Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتحادیه صنف فرش دستباف مشهد گفت: قوانین دست و پاگیر، مالیات، کمبود مشوق های دولتی و کاهش شدید صادرات فرش، انگیزه تولیدکنندگان در این بخش را کاهش داده و انتقال مرکز ملی فرش ایران به وزارت میراث فرهنگی نیز مشکلات این بخش را بیشتر خواهد کرد.

به گزارش قدس انلاین، اخیرا توافقاتی بین دو وزارت‌خانه "صنعت، معدن و تجارت" و "میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری" برای انتقال مرکز ملی فرش دستباف ایران به وزارت میراث فرهنگی انجام شده است و این موضوع تولیدکنندگان و تجار این بخش را نگران کرده است و مجمع اتحادیه‌ها و انجمن‌های حوزه فرش دستباف سراسر کشور نیز دیروز در خصوص انتقال مرکز ملی فرش از وزارت صمت به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیانیه ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هدفگذاری صادرات فرش دستباف در ایران ۱۵۰ میلیون دلار است، این در حالی است که سالانه ۲ میلیون بافنده حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فرش دستباف تولید می‌کنند و پیش بینی می شود امسال صادرات فرش به ۶۰ میلیون دلار برسد. هادی مخملی  در این باره اظهار کرد: بخش تولید فرش دستباف در تامین مواد اولیه و صادرات به خارج از کشور وابسته است و در صورتی که زیر پوشش وزارت صمت باشد می تواند نیازهای خود در این بخش و شرایط بازرگانی و تجاری را حفظ کند. وی بیان کرد: فرش از یک زنجیره تامین ارزش برخوردار است که همه بخش‌های آن به هم وابسته اند و باید سیاستگذاری درستی انجام شود تا با تقویت صنعت و تجارت بتوان هنر را متجلی کرد. ثبت جهانی، مسیر رونق دوباره فرش افشار تکاب در آذربایجان‌غربی ۱.۷ میلیون متر مربع فرش دستباف در نیمه نخست امسال تولید شد حال فرش دستباف ایران با تحریم‌های داخلی خوب نیست رییس اتحادیه صنف فرش دستباف مشهد گفت: فرش دستباف اشتغالزایی زیادی دارد و تخمین زده می شود که ۲ میلیون نفر به صورت مستقیم و هشت میلیون نفر به صورت غیرمستقیم در صنعت فرش دستباف فعال باشند و همه زمینه های تولیدی فرش جنبه صادراتی داشته و به آن وابسته است. مخملی اضافه کرد: در صورتی که مرکز ملی فرش ایران به وزارت میراث فرهنگی انتقال یابد، به جنبه هنری آن بیشتر توجه شده و حوزه تجارت و صادرات آن کمرنگ می شود که این انتقال مورد مخالفت همه اتحادیه‌ها و انجمن‌های حوزه فرش دستباف کشور است. وی اظهار داشت: دولتها به فرش بی مهری زیادی داشته اند و این کالای ملی را چندان مورد توجه قرار نداده اند، فرش ایرانی به دلیل حمایت ناکافی دولت نتوانسته به عنوان یک کالای رقابت پذیر جایگاه خود را حفظ کند و اکنون کشورهایی مثل ترکیه وارد بازار بین المللی این محصول شده اند و این امر زنگ خطری برای فرش ایران است. رییس اتحادیه صنف فرش دستباف مشهد گفت: قوانین دست و پاگیر، مالیات، کمبود مشوق های دولتی و کاهش شدید صادرات فرش، انگیزه تولیدکنندگان در این بخش را کاهش داده و انتقال مرکز ملی فرش ایران به وزارت میراث فرهنگی نیز مشکلات این بخش را بیشتر خواهد کرد.به گزارش ایرنا، انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرش میراث فرهنگی انتقال مرکز ملی فرش صادرات فرش فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اصغری مدیر مرکز رصد فرهنگی گفت: جدیدترین گزارش مرکز رصد فرهنگی با عنوان «ایران در آینه شاخص‌های جهانی فرهنگ» با تکیه بر داده‌های پیمایشی بین‌المللی منتشر شد. در این گزارش وضعیت ایران در شاخص‌های مختلف فرهنگی از جمله ارزش‌های اجتماعی، هنجارها و کلیشه‌ها، خوشبختی و رفاه، سرمایه اجتماعی و اعتماد، ارزش‌های اقتصادی، تصور از فساد، مهاجرت، امنیت، دانش و فناوری، ارزش‌های مذهبی و اخلاقی و فرهنگ سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: مرکز رصد تلاش نموده تا با نمره‌دهی به وضعیت ایران و جهان، بتواند تصویری مقایسه‌ای از تصور جهانی نسبت به وضعیت ارزش‌ها و نگرش‌های مردم ایران ارایه دهد. علیرغم نقدهای محتوایی و روش‌شناختی به پیمایش‌های جهانی، آشنایی با تصویر برساخته از ایران در این پیمایش‌ها نقش مهمی در سیاست‌گذاری با تکیه بر محیط‌شناسی پیرامونی دارد.

مدیر مرکز رصد ادامه داد: گفت: بر اساس این داده‌ها، ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان با کمترین نگرانی نسبت به وقوع جنگ است و از سویی دیگر احساس امنیت در ایران کماکان در مقایسه با میانگین جهانی، وضعیت مطلوب‌تری دارد. داده‌های این گزارش علمی نشان می‌دهد که در ایران ارزش‌های اخلاقی نیز نسبت به وضعیت جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است و می‌توان جامعه ایران را در مقایسه با دیگر کشورها یک جامعه اخلاقی توصیف کرد.

اصغری گفت: داده‌های معتبر پیمایش جهامی نشان می‌دهد غیرقابل‌توجیه‌ترین رفتار نزد ایرانیان، دزدی، خودکشی، کتک‌زدن زن از طرف شوهر، گرفتن رشوه و همجنس‌گرایی است و مردم ایران بیش از میانگین جهانی نسبت به این بی‌اخلاقی‌ها موضع منفی دارند. مرکز رصد فرهنگی کشور تلاش می‌کند با گزارش‌های رصدی خود، تصویری روشن، دقیق و پژوهش‌پایه از داده‌های ملی، محلی و جهانی را در اختیار پژوهشگران و سیاست‌گذاران قرار دهد.

کد خبر 6093810 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • ما میراث‌دار فرهنگی اصیل و غنی هستیم/ وظیفه داریم یگانه بودن جایگاه شیراز را پاس بداریم
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)
  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی