Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای فعالیت مفید در هر بازار مالی، به درک مفاهیم آن بازار نیاز خواهیم داشت. در خصوص بازار بزرگ فارکس نیز این امر صدق می‌کند. بنابراین اگر به بازار فارکس علاقه‌مند شده‌اید و می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید به آن ورود کنید، باید ابتدا با اصلی‌ترین اصطلاحات فارکس آشنا شوید. سپس انواع استراتژی فارکس را نیز بشناسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ضمن بررسی این دو موضوع، آموزش صرافی کوینکس را نیز خواهیم داشت تا اگر در فارکس به معامله رمزارزی پرداختید، بتوانید در کنار آن از خدمات صرافی کوینکس نیز بهره بگیرید. این مطلب به‌صورت کلی و پراکنده به بررسی موارد نامبرده می‌پردازد. پس اگر می‌خواهید دیدگاه کلی نسبت به بازار فارکس داشته باشید، با ما همراه شوید.

مهم‌ترین اصطلاحات فارکس کدامند؟

آشنایی با بازار فارکس به آشنایی با اصطلاحات فارکس ممکن می‌شود. بنابراین در ادامه برخی از مهم‌ترین اصطلاحات فارکس را بررسی خواهیم کرد. این اصطلاحات به قرار زیر هستند:

بروکر «Broker»

بروکرها، همان کارگزاران فارکس هستند. فرد یا مؤسسه‌ای که در برابر دریافت کارمزد، خریدار و فروشندگان فارکس را به هم پیوند می‌دهد. برای حضور در بازار فارکس، باید ابتدا در یک بروکر ثبت‌نام کرد.

پرایس «Price»

پرایس به مفهوم «قیمت» در بازار فارکس اشاره دارد. «Bid price» قیمت خرید و «Ask price» قیمت فروش یک جفت‌ارز معاملاتی در فارکس است. (معاملات در فارکس به‌صورت جفت‌ارزی در برابر هم انجام می‌شوند!)

ترید «Trade»

ترید به معنی «معامله» است. بنابراین به معامله‌گران فارکس، تریدر «Trader» گفته می‌شود.

متاتریدر «Meta Trader»

متاتریدر یکی از اصلی‌ترین نرم‌افزارهای معاملاتی بروکرها برای پیوستن به بازار فارکس است. در این نرم‌افزار می‌توان علاوه بر تحلیل بازار، به خرید و فروش جفت‌ارزها پرداخت.

پوزیشن «Position»

پوزیشن به موقعیت معاملاتی در فارکس اشاره دارد. وقتی شما یک پوزیشن در فارکس باز می‌کنید، یعنی می‌خواهید یک معامله انجام دهید.

استاپ لاس «Stop Loss»

استاپ لاس به «حد ضرر» اشاره دارد. با تعیین حد ضرر، پوزیشن معاملاتی برای جلوگیری از زیان‌های بیشتر در معامله، بسته می‌شود.

تیک پرافیت «Take profit»

تیک پرافیت به «حد سود» گفته شده و در برابر حد ضرر قرار می‌گیرد. با تعیین حد سود، قبل از نزولی شدن بازار، پوزیشن در سوددهی متوقف می‌شود.

مارجین «Margin»

مارجین به یک ودیعه یا وجه تضمین اشاره دارد. بنابراین با باز کردن پوزیشن معاملاتی تا بستن آن، مقداری از موجودی حساب به عنوان مارجین بلوکه می‌شود.

بالانس «Balance»

بالانس یکی از اصطلاحات فارکس است که به موجودی حساب تریدر در بروکر برای معامله گفته می‌شود.

لوریج «Leverage»

لوریج به اعتباری گفته می‌شود که توسط بروکرها به تریدر داده می‌شود تا بتواند معاملات بزرگ‌تر از سرمایه خود را باز کند.

اسپرد «Spread»

به تفاوت قیمت خرید و فروش یک جفت‌ارز در فارکس، اسپرد گفته می‌شود. اسپرد را می‌توان کارمزد بروکرها در نظر گرفت.

لات «Lot»

لات به واحد پایه سفارش در فارکس گفته می‌شود. لات برابر با صدهزار واحد از ارز پایه است. اما چون این مبلغ زیاد است، می‌توان با میکرولات در فارکس با سرمایه کمتر به معامله پرداخت.

موارد فوق، توضیح مختصری جهت آشنایی شما با برخی از مهم‌ترین اصطلاحات فارکس بودند. اما یقیناً اصطلاحات فارکس به همین موارد محدود نمی‌شوند. با پی بردن به مفاهیم فوق می‌توانید جهت بررسی دیگر اصطلاحات فارکس نیز در پی شرکت در دوره‌های آموزش فارکس اقدام نمایید. حالا توضیح مختصری هم از انواع استراتژی فارکس خواهیم داشت.

انواع استراتژی فارکس برای ترید کدامند؟

استراتژي فارکس به شیوه معامله‌گری در این بازار اشاره دارد. برخی‌ها دوست دارند معاملات خود را با پوزیشن‌های کوتاه و برخی هم دوست دارند تا معاملات خود را با پوزیشن‌های بلند انجام دهند. بنابراین از جمله مهم‌ترین انواع استراتژی فارکس می‌توان موارد زیر را بررسی کرد:

استراتژی اسکالپ «Scalp Trading»

استراتژی اسکالپ به معاملات کوتاه چند ثانیه‌ای تا چند دقیقه‌ای برای کسب حداقل سود از یک معامله در فارکس اشاره دارد. حداکثر زمان برای انجام معاملات اسکالپ، نیم ساعت است. یک تریدر حرفه‌ای می‌تواند در طول روز، بیش از 200 معامله اسکالپ انجام دهد. طبیعتاً این معاملات کوتاه، سودهای بسیار اندکی هم دارند. اما سود اندک تعداد زیادی از معاملات در آخر روز می‌تواند سود قابل توجهی برای تریدر ایجاد کند!

استراتژی معاملات روزانه «Day Trading»

دیگر استراتژی فارکس به معاملات روزانه مربوط می‌شود. فارکس یک بازار 24 ساعته است. یک معامله‌گر روزانه، نهایتاً 24 ساعت وقت دارد تا معامله خود را سازماندهی کند. تریدرهای روزانه فارکس، از هر معامله‌ای که در طول 24 ساعت انجام می‌دهند، سود خواهند گرفت.

معامله‌گری پوزیشن «Position trading»

در استراتژی فارکس به سبک معامله‌گری پوزیشن، با معاملات بلندمدت سروکار داریم. استراتژی پوزیشن را می‌توان برعکس معاملات روزانه یا اسکالپ در نظر گرفت. چراکه در این روش، نوسانات کوچک بازار در نظر گرفته نمی‌شود؛ بلکه دید بلندمدت نسبت به سوددهی معامله در نظر گرفته می‌شود.

سه استراتژی فارکس فوق، جزو استراتژی‌های مشهور این بازار هستند. اما استراتژی‌های دیگری نیز برای فعالیت در این بازار وجود دارد که انتخاب آن‌ها به سطح دانش مالی و مهارتی تریدرها بستگی دارد!

3 مرحله اصلی آموزش صرافی کوینکس

فارکس یک بازار بزرگ و جهانی است که هسته‌ی اصلی آن به معامله ارزهای رایج چون دلار، پوند، یورو و .... در برابر هم به‌صورت جفت‌ارزی اختصاص دارد. اما در این بازار، معاملات سهام، فلزات، نفت، طلا و حتی ارزهای دیجیتال هم انجام می‌شود. بنابراین اگر شما به حوزه کرپیتوکارنسی‌ها نیز علاقه دارید، باز هم می‌توانید از طریق فارکس برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال اقدام نمایید. اما طبیعتاً اگر بخواهید به‌صورت حرفه‌ای‌تر این حوزه را دنبال کنید، به آموزش صرافی‌های رمزارزی هم نیاز خواهید داشت. صرافی کوینکس «Coinex» یکی از صرافی های مشهور رمزارزی است. بنابراین 3 مرحله اصلی آموزش صرافی کوینکس را نیز به‌صورت زیر بررسی خواهیم کرد:

ثبت‌نام در صرافی کوینکس:

برای ثبت‌نام در کوینکس، باید وارد قسمت ثبت‌نام وبسایت رسمی صرافی کوینکس شوید. حالا در صفحه‌ی ثبت‌نام، در کادر مربوطه باید ایمیل معتبر خود را وارد نمایید. سپس با کلیک روی «Send Email»، وارد ایمیل‌تان شده و کدی که از طرف کوینکس به ایمیل شما ارسال شده را کپی کرده و در کادر ثبت‌نام کوینکس وارد نمایید. حالا باید یک پسورد قوی برای خود انتخاب کرده و پسورد را برای تأیید در کادر زیرین آن «confirm password» دوباره وارد کنید. حالا تیک قوانین صرافی را فعال کرده و روی «Sign up» کلیک نمایید. اگر این مراحل را به درستی طی کنید، ثبت‌نام شما در کوینکس با موفقیت انجام خواهد شد.

احراز هویت در صرافی کوینکس:

کوینکس یک صرافی متمرکز است. بنابراین در جریان آموزش صرافی کوینکس، باید مراحل احراز هویت کاربران انجام شود. صرافی کوینکس دارای 3 سطح احراز هویت است. مراحل دوم و سوم احراز هویت در این سایت باید با ارائه تصویر شخصی، پاسپورت و .... همراه باشد که برای کاربران ایرانی مشکل است. بنابراین کاربران ایرانی معمولاً صرفاً برای سطح اول کوینکس احراز هویت انجام می‌دهند تا راحت‌ بتوانند در آن فعالیت کرده و روزانه تا سقف 10 هزار دلار امکان برداشت داشته باشند. برای تأیید احراز هویت سطح یک این صرافی، فقط کافی است شماره تلفن و ایمیل خود را تأیید نمایید. برای این امر می‌توانی از طریق گزینه‌ی «Account Level» موجود در حساب کاربری‌تان در کوینکس اقدام کنید.  

شارژ حساب و معامله در صرافی کوینکس:

برای شروع معامله در آموزش صرافی کوینکس، باید ابتدا حساب خود را شارژ نمایید. اما چون کوینکس از واریز ریالی پشتیبانی نمی‌کند، شما باید قبلاً در یکی از صرافی‌های ایرانی، یک استیبل‌کوین مانند تتر را خریداری کرده باشید. (بهتر است تتر بر بستر شبکه‌ی ترون انتخاب شود). حالا از طریق گزینه‌ی «assets» موجود در بالای صفحه صرافی کوینکس و سپس انتخاب گزینه‌ی «Spot Asset» تعداد ارزهای دیجیتال انتقالی و شبکه‌ی انتقال آن را انتخاب نمایید. یعنی تترهایی که قبلاً خریداری کرده بودید را به صرافی کوینکس منتقل کنید. وقتی حساب شما با موفقیت شارژ شد، حالا می‌توانید با تترهای خود، ارزهای دیجیتال دیگر را خریداری نمایید.

مراحل فوق از آموزش صرافی کوینکس به‌صورت کاملاً اجمالی و مختصر توضیح داده شده است. اگر شما سابقه فعالیت و ثبت‌نام در دیگر صرافی‌ها یا وبسایت‌های خارجی را داشته باشید، به راحتی می‌توانید جزئیات ثبت‌نام، احراز هویت و شارژ حساب در این صرافی را انجام دهید.

آموزش معامله‌گری در بازار فارکس و ارزهای دیجیتال با «دلفین وست»

همان‌طور که گفتیم، هم اصطلاحات فارکس و هم انواع استراتژی فارکس و آموزش صرافی کوینکس در این مطلب به‌صورت مختصر بررسی شده است. این در حالی است که هریک از این موارد دارای جزئیات بسیاری هستند. برای اینکه بتوانید به‌صورت حرفه‌ای و کارآمد در زمینه آموزش فارکس و ارزهای دیجیتال اقدام کنید، باید در دوره‌های آموزش تکمیلی آن‌ها شرکت نمایید. خوشبختانه وبسایت «دلفین وست» بستر بومی و مناسبی برای آموزش‌های نامبرده است. شما با شرکت در دوره‌های دلفین وست می‌تواند آموزش فارکس و همچنین آمورشی ارزهای دیجیتال و کار با صرافی‌های مشهور چون کوینکس را یاد بگیرید.

آموزش حرفه‌ای در مسیر درست بهترین راه برای آموزش فارکس

آموزش فعالیت در بازارهای مالی با شناخت اصطلاحات آن‌ها آغاز می‌شود. به همین خاطر در این مطلب به برخی از مهم‌ترین اصطلاحات فارکس اشاره کردیم. همچنین توضیحاتی در مورد انواع استراتژی فارکس داشتیم. در نهایت هم با بررسی مراحل کلی آموزش صرافی کوینکس، شیوه انجام معاملات رمزارزی در این صرافی را بررسی کردیم. اگر مایلید به‌صورت جدی‌تر و حرفه‌ای مطالب نامبرده را یاد بگیرید، لازم است تا در دوره‌های آموزشی فارکس یا ارز دیجیتال شرکت نمایید. وبسایت دلفین وست در زمینه ارائه این آموزش‌ها پیشتاز است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ارزهای دیجیتال آموزش فارکس بازار فارکس گفته می شود احراز هویت معامله گری مهم ترین صرافی ها حرفه ای جفت ارز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر فوری: "کِی و چی" سفیر رسمی "کوینکس" شد

سرانجام مذاکرات دوجانبه "کی و چی" و "کوینکس" ساعاتی پیش به پایان رسید و "کی و چی" سفیر رسمی این صرافی بین المللی در میان فارسی زبانان سراسر جهان شد و توافقات زیر به عمل آمد:

یکی از امتیازاتی که "کی و چی" در این توافق برای فارسی زبانان از "کوینکس" گرفته این است که از این به بعد، 10درصد از کارمزد هر تراکنش، به عنوان "پاداش" به حساب شان واریز می شود. تا پیش از این، چنین پاداشی وجود نداشت.

همچنین کوینکس متعهد شده است در صورت رسیدن اعضای جدید فارسی زبان به تعداد مشخصی در بازه های زمانی، جوایز دلاری ویژه فارسی زبانان اختصاص دهد.

در یکی بندهای این توافق آمده است که برای مشخص شدن این اعضا و بهره مندی شان از 10 درصد پاداش دائمی، نام keyochi به عنوان سفیر رسمی در فرم ثبت نام به عنوان کد رفرال یا دعوت، قید شود. (با حروف کوچک و بدون@)

گروه تخصصی"کی و چی" نیز ملزم به آموزش افراد و نیز پشتیبانی و راهنمایی آنها شده است.

 با زدن روی این لینک عضو نسخه فارسی کوینکس شوید و اگر با نحوه عضویت و روش خرید و فروش ارزهای دیجیتال آشنایی ندارید با عضویت در کانال تلگرامی جدیدالتاسیس "کی و چی" در جریان دوره های رایگان و آنلاین آموزشی قرار بگیرید:  @keyochi

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راهی متفاوت طی کن (+فیلم)

دیگر خبرها

  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • خبر فوری: "کِی و چی" سفیر رسمی "کوینکس" شد
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود