Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@08:44:18 GMT

خیر پاکستان برای افغانستانی‌های ثروتمند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۲۵۷۱

خیر پاکستان برای افغانستانی‌های ثروتمند

دولت پاکستان طبق سیاست جدید امنیت ملی خود قصد دارد به شهروندان خارجی در صورت سرمایه‌گذاری در کشور، اقامت دائم بدهد.

به‌ گزارش مشرق به نقل از بیزینس استاندارد، دولت پاکستان تصمیم گرفته‌ به سرمایه‌گذاران خارجی اقامت دائم بدهد تا بتواند سرمایه‌گذاری‌های هنگفت افغانی‌ها، چینی‌ها و سیک‌های ثروتمند آمریکایی را جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اطلاعات پاکستان در روز جمعه اعلام کرد:«در راستای سیاست جدید امنیت ملی که هسته‌ امنیت ملی را اقتصاد ژئوپلیتیکی می‌داند، دولت تصمیم گرفته به شهروندان خارجی اقامت دائم بدهد. طبق این سیاست، اقامت دائم خارجی‌ها مستلزم سرمایه‌گذاری آن‌ها در کشور است».

بیشتر بخوانید: واکنش‌ها به اظهارات عمران خان درباره اعزام نیروی فنی به افغانستان

دولت پاکستان عقیده دارد این طرح میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری خارجی را وارد کشور خواهد کرد.

پاکستان قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های هنگفت افغانی‌های ثروتمند را که درحال‌حاضر در کشورهایی مثل ایران، ترکیه و مالزی فعالیت می‌کنند، جذب کنند.

دولت پاکستان امیدوار است سیک‌های آمریکایی با توجه به علاقه به سایت‌های مذهبی سیک در این کشور، در بخش‌های مختلف اقتصاد پاکستان سرمایه‌گذاری کنند.

نخست‌وزیر پاکستان هم در جدیدترین بیانیه‌های خود اعلام کرده قصد دارد سرمایه‌گذاران برتر چینی را که صنایع خود را در سایر کشورهای منطقه جای داده‌اند، جذب پاکستان کند.

دولت همچنین امیدوار است حاکمان ثروتمند عرب که هر سال با هدف شکار وارد پاکستان می‌شوند، علاقمند به دریافت شهروندی پاکستان باشند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت پاکستان دولت ترکیه دولت پاکستان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت دولت پاکستان سرمایه گذاری اقامت دائم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع