Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به جلسه نوبت صبح این کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون در این جلسه سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت را ۱۴.۵ درصد در نظر گرفتند.

به گزارش بازارنیوز، رحیم زارع در تشریح نشست صبح امروز کمیسیون تلفیق پیرو بررسی منابع درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: کمیسیون در جریان بررسی منابع درآمدی لایحه ۱۴۰۱ این اختیار را به دولت داد تا منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و سایر منابع ارزی‌اش را با نرخ سامانه معاملاتی الکترونیکی یعنی «ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تی. اس» به فروش برساند. همچنین این اختیار را به دولت دادیم که حداکثر ۲ درصد زیر نرخ سامانه معاملات الکترونیکی یا همان «ای. تی. اس» این ارز را به فروش برساند، آن هم برای کنترل بازار ارز.

وی تاکید کرد: همچنین ما در این جلسه، به وزارت نفت این اختیار را دادیم که از محل افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان تا سقف ۲۶۵ میلیون یورو برای طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان اقدام کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین ما دولت را مکلف کردیم تا سقف ۴.۵ میلیارد یورو جهت پرداخت تعهداتش به اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین جهت پیشرفت و آبادانی کشور و محرومیت زدایی اقدام کند و همچنین از محل تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به این اشخاص، به قیمت روز صادراتی تسویه کند.

زارع تاکید کرد: همچنین دولت را مکلف کردیم در صورت فروش مازاد نفت تا سقف ۵.۵ میلیارد یورو این منابع را صرف تولید مسکن، تنش آبی، اشتغالزایی، حمایت از تولید، پروژه‌های پیشران جدید، خطوط ریلی، بنادر راهبردی، توسعه و فعال سازی پتروپالایشگاه‌ها، میادین نفت و گاز مشترک و نیروگاه‌هایی با ظرفیت بالا، کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس اظهارداست: البته ما یک میلیارد یورو از این منابع را برای افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های بخش خصوصی در نظر گرفتیم.

وی تاکید کرد: همچنین از محل این پنج و نیم میلیارد یورو سهم صندوق توسعه ملی ۴۰ و ۱۴ و نیم درصد در نظر گرفته شد.



/میزان

برچسب ها: صندوق توسعه ملی ، نفت ، فروش نفت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QOA

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی نفت فروش نفت صندوق توسعه ملی میلیارد یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی گفت: به مظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان یافته موثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ،اساسنامه حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصوی هیات دولت رسید.

سخنگوی دولت تاکید کرد: این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.

کد خبر 6090222

دیگر خبرها

  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • دولت اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و ‎پیشکسوتان را ابلاغ کرد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • اولتیماتوم اینتر به دنزل دومفریز برای تمدید قرارداد
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد