Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امیر حسین بانکی‌پور امروز در نشست استانی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که به همت دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن همایش‌های پردیس این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: ابر بحران جمعیت یک موضوع فوق‌العاده جدی است اما هنوز نسبت به این موضوع فهم جمعی در جامعه به ویژه در میان مدیران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برخی فکر می‌کنند که قبلا جمعیت مزیت نبود اما اکنون جمعیت یک مزیت است؛ مزیت بودن جمعیت درست است اما موضوع این است که مسئله جمعیت فراتر از یک مزیت بودن است.

رئیس کمیسیون ویژه جمعیت مجلس با بیان اینکه ایران با پیری جمعیت خطرناک‌ترین بحران تاریخ را تجربه خواهد کرد، عنوان کرد: خطر بزرگی در چند قدمی ما است و ما نسبت به این بحران بی‌توجه هستیم درحالی‌که این بحران مرتبط با آینده دور نیست بلکه برای پیری من و شما است و اگر ما به فکر نباشیم فردا مشکل گریبان‌گیر ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه 30 سال دیگر 30 درصد جمعیت ایران پیر می‌شوند، عنوان کرد: اگر کشور با بحران جمعیت روبرو شود 150 سال زمان نیاز دارد تا کشور از این بحران خارج شود؛ ما در حوزه فرزندآوری و جمعیت با موضوع عمل به دستورهای شرعی روبرو نیستیم بلکه با یک بحران روبرو هستیم که اگر به فکر نباشیم کشور به تباهی کشیده می‌شود.

بانکی‌پور تصریح کرد: در بحران‌های دیگر شما می‌توانیم با استفاده از نیروی انسانی از شرایط سخت خارج شویم اما در بحران پیری جمعیت ما نمی‌توانیم از نیروی انسانی استفاده کنیم چراکه دیگر نیروی توانمند به تعداد نیاز در کشور وجود ندارد.

وی عنوان کرد: خسارت بزرگ دولت قبل این است که دوره طلایی جمعیت را از دست داده است و و در این فرصت 40 درصد ازدواج‌ها و 30 درصد زاد و ولدها کاهش یافته است که با توجه به جوان‌ها و خانم‌هایی که در این هشت سال امکان باروری داشتند یک خسارت بی‌سابقه به کشور وارد شده است.

بانکی‌پور عنوان کرد: هفت سال آینده دوره نقره‌ای برای جمعیت کشور است نه طلایی، افراد دهه 60 وارد سن 30 تا 40 سال شده‌اند و بر اساس برخی از تعاریف که سن بالای 35 سال را برای بارداری پر خطر می‌دانند دیگر کار جمعیت کشور تمام است به همین علت ما باید ادبیات خود را تغییر داده و از فرصت موجود استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنده نمی‌دانم برخی از افراد جاهل هستند یا معاند، ما در هیچ قانونی اینقدر چکش‌کاری نداشتیم که فرصت دهیم هر مخالفی نظر خود را اعلام کند. بیش از 90 جلسه تشکیل شد و به همه فرصت دادیم که در مورد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صحبت کنند و اکنون بعد از این همه بررسی به هیچ کسی اجازه صحبت غیرکارشناسی در مورد این قانون را نمی‌دهیم.

بانکی‌پور با بیان اینکه ما در حوزه جمعیت به دنبال نجات ایران هستیم، گفت: خدا را شاکریم که اکنون فرصت جبران خسارت‌ها را در دوره دولت انقلابی داریم.

رئیس کمیسیون ویژه جمعیت مجلس شورای اسلامی گفت: 30 سال است در این کشور مالیات، دستمزد، حقوق، ساعات اشتغال و نظام‌های آموزشی و پژوهشی در مسیر تهدید جمعیت بوده است و اکنون ما در قانون 73 ماده‌ای و 240 حکمی این پارادایم گسترده را به سمت افزایش جمعیت برده‌ایم؛ برای این 73 ماده کار دقیق صورت گرفته و هشت هزار نفر کار کارشناسی مطالعاتی غیر از مطالعات فردی انجام و 21 مسئله شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر فقط نظام بهداشت و درمان به عرصه افزایش جمعیت ورود کند به نرخ بالای جانشینی می‌رسیم چراکه 20 مورد از ماده‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مرتبط با وزارت بهداشت است.

بانکی‌پور با بیان اینکه فرهنگ‌سازی به ویژه در مراکز بهداشت و درمان موضوع بسیار مهمی است، عنوان کرد: بودجه تعریف شده است تا کارانه‌ای برای افزایش فرزندآوری در یک منطقه به کادر بهداشت و درمان آن منطقه اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه داروهای هرمونی باید با تجویز پزشک ارائه شود، گفت: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیچ صورتی کوتاه نخواهیم آمد و با تمام احترامی که برای وزیر بهداشت قائل هستیم اگر کوتاهی در وزارت بهداشت هم صورت گیرد مسئولان باید پاسخگو باشند.

بانکی‌پور خاطرنشان کرد: روزانه بیش از دو هزار سقط در کشور داریم و نوع برنامه‌ریزی‌های ما در نظام بهداشت و سلامت به سمتی بوده که قبح سقط را از بین برده است؛ این تصمیم مهم را به مادر واگذار کردیم درحالی‌که این امر قتل انسان است و هیچ مرجعی اجازه نداده که ما فرزند را بکشیم و همه اجماع دارند به حرمت قتل یک جنین و ما حق نداریم برای جنین تصمیم بگیریم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بانکی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است

فاطمه ستاری نوید در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد :۳۰ اردیبهشت ماه بدلیل ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط رهبر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۳ روز ملی جمعیت نامگذاری شده است وطبق ماده ۱۹ قانون جوانی جمعیت مکلف هستیم برنامه های متنوعی داشته باشیم.

وی یادآورشد: روز ۳۰ اردیبهشت ماه روز اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت در ۷ بخش نخبگان، رسانه، خانواده ها، سازمان‌های های مردم نهاد، مدیران، موسسات و شرکتهای خصوصی و دستگاه اجرایی خواهد بود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری همدان تصریح کرد: همه علاقمندان می توانند در هر بخش که احساس می کنند در رویداد می توانند حائز رتبه شوند آثار و مستندات خود را به استانداری تحویل دهند و اگر بخواهند بصورت کشوری شرکت کنند باید به سایت ستاد جمعیت مراجعه کنند.

ستاری نوید ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه پایش و ارزیابی تمام علاقمندان و کسانی که در این زمینه زحمت می کشند خواهد بود بگونه ای که بتوانیم برترین ها را انتخاب کنیم و این کار جهت محقق شدن ابلاغ سیاست های رهبر انقلاب اسلامی است که تاکید بر افزایش نرخ باروری، افزایش جمعیت و افزایش جمعیت دارند و با اینگونه برنامه ها باعث ایجاد انگیزه بیشتر در بین مردم خواهیم شد.

کد خبر 6092930

دیگر خبرها

  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل