Web Analytics Made Easy - Statcounter

مظفر به تشریح جزئیات اجرای طرح رصد و چالش های حوزه های مختلف شهری پرداخت.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا؛ مظفر عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر ضمن تشریح طرح رصد، اظهار کرد: با اجرای طرح رصد، جمعی از خبرگان در تعیین بودجه اظهار نظر می کنند در طرح رصد به دنبال این بودیم برای تعیین بودجه اولویت های ذهنی مردم را بررسی و چالش های محلات را رصد کنیم، توجه به سهم بودجه و برنامه های محلات از اولویت های طرح رصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: توجه به موضوع محلات داشته باشیم مدیریت شهری چه شهرداری و شورای شهر می توانند موفق عمل ‌کرده و رضایت مردم را داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: جلساتی را با شهرداری مناطق و ... داشتیم و اعلام کردیم اگر خواسته های مردم از نظر آن‌ها دارای اولویت است در بودجه ۱۴۰۱ مورد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره اعضای شورای شهر همگی در طرح رصد حضور پیدا کردند، گفت: در این طرح دو خروجی داریم؛ یکی چالش هایی موضوعی که تکرار پذیر بود و عارضه های فراگیری بودند و دیگری چالش های موضعی بود که به شناسایی هزار و ۱۴۱ پروژه محلی را منجر شد و با شهرداری پیشنهاد دادیم در بودجه ۱۴۰۱ به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به چالش های حوزه خدمات شهری برای تعیین بودجه، تصریح کرد: عارضه فراگیر محلات این بود که معابر تعریض می شود اما به دلیل وجود تیر برق مردم از ثمرات آن بهره مند نمی شوند. در دبیرخانه طرح رصد پیشنهاد داریم شهرداری تهران با وزارت نیرو تفاهم نامه داشته باشند تا این معضل حل شود.

وی ادامه داد: بحث بعدی فقدان میادین میوه و تره بار است و محلاتی را داریم که فاقد یک میدان میوه و تره بار است پیشنهاد ما این است که هر محله یک میوه و تره بار داشته باشد و شهرداری تهران توسعه میادین را داشته باشد.

مظفر افزود: فقدان بوستان و پارک در برخی از محلات را شاهد هستیم مناطق کمتر برخوردار حتی یک بوستان نیست انتطار ما این است که در بودجه سازمان املا‌ک برای تملیک و توسعه آن صورت گیرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: فقدان پوشش روشنایی مناسب در شهر شاهد هستیم انتطار ما این است که شهرداری تهران با وزارت نیرو  در این زمینه تفاهم نامه ای داشته باشند.

وی گفت: معضل سد معبر در پیاده رو ها همواره وجود داشته است در برخی از محلات این عارضه را شاهد هستیم‌ دو پیشنهاد داریم، برای اصنافی که محلات را پاتوق کردند در مکانی در نزدیکی همان منطقه در اختیار آن صنف قرار دهیم تا ساکن شوند و پیشنهاد بعدی ما طرحی به عنوان طرح سایه بان است‌.

مظفر اضافه کرد: کمبود سرویس بهداشتی در معابر پر تردد را شاهد هستیم به عنوان مثال خیابان مولوی فاقد سرویس بهداشتی است در بازار تهران باید تا انتها برویم و به مسجد برسیم. باتوجه به تجربیات جهانی می توانیم با توسعه سرویس بهداشتی سیار این معضل را رد کنیم.

عضو شورای شهر گفت: شهردار، باید به فکر سرانه های مختلف باشد درست است ‌که ساخت مراکز درمانی وظیفه شهرداری نیست اما به عنوان مثال در منطقه ۱۹ یک بیمارستان نداریم و زمین های رها شده در این منطقه به وفور مشاهده می کنیم. بهترین راه این است که زمین های رها شده را شهرداری در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و به صورت مشارکتی از آن زمین رها شده درآمد زایی داشته باشیم و شرکت شهر سالم باید در این زمینه پیشتازی کند.

مظفر بیان کرد: مشکل آب بوستان ها یکی دیگر از معضلات است باید مخزن آب داشته باشیم و با مشارکت سازمان آبفای تهران برای آبیاری بوستان ها استفاده کنیم.

عضو شورای شهر با اشاره به چالش های حوزه حمل و نقل، تصریح کرد: کمبود پارکینگ را در سطح محلات شاهد هستیم باید نهضت احداث پارکینگ را راه اندازی کنیم. زمین های رها شده در محلات را داریم ‌که قابلیت این را دارد تبدیل به پارکینگ شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میادین میوه و تره بار میوه و تره بار عضو شورای شهر داشته باشند شورای شهر شاهد هستیم طرح رصد رها شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه یافته در کنار برنامه ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نقطه نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نقطه نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود