Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدعلی ناصری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:بازسازی کامل کارخانه ، اصلاح شبکه آبیاری و زهکشی نیشکرهفت تپه برای افزایش راندمان در برنامه‌ای سه تا چهار ساله در دستور کار قرار گرفته تا این شرکت بار دیگر به روزهای اوج تولید خود برسد.
به گفته وی فرصت های سرمایه گذاری متعدد در نیشکر هفت تپه وجود دارد که با بازسازی و بازگشت به روزهای اوج، می‌توان این شرکت را به سوددهی بالایی رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با برشمردن صنایع جانبی نیشکر هفت‌تپه، گفت: خوراک دام، تولید الکل طبی، کارخانه تولید رب گوجه و کارخانه تولید ام.دی.اف از صنایع جانبی هفت تپه است که هنوز وضعیت‌شان مشخص نشده و به دنبال این هستیم تا بر اساس اسناد و مدارک موجود این شرکت ها به هفت‌تپه بازگردانده شوند.
ناصری با بیان سوءمدیریت‌های گذشته درهفت‌تپه تاکید کرد: این شرکت به دلیل سوء‌مدیریت‌ در چند سال گذشته وضعیت مناسبی نداشت اما امروز پس از واگذاری به شرکت توسعه نیشکر همه حقوق‌های معوقه پرداخت شده و این شرکت بر روی ریل بازسازی قرار گرفته است.
وی گفت:نیشکرهفت‌تپه بهترین کشت و صنعت نیشکری ایران بود که به دلیل مختلف از جمله واگذاری نادرست به بخش خصوصی در سال ۱۳۹۴ به حاشیه رانده شد اما با درایت قوه قضاییه، دولت و مجلس به ریل واقعی خود برگشته و هم اکنون پس از تسویه حقوق‌های معوقه و بروز شدن پرداخت حقوق به امور رفاهی کارگران نیز توجه شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان داشت: از هفت هزار هکتار سطح زیر کشت نیشکر هفت تپه به دلیل سوء مدیریت و خشکسالی فقط چهار تا پنج هزار هکتار قابل برداشت است که پیش بینی می‌شود از این میزان برداشت نیشکر ۳۰ هزار تن شکر تولید شود.
وی گفت:در سیل بهار ۱۳۹۸ بیش از ۵۱هزار میلیارد ریال به مزارع نیشکر شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خسارت وارد شد که بنا به پیشنهاد این شرکت ، دولت قرار است این مبلغ را در فرآیند واگذاری کامل هفت‌تپه به توسعه نیشکرتهاتر کند.
ناصری افزود:عملیات تعمیر اساسی و آماده سازی کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برای از سرگیری فعالیت پایان یافته و این کارخانه آماده دریافت نیشکر و تولید شکر است و به محض بهبود شرایط جوی و کاهش رطوبت زمین ، برداشت نیشکر شروع می‌شود.
به گزارش ایرنا در نشست تعیین تکلیف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که ۱۸مهر ماه ۱۴۰۰به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برگزار شد مدیریت این مجموعه بزرگ تولیدی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.
در این نشست که با حضور دادستان کل کشور، وزیران امور اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، معاون حقوقی رییس جمهوری، استاندار خوزستان و رییس سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل بانک های ذیربط برگزار شد، با توجه به تخصص، ارتباط و اهمیت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به این شرکت سپرده شد.
پرداخت تسهیلات جدید از سوی بانک های ملی و صادرات برای تسهیل امور شرکت هفت تپه و پرداخت معوقات به ویژه پرداخت حقوق پرسنل، دستمزد کارگران و تامین هزینه های جاری آن و همچنین امهال بدهی های این شرکت از دیگر مصوبات مهم این نشست بود.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان نخستین واحد نیشکری کشور در سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان این مجموعه صنعتی کشاورزی با بحران کارگری و تولیدی رو به رو بود.
با صدور حکم دستگاه قضایی مالک خصوصی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خلع ید و این واحد تولیدی بار دیگر به دولت بازگردانده شد.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حدود پنج هزار نیرو در ۱۵ کیلومتری شهر شوش واقع است.

برچسب‌ها شرکت نیشکر هفت تپه خوزستان شکر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت نیشکر هفت تپه خوزستان شکر شرکت نیشکر هفت تپه خوزستان شکر شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد

مدیر‌کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور گفت: قرار است نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح ۱۶ نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و ۵۶ پروژه در سطح کشور در حال اجراست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت نیرو، سید محمد واعظی‌نژاد، مدیر‌کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور با بیان اینکه 56 پروژه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور در 15 استان در حال اجراست، اظهار کرد: 16 پروژه ساخت نیروگاه های مدارس در 6 استان به پایان رسیده که همزمان در استان های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت همزمان، از روز پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 با افتتاح نمادین نیروگاه خورشیدی 60 کیلوواتی یک دبیرستان خیرساز به نام حاج غلام رضا زیرک در شهر قم با حضور محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور به بهره برداری رسیدند.

واعظی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 56 پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور با ظرفیت 840 کیلووات توسط خیرین مدرسه ساز در حال اجراست؛ این نیروگاه ها در حال انعقاد قرارداد و یا در حال طی کردن مراحل اجرا هستند که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می شوند.

وی با اشاره به مزایای بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در مدارس کشور، افزود: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از بکارگیری سوخت های فسیلی در مدارس می شود.

واعظی نژاد در ادامه تصریح کرد: از آنجا سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین است و مدارس در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در آنان ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری همچون آب، برق و کاغذ و ... سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.

وی از هدف گذاری ساخت نیروگاه های خورشیدی در 20 هزار مدرسه کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، قرار است نیروگاه های خورشیدی در 20 هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح 16 نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و 56 پروژه در سطح کشور در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • هدفگذاری دولت برای توسعه همکاری تجاری با کشور‌ها
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد