Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ هلث دی نی نوشت، طبق یک مطالعه جدید، چهار عامل خاص شامل شاخص توده بدنی (BMI)، سیگار کشیدن، آرتروز و علائم افسردگی در سن ۵۵ سالگی با اُفت بالینی در سلامت جسمی ۱۰ سال بعد مرتبط هستند.

دانیل سولومون، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان زنان و بریگام در بوستون، گفت: سن ۵۵ تا ۶۵ سالگی ممکن است یک دهه بحرانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامتی افراد و عواملی در این دوران ممکن است آن‌ها را در مسیری برای سال‌های بعدی زندگی قرار دهد. خبر خوب این است که بخش بزرگی از زنان در میانسالی وضعیت بسیار ثابتی دارند و دچار اُفت نخواهند شد؛ اما شناسایی زنان در معرض خطر بالاتر می‌تواند به مداخله‌های هدفمند برای آن‌ها کمک کند.

محققان نمرات کلی زنان در سن ۵۵ سالگی را با نمرات آن‌ها در سن ۶۵ سالگی مقایسه کردند و دریافتند که ۲۰ درصد از زنانی که مورد مطالعه قرار گرفتند، اُفت بالینی مهمی را در سلامت جسمانی خود تجربه کردند.

زنانی که از سلامت فیزیکی و عملکرد بالاتری برخوردار بودند، کمتر دچار اُفت شدند

عوامل مرتبط با اُفت بالینی عبارتند از شاخص توده بدنی بالاتر، تحصیلات کمتر، سیگار کشیدن، علائم بالینی مهم افسردگی و سایر مسائل سلامت، از جمله دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی، آرتروز و پوکی استخوان.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: افسردگی سلامت زنان میانسالی زنان سالمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: طرح بانوی توانا با هدف کیفی سازی زندگی بانوان سالمند و مشارکت بانوان بالای ۶۰ سال و سالمند در ورزش اجرا می‌شود.
دهقان با اشاره به اینکه درمرحله اول این طرح ۳۰ بانوی بالای ۶۰ سال حضور دارند، افزود: این طرح در دو رشته آب درمانی و ورزش در آب به صورت ۱۶ ساعت رایگان برای بانوان یزدی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day