Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ذبیح الله خداییان روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر هماهنگی با دولت به این معنی که این قوه باید پشتیبان دولت برای حل مشکل اشتغال و تولید باشد، در سازمان بازرسی کل کشور ستادی با عنوان اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است و به کمک صنایع و کارخانه‌هایی که نیاز به کمک دارند می‌آید که ممکن است با دخالت دستگاه قضایی از ورشکستگی و انحلال آنها پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تاکنون کارهای خوبی در این بخش در کشور و استان بوشهر انجام شده است ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور نهایت تلاش خود را برای کمک به تولید، اشتغال و ارتقای امنیت انجام می‌دهد و به طور قطع در این زمینه کوتاهی نخواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: استان بوشهر به عنوان قطب انرژی کشور نقش و جایگاهی مهم در اقتصاد جامعه دارد و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود که هدف از سفر امروز به این استان بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات در این زمینه است.

وی بیان کرد: بوشهر از نظر گاز، نفت، پتروشیمی، دریانوردی، محصولات دریایی و در ابعاد مختلف استانی ویژه است، به نحوی که می‌تواند به تنهایی کشور را اداره کند به شرط اینکه به خوبی از ظرفیت‌های این استان استفاده شود.

خداییان اضافه کرد: استان بوشهر به عنوان قطب انرژی کشور نباید محرومیت و یا بیکار داشتته باشد که در همین ارتباط و برای برطرف کردن مشکل اشتغال این استان همه مسئولان باید دست به دست هم دهند و زمینه حضور افرادی که توان و علاقه سرمایه گذاری دارند را  در این منطقه فراهم کنند.

  رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: استان بوشهر نه تنها در بخش انرژی بلکه در سایر بخش‌ها از جمله دریا شامل محصولات دریایی و فرآوری آنها هم قابلیت سرمایه گذاری دارد در همین راستا اگر همه دستگاه‌ها شامل دستگاه قضایی، دولت و سایر بخش‌ها دست به دست هم بدهند در یک مدت کوتاهی امکان رقم زدن تحولی بزرگی در این استان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به بازدید رئیس قوه قضائیه از انبارهای اموال تملیکی تهران که با دپوی کالاها روبرو شدند و بسیار تاسف خوردند گفت: در همین ارتباط دستوری به سازمان بازرسی کل کشور برای ورود به گمرک ها و سازمان فروش اموال تملیکی برای بررسی و ساماندهی کالاهایی که سال‌ها در انبارها دپو و به نحوی فرسوده می‌شود و هدر می رود، صادر کردند.

خدائیان یادآور شد: بعد از حضور رئیس قوه قضائیه در انبارهای اموال تملیکی و دستور رئیس جمهور کارهای خوبی در این دو بخش صورت گرفت و امروز بررسی های مختلفی در این زمینه خواهیم داشت و به طور یقین مسائلی که لازم است پیگیری شود از طریق دولت و قوه قضائیه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به جایگاه مهم سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی دارای رسالتی مهم و تأثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نظارت و بازرسی الکترونیکی را به منظور پیشگیری از تخلفات امری مهم دانست و افزود: در موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب، نظام پیشگیری یک اقدام راهبردی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر رسیدگی به ترک فعل‌ها خواستار توجه ویژه در این زمینه شد و از سازمان بازرسی کل کشور خواست در مورد مسائل کلان، از همان ابتدا موضوع ها را بررسی کند.

صفایی بوشهری پیرامون مسائل اقتصادی، شناسایی ریشه‌ای آسیب‌های موجود در اقتصاد را با تأکید بر نظارت و بازرسی موردتوجه قرارداد و ارائه راهکارهای اثربخش برای حل این آسیب‌ها را مهم عنوان کرد.

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در سفر  یک روزه خود به استان بوشهر با  حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار و قرار است از تاسیسات بندری، گمرکی و انبارهای سازمان اموال تملیکی بوشهر بازدید و همچنین در نشست‌ شورای قضایی و دستگاه‌های نظارتی این استان شرکت کند.

برچسب‌ها ذبیح الله خدائیان ریاست سازمان بازرسی کل کشور بوشهر سازمان بازرسی كل كشور مبارزه با فساد اقتصادی غلامعلی صفایی بوشهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ذبیح الله خدائیان ریاست سازمان بازرسی کل کشور بوشهر ذبیح الله خدائیان ریاست سازمان بازرسی کل کشور بوشهر سازمان بازرسی كل كشور مبارزه با فساد اقتصادی غلامعلی صفایی بوشهری سازمان بازرسی کل کشور امام جمعه بوشهر اموال تملیکی استان بوشهر قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می‌گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه و وابسته از طریق پرداخت‌های غیرمستمر کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷، گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است، اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می‌آمد، اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم، اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیس نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶