Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد کرزای به اظهارات عمران خان درباره اعزام نیروهای خارجی به افغانستان واکنش نشان داد و گفت: کشورش نیازی به نیروهای خارجی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه افغانستان تایمز، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در نشست کمیته مقام‌های ارشد (اپکس) درباره افغانستان به مقام‌های مرتبط گفته بود که همکاری‌های دوجانبه را با کشورهای همسایه به منظور اجتناب از بروز بحران بشری در افغانستان مورد رسیدگی قرار دهند که شامل اعزام نیروهای آموزش‌دیده و متناسب به ویژه در حوزه‌های پزشکی، فناوری اطلاعات، حسابداری و مالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامد کرزای، رئیس جمهوری سابق افغانستان اما به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: افغانستان کارشناسان آموزش‌دیده و متخصصی در همه حوزه‌ها دارد که شامل هزاران زن و مرد در داخل و خارج از کشور می‌شود بنابراین، نیازی به حضور نیروهای آموزش‌دیده خارجی نیست.

وی همچنین از دولت طالبان افغانستان خواست تا فرصت‌های شغلی و اشتغال کارشناسان جوان را تسهیل بخشیده و بازگشت آنها را از خارج مهیا کنند و افزود: به این ترتیب است که کشور عزیزمان می‌تواند با توانمندی فرزندانش روی پای خودش بایستد.

نخست‌وزیر پاکستان روز جمعه در نشست کمیته مقام‌های ارشد (اپکس) درباره افغانستان از درخواست اخیر سازمان ملل برای کمک به افغانستان استقبال و نسبت به وخامت اوضاع در این کشور ابراز نگرانی کرده بود.

وی گفته بود: در مواقع ضروری افغان‌ها را رها نخواهیم کرد.

دفتر نخست‌وزیر پاکستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: عمران خان به گسترش همکاری‌های پاکستان در زمینه‌های راه آهن، معادن، داروسازی و رسانه‌ها با افغانستان تاکید کرده است.

در توییت منتشر شده از سوی دفتر عمران خان نیز آمده است: نخست‌وزیر پاکستان به مسئولان مربوطه گفت تا همکاری دوجانبه با کشورهای دوست و همچنین جلوگیری از بحران بشری در افغانستان را با اعزام نیروی انسانی کارآمد و آموزش‌دیده به ویژه در حوزه‌های پزشکی، فناوری اطلاعاتی، مالی و حسابداری بررسی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان پاكستان حامد کرزای عمران خان نخست وزیر پاکستان آموزش دیده عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست

نشست سخنگوی وزارت خارجه دقایقی پیش در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) آغاز شد.   به گزارش برنا، کنعانی خاطرنشان کرد: جنایت جنگی در نوار غزه با حمایت مستقیم و تمام عیار دولت آمریکا و انگلیس رخ داد و اقدامات نمادینی در چارچوب ایجاد اسلکه برای ارسال کمک‌های انساندوستانه و انجام مانور‌های تبلیغی و رسانه‌ای در این خصوص به هیچ وجه تصویر نفرت انگیزی که این دسته از کشور‌ها نزد افکار عمومی جهان با حمایت از جنگ جنگی در فلسطین ایجاد کردند را اصلاح نخواهدکرد.   سخنگوی وزارت خارجه خطاب به این کشور‌ها و از جمله آمریکا بیان کرد: این کشور‌ها از ارسال سلاح به این رژیم جلوگیری و صادرات تسلیحاتی خود را سریعا متوقف کنند و بر رژیم صهیونیستی برای توقف فوری جنگ اعمال فشار کنند و اجازه دهند معابر شناخته شده برای ارسال کمک‌ها استفاده شود.   کنعانی اضافه کرد: به نظر می‌رسد اهداف دیگری در این راستا وجود دارد.   وی در پاسخ به سؤالی درباره خط لوله صلح بیان کرد: اجرای خط لوله گاز به پاکستان در چارچوب موافقتنامه امضا شده بین دو کشور از جمله موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است و در سفر رئیس جمهور مورد اهتمام بوده است و مذاکرات کارشناسی و سطح عالی انجام شده قبلی زمینه ساز آغاز اجرای فاز اجرایی هشتاد کیلومتری اجرای این خط لوله در داخل خاک پاکستان بوده و طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای این پروژه تأکید کرده است.   وی گفت: انتظار داریم این پروژه مهم راهبردی مبتنی بر منافع مشترک دو کشور به نتیجه برسد و شاهد تبادل همکاری ایران و پاکستان در حوزه مهم و راهبردی انرژی باشیم.   کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره حق‌آبه ایران از هیرمند بیان کرد: ۱۱۲ میلیون متر مکعب وارد مرز‌ها و خاک ایران شده است جریان آب همچنان ادامه دارد اطلاعات حاکی است ارسال آب از سد کجکی آغاز شده است. امیدواریم سطح این آب به آب سد کمال‌خان اضافه شود. در طول سال گذشته هم هیأت حاکمه افغانستان در ارتباط با سد کمال‌خان اقدام به برخی عملیات مرمت و بازسازی و اصلاح کرد.   سخنگوی وزارت خارجه افزود: ایران انتظار دارد طرف افغانستانی به تعهد خود براساس معاهده موجود عمل کند و شاهد تامین حق‌آبه ایران باشیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان