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به تملکات میدان شهید مطهری قم
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد