Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابولفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با اتصال دستگاه‌های خودپرداز به سامانه صیاد بانک مرکزی گفت: اتصال دستگاه‌های خودپرداز به سامانه صیاد بانک مرکزی، از جمله راهکارهای کاهش مراجعه حضوری مردم به بانک در شرایط فراگیری بیماری کرونا است. از ابتدای سال ۱۴۰۰ که بانک مرکزی قانون جدید چک را به طور رسمی اجرایی کرده است، تمامی افرادی که از چک‌های جدید بنفش رنگ استفاده می‌کنند باید اطلاعات روی برگه‌های کاغذی را در سامانه صیاد نیز ثبت و تائید کنند، چرا که در غیر این صورت، بانک‌ها مبلغ چک را به دارنده پرداخت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با اقدامات بانک مرکزی در راستای مهیا کردن اتصال خودپرداز به سامانه صیاد توسط بانک‌ها گفت: از آنجا که در حال حاضر دو بانک امکان ثبت و تائید چک از طریق دستگاه‌های خودپرداز را فراهم کرده‌اند، به نظر می‌رسد زیرساخت‌های لازم جهت اتصال خودپرداز به سامانه صیاد توسط بانک مرکزی مهیاست و این بانک‌ها هستند که باید هر چه سریع‌تر، دستگاه‌های خودپرداز خود را به سامانه صیاد وصل کنند.

ابوترابی با اشاره به اینکه ایده اتصال دستگاه خودپرداز به سامانه صیاد، جهت حل مشکل ثبت و تائید چک برای افرادی که در مناطق روستایی صاحب کسب و کاری هستند یا به هر دلیل به گوشی هوشمند دسترسی ندارند، تدارک دیده شده است، افزود: به همین خاطر خیلی مهم است که بانک‌هایی مثل بانک کشاورزی که در مناطق روستایی شعب زیادی دارد یا بانک ملی که بیشترین تعداد دستگاه خودپرداز را در سطح کشور دارد، این امکان را مهیا کرده و مشکل مردمی که صرفاً از طریق مراجعه حضوری به بانک نسبت به ثبت و دریافت چک‌های جدید اقدام می‌کنند را حل کنند.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در رابطه با وعده بانک مرکزی در رابطه با اتصال خودپرداز به سامانه صیاد تا پایان دی ماه تأکید کرد: علی‌رغم اینکه بایستی همه این موارد از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شد اما در حال حاضر، بانک مرکزی وعده داده که تا پایان دی ماه، خودپردازهای تمامی بانک‌ها به سامانه صیاد وصل خواهند شد. مجلس نیز پیگیر اجرایی شدن این مهم خواهد بود تا تمامی بانک‌ها به موقع به وعده خود عمل کنند.

کد خبر 5400772 علی مرادی

منبع: مهر

کلیدواژه: سامانه صیاد بانک کشاورزی بانک ملی ابوالفضل ابوترابی قانون چک رستم قاسمی سید احسان خاندوزی نهضت ملی مسکن 21 سوال از بودجه قانون جهش تولید مسکن لایحه بودجه 1401 بانک مرکزی ایران قیمت خودرو گمرک ایران وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور ترانزیت وزارت امور اقتصادی و دارایی خودپرداز به سامانه صیاد دستگاه های خودپرداز بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901129

دیگر خبرها

  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز