Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، محمد امیدفر رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه دمای هوای استان خبر داد و افزود: جو ناپایدار و بارش برف و کولاک از امروز تشدید شده و موجب اختلال، یخبندان، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه در مراغه، هشترود، چاراویماق و میانه می‌شود.

امیدفر خاطرنشان کرد: این سامانه روز دوشنبه از استان خارج شده و تا روز چهارشنبه جوّی نسبتا پایدار همراه با سردی هوا در استان حاکم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: از روز چهارشنبه سامانه‌ی بارشی دوم وارد استان شده و موجب بارش برف و باران خواهد شد که تا اوایل هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت اما شدت آن نسبت به سامانه‌ی قبلی کمتر است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی همچنین بیان کرد: از لحاظ دمایی نیز کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما تا اواخر هفته پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی هم گفت: به دنبال بارش برف شب گذشته و ادامه آن، راه ارتباطی ۱۷۰ روستای استان بسته شده است.

اورجعلی علیزاده افزود: این روستاها در مناطق کوهستانی و برفگیر تعدادی از شهرستان های استان از جمله چاراویماق، هشترود، مراغه، ورزقان، سراب، کلیبر و اهر واقع هستند.

وی با اشاره به اینکه گروه های راهداری با استقرار در راه های اصلی استان در حال خدمت رسانی به مسافران و رانندگان هستند، اظهار داشت: هم اکنون راه های ارتباطی اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و تردد در آن ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان بارش برف تا پایان فردا (دوشنبه) ادامه خواهد داشت بنابراین رانندگان برای تردد خودرو خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

علیزاده، ادامه داد: نیروهای راهداری استان از روز پنجشنبه با آغاز بارش برف بیش از ۷۰ هزار کیلومترباند از راه های مختلف استان را برف ربی، نمک و شن پاشی کرده اند.

اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی هم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به علت بارش برف و کولاک و برودت شدید هوا روز یکشنبه مدارس برخی مناطق استان تعطیل است.

بر اساس این اطلاعیه تعطیلی مدارس استان به شرح زیر است.

نظرکهریزی

تمام مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره های تحصیلی، نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل خواهند بود.

چاراویماق

همه مدارس روستایی در تمامی دوره های تحصیلی و در شهر مدارس استثنائی پیش دبستانی و ابتدایی در نوبت صبح تعطیل خواهند بود.

 مرند

کلیه مدارس در تمامی دوره های تحصیلی تعطیل و در شهر مرند مدارس استثنائی پیش دبستانی و ابتدایی نوبت صبح تعطیل و مدارس دوره اول و دوم متوسطه دایر خواهد بود.

 ورزقان

همه مدارس روستایی در تمامی دوره های تحصیلی تعطیل و در شهر ورزقان مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل و دوره اول و دوم متوسطه نوبت صبح با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

بر این اساس، آموزشها تعطیل نیست و از طریق فضای مجازی پیگیری خواهد شد.

همچنین تعطیلی شامل امتحانات نهایی و هماهنگ استانی نبوده و این آزمونها در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

46

کد خبر 1593080

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تمامی دوره های تحصیلی آذربایجان شرقی بارش برف نوبت صبح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

همچنین علی ضیاءالدینی شهردار زرند در حاشیه بازدید از معابر و بندهای خاکی سطح شهر با اعلام اینکه نیروهای شهرداری در وضعیت آماده‌باش کامل قرار دارند، گفت: با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش توسط سازمان هواشناسی، آماده‌‍‌باش عوامل خدمات شهری و شهرداری‌ها تمامی مناطق ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه آمادگی و اقدامات لازم برای پیشگیری و کنترل هرگونه بحران و عارضه احتمالی در خصوص سیلاب، آبگرفتگی و آب ماندگی در سطح شهر و محلات در حال انجام است، افزود: تمام تلاش ما در مجموعه شهرداری این است که مردم در هنگام نزول رحمت الهی دچار مشکلی نشوند و دغدغه خاطری نداشته باشند.

شهردار زرند با اشاره به انجام بیش از ۱۵۰مورد رفع آبگرفتگی در سطح شهر توسط نیروهای شهرداری، بیان کرد: شهروندان در صورت هر گونه مشکلی می‌توانند با شماره ۳۳۴۲۲۷۷۵ شهرداری تماس بگیرند.

کد خبر 846810 برچسب‌ها خبر مهم طوفان باران استان‌ کرمان مدرسه و مدارس تعطیلی مدارس

دیگر خبرها

  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • خودنمایی زمستان در بهار سمیرم
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • بارش شدید باران مدارس یزد را تعطیل کرد
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • مدارس این شهر فردا تعطیل شد
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی