Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت‌مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران گفت: روز گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران اسنادی را به دستگاه‌های نظارتی ارائه کردند که نشان می‌دهد در در گندم‌های وارداتی از روسیه مشکلی وجود ندارد و میزان سرب موجود آن در حد مجاز، استاندارد و طبیعی بوده و مجوز‌های لازم برای مصرف انسانی گندم‌ها اخذشده و قابل‌مصرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمدرضا مرتضوی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اینکه آیا گندم وارداتی از مبدأ روسیه تأییدیه‌های لازم برای مصرف انسانی را دارد، گفت: گندم‌های وارداتی از مبدأ روسیه در بدو ورود توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌گیرد.   وی افزود: یکی از محموله‌های وارداتی گندم که مورد ارزیابی قرار گرفت ازنظر میزان سرب دچار شکیاتی بود که پس از تخلیه  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور می‌دهد که تا بررسی‌های لازم محموله وارداتی گندم از روسیه اعمال نشده  این گندم‌ها مصرف نشود.
رئیس هیئت‌مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران بیان کرد: روز گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران اسنادی را به دستگاه‌های نظارتی ارائه کردند که نشان می‌دهد مشکلی وجود ندارد و میزان سرب موجود در گندم‌های وارداتی از روسیه در حد مجاز، استاندارد و طبیعی بوده و مجوزهای لازم برای مصرف انسانی گندم‌ها اخذشده و قابل‌مصرف است.
مرتضوی اظهار کرد: تمام محموله‌های وارداتی باید مورد کنترل و ارزیابی قرار بگیرد به‌طوری‌که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران در بدو ورود باید محموله‌ها را کنترل کرده و ملاحظات بهداشتی را با دقت بررسی کنند و اگر با محموله مشکوکی برخورد کردند تا رفع تشکیک از بارگیری محموله خودداری کنند و مجدداً آزمایشات را تکرار کرده تا بعد از اطمینان بارگیری کالا انجام شود تا به امروز دستگاه‌های ذی‌ربط عملکرد خوبی داشتند.     بیشتر بخوانید: کشت قراردادی گندم در سطح ۱۱۰ هزار هکتار از مزارع اجرایی شد برچسب ها: اخبار اقتصادی واردات گندم روسیه اداره استاندارد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی واردات گندم روسیه اداره استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت میزان سرب گندم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد

محمد رضا کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نیمه شب گذشته دو تن و ۱۲۰ کیلوگرم از یک خودرو عبوری نیسان کشف و ضبط شد، ابراز داشت: این خودرو از نیشابور عازم شهریار بود که در شاهرود زمین گیر شد.

وی ضمن بیان اینکه مأموران پاسگاه شهید نوری شاهرود موفق به شناسایی این محموله شدند، افزود: محموله به طور ماهرانه، حرفه‌ای و به شکل کتابی چیده شده بود که در نوع خود نادر است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه یگان حفاظت با هرگونه مصادیق قاچاق چوب به شدت برخورد می‌کند، ابراز داشت: راننده دستگیر پرونده فرد تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

کشاورزان اضافه کرد: تخریب حوزه محیط زیست و منابع طبیعی قابل جبران نیست و لذا حراست و حفاظت آن یک وظیفه عمومی تلقی می‌شود.

وی افزود: از شهروندان درخواست داریم هر گونه تخریب را حتماً گزارش دهند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 6098674

دیگر خبرها

  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است