Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تا امروز هیچ کس با من در مورد مجمع انتخابات صحبت نکرده و طبیعی است که چنین صحبتی نباشد.

خبرگزاری میزان - سیدرضا صالحی‌امیری در خصوص ادغام بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اظهار داشت: آنچه در بحث بودجه اتفاق افتاد حوزه تخصصی است و در آن ورود نداریم. در مورد ادغام بودجه کمیته و وزارت طی مکاتبه با دولت و مجلس دلایل و نواقص آن را اعلام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین نکته اینکه با نهاد بین المللی مواجه هستیم که نسبت به دخالت دولت حساسیت دارند. دولت حمایت کرده و ما همیشه قدردان هستیم. ما نهاد عمومی غیر دولتی هستیم و وقتی در قانون از ما به عنوان نهاد غیر دولتی نام برده شده ادغام بودجه یک نهاد غیر دولتی و دولتی وجه تخصصی ندارد. بعلاوه انگیزه هر دستگاه برای پیگری بودجه خودش بیشتر از دستگاه دیگر است.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص بودجه مورد نیاز برای رویداد‌های سال آینده، خاطرنشان کرد: ۴ میلیون دلار ارز برای سه رویداد در سال آینده لازم داریم تا در هانگژو قونیه و چین پاسخگوی نیاز‌های سه کاروان بزرگ باشیم ادغام انگیزه پیگیری را از دستگاه سلب می‌کند و اگر دستگاه مادر بگوید امکان تامین و پرداخت نیست حضور در رویداد لغو می‌شود. آسیب‌های این تصمیم را اعلام می‌کنیم، اما هر تصمیمی که مجلس بگیرد تابع آن هستیم. مجلس مرکز پژوهش‌ها را دارد و مجلس در جهت منافع ملی تصمیم می‌گیرد. نامه دادیم و گفتگو کردیم و هفته گذشته هم با نمایندگان کمیسیون فرهنگی جلسه داشتیم. در نهایت تصمیم با مجلس است و همه نهاد‌ها از جمله ما موظف به تبعیت از تصمیمات مجلس هستیم.

وی در مورد نتیجه جلسه ستاد عالی بازی‌ها، گفت: طی چند ماه گذشته جلساتی در مورد بازی‌های آسیایی داشتیم در مجموع جلسات با حضور سرپرست کاروان مشاور عالی و معاون قهرمانی و مدیر کل مربوطه در وزارت انجام شد مجموعه فدراسیون‌هایی که اعزام می‌شوند دعوت شدند و در جلسات ستاد کمیته تصمیمات گرفته شد و طی دو جلسه اخیر در ستاد عالی بازی‌ها با ریاست وزیر تصمیات طرح شد و با چارچوب برنامه‌های مصوب موافقت شد. این سیاست که بین کمیته و وزارت در چهار سال گذشته بوده پاسخگویی بوده و سه ضلع کمیته، وزارت و فدراسیون‌ها همواره پاسخگو هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر برگزاری انتخابات کمیته در موعد مقرر، یاداور شد: انتخابات کمیته ۱۷ اسفند در سالن فارسی برگزار می‌شود. ستاد برگزاری انتخابات تشکیل و برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

وی درباره وضعیت، محمد نصیری پیشکسوت وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: جمعه عیادت نصیری رفتم، وضعیت عمومی وی خوب بود و با کادر پزشکی و ریاست بیمارستان صحبت کردیم برای درمان وی ما و صندوق حمایت از ورزشکاران همه حمایت‌ها را انجام خواهیم داد.

صالحی‌امیری در مورد تعیین سرپرست ژیمناستیک و اینکه آیا این موضوع ممکن است مجامع جهانی را وارد این اتفاق کند، گفت: آنچه در خصوص ژیمناستیک اتفاق افتاد یک مسیر قانونی و منطبق با اساسنامه فدراسیون است. سرپرست تعیین شده و سرپرست مقدمات انتخابات را فراهم خواهد کرد و ان‌شالله در چارچوب اساسنامه مصوب فدراسیون انتخابات انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتخاب خبره‌های ورزشی برای حضور در مجمع انتخابات کمیته و اینکه آیا از بیرون افرادی برای قرار گرفتن در این لیست به شما معرفی شده‌اند، تصریح کرد: این‌ها مسایل فرعی انتخابات است و هنوز به تصمیمی نرسیدیم. در زمان خودش در این مورد تصمیم می‌گیریم. تاکنون در مورد هیچ فردی صحبتی نشده است و تصمیمی نگرفتیم.

صالحی‌امیری در مورد تعویق انتخابات برخی فدراسیون‌ها و اینکه آیا با این شرایط ممکن است انتخابات کمیته به تعویق بیفتد، اظهارداشت: آنچه به عنوان کمیته انجام می‌دهیم برگزاری مجمع انتخاباتی است. اگر روز مجمع تعداد اعضا به اکثریت لازم نرسد مجمع متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرد. ما نمی‌توانیم در مورد ۱۷ اسفند پیش‌بینی کنیم.

وی در خصوص حضور تیم فوتبال بانوان در جام ملت‌های آسیا، عنوان کرد: حضور بانوان در رویداد‌های بین المللی فراتر نتیجه‌ای که می‌گیرند و علاوه بر داشتن افتخارات ورزشی و قهرمانی باعث افزایش اعتبار برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. تفکر حاکم بر رسانه غربی تبعیض جنسیتی را مطرح می‌کنند از همه فدراسیون‌ها برای حضور بانوان رویداد‌های بین المللی حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه آیا رئیس جودو با توجه به تعلیق این فدراسبون می‌تواند در مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک حاضر شود، یادآوری کرد: این مسایل باید از کمیته بین المللی المپیک استعلام شود و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌شود. هنوز در این مورد تصمیم گیری نشده است.

صالحی‌امیری در مورد اینکه فدراسیون جودو مدعی است که تنها ۵۰ درصد بودجه مصوب خود را از کمیته ملی المپیک دریافت کرده است، گفت: در مورد بودجه همه فدراسیون به جز یک مورد پرداخت‌ها انجام شده است در مورد جودو باید بگویم بعد از گزارشی که ابهاماتی در ان توسط خزانه دار مطرح شد، طی نامه‌ای از فدراسیون سوال کردیم و ان‌شالله جواب مستند ارائه می‌دهند و بر اساس پاسخ مستندی که دریافت می‌کنیم بودجه آن‌ها را پرداخت می‌کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه گفته می‌شود طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند می‌توانند عضو هیات رییسه خود را برای حضور در انتخابات و مجمع کمیته ملی المپیک معرفی کنند، اما اساسنامه فدراسیون‌ها چنین اجازه‌ای را به اعضای هیئت رییسه نداده است، گفت: ابهامات زیادی مطرح است؛ ستاد برگزاری انتخابات این ابهامات را از کمیته بین المللی المپیک استعلام کتبی می‌کند و بر اساس پاسخ رسمی IOC تصمیم خواهیم گرفت.

صالحی‌امیری در پایان در پاسخ به این سوال که صراحتا بگویید آیا تا کنون از طرف دولت با شما برای عدم حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک صحبت شده است، گفت: تا امروز هیچ کس با من در مورد مجمع انتخابات صحبت نکرده و طبیعی است که چنین صحبتی نباشد. کمیته نهاد مستقل و تابع منشور المپیک است. انتخابات توسط مجمع و با رای مستقیم ۶۰ نفر از اعضا برگزار و هر نوع مداخله در فرایند انتخابات کمیته غیر قانونی تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: سجادی: استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف شوند هم ارزششان از بین نمی‌رود

انتهای پیام/

  برچسب ها: وزارت ورزش صالحی امیری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت ورزش صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک انتخابات کمیته صالحی امیری مجمع انتخابات فدراسیون ها بین المللی برای حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، اولین کمپ تمرینی فدراسیون کاراته آسیا در شرایطی طی روز های ۲۱ تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در شهر ووهان کشور چین برگزار می شود که به دعوت فدراسیون آسیا سجاد گنج زاده قهرمان طلایی کاراته کشورمان در المپیک مدرس کومیته این کمپ را بر عهده خواهد داشت.

بر اساس این گزارش گنج زاده به همراه گانگ لی از کشور میزبان در بخش کومیته و برادران موسوی و گریس در بخش کاتا مدرسین این کمپ خواهند بود.

این اقدام نشان دهنده توجه متولیان کاراته قاره کهن به قهرمانان و چهره های جهانی هنر رزمی کاراته در سطح جهان می باشد، گنج‌زاده از قهرمانان شناخته شده کاراته جهان است که طی سالیان گذشته مدالهای متعددی از بازیهای المپیک، رقابت های قهرمانی جهان، بازیهای آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا بدست آورده است.

کد خبر 6092453

دیگر خبرها

  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس