Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران ، طبق گزارش مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، قطع دو مسیر فیبرنوری در گرجستان، روز گذشته باعث قطع یک‌هزار گیگابیت از ظرفیت بین الملل پهنای باند اینترنت کشور شده بود که با رفع اختلال، این مسیر هم اکنون به شبکه بازگشته است.

شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای از اتصال مجدد ۱۰۰۰ گیگ از ظرفیت بین الملل ارتباطات کشور خبر داده و اعلام کرده است: «بنا بر اعلام مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، ظرفیت مذکور پس از رفع اختلال به وجود آمده در ساعت ۱۸:۴۵ روز گذشته شنبه ۲۵ دی ماه بازیابی و مجدداً در مدار مصرف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

از حدود دو ماه پیش نیز به دلیل قطعی کابل‌های دریایی فیبرنوری در محدوده قطر و امارات، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای اینترنت کشور از دسترس خارج شده بود که وزیر ارتباطات اواخر هفته گذشته از رفع این قطعی خبر داد. به گفته عیسی زارع پور این اختلال، پهنای باند مصرفی کشور را ۷ درصد کاهش داد.

اواخر آذرماه نیز ۳۰۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت که از طریق روس تلکام تأمین می‌شد با قطعی و اختلال مواجه شد که هم اکنون ظرفیت آن مسیر نیز به حالت عادی بازگشته است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اینترنت ایران رفع اختلالات شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: معلمانی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند تا سقف ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند. بسته به شکل اتوماتیک فعال می‌شود.
زارع پور همچنین در مورد تکمیل فاز اول پایگاه پرتاب فضایی چابهار، گفت: امیدواریم امسال فاز اول پایگاه پرتاب فضایی چابهار را به اتمام برسانیم و پرتاب اول را تا پایان سال داشته باشیم.
وی افزود: این پایگاه استراتژیک و راهبردی در صنعت فضایی کشور خواهد بود.
زارع‌پور ادامه داد: با ساخت و به بهره‌برداری رسیدن این پایگاه امکان خدمت‌رسانی به کشور‌های همسایه و کشور‌های متقاضی و ارسال ماهواره به مدار‌های مختلف جو وجود خواهد داشت.
وی رفع فیلترینگ کشور را منوط به قانون جرائم رایانه‌ای دانست و گفت: منتقدان این قانون را مطالعه کنند تا در جریان جزییات کار قرار بگیرند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره فروش خط‌های رند اپراتور‌ها به قیمت‌های نجومی، اظهارکرد: اگر این خطوط در چارچوب مصوبات باشد، بلا اشکال است.

دیگر خبرها

  • هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود