Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:06:25 GMT

تنها فرهنگسرای ابهر چشم انتظار تعمیر و تجهیز

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۳۵۰۱

تنها فرهنگسرای ابهر چشم انتظار تعمیر و تجهیز

ایسنا/زنجان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر گفت: تعمیر و تجهیز تنها فرهنگسرای ابهر از مطالبات اولویت‌دار هنرمندان این شهرستان از مسئولان است.

آیسان صادقی ظهر امروز (۲۶ دی‌ماه) در دیدار کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر، پیشکسوتان و نمایندگان انجمن‌های فرهنگی و هنری با سرپرست فرمانداری شهرستان ابهر به ارائه گزارش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی شهرستان پرداخت و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با همکاری هنرمندان و فعالان حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی فعالیت‌های شاخصی از جمله برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قراگیری سایه کرونا بر سر فرهنگ و هنر در کشور همزمان با سایر حوزه‌ها، ادامه داد: در ایام شیو کرونا همراهی هنرمندان در برگزاری رویدادهای مختلف بیش از گذشته بوده و از ظرفیت فضای مجازی برای رساندن پیام هنرمندان و ارائه آثار مختلف بهره برده شد.

صادقی در خصوص حمایت از هنرمندان شهرستان ابهر در قالب تسهیلات کم بهره در دوران کرونا، عنوان کرد: با توجه به تعطیلی مشاغل و آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر از سال گذشته تاکنون در جهت حمایت از هنرمندان در قالب طرح‌های مشاغل خانگی، تسهیلات تحفه و تسهیلات کرونا سامانه کارا اقدام به تشکیل پرونده، صدور مجوز و معرفی هنرمندان به بانک جهت اخذ وام‌های کم بهره کرده است.

این مسئول با بیان اینکه در همین راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در سه ماه اخیر برای ۷۰ هنرمند شهرستان جمعا به مبلغ ٥ میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان در قالب تسهیلات مشاغل خانگی اقدام به ارائه وام کرده است، افزود: ارائه ٨٠ هنرکارت با پرداخت هدیه ٤ میلیون تومانی به هر هنرمند عضو صندوق اعتباری هنر از دیگر اقدامات حمایتی از طرف صندوق اعتباری هنر است که از سال گذشته تاکنون صورت گرفته است. 

صادقی در ادامه خواستار حمایت از هنرمندان و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان شده و بیان کرد: اختصاص بودجه کافی برای تعمیر و تجهیز فرهنگسرای نور ابهر به عنوان تنها فرهنگسرای شهرستان از مطالبات هنرمندان ابهری از مسئولان است.

سرپرست فرمانداری شهرستان ابهر نیز در ادامه این نشست با تاکید بر نقش بی‌بدیل هنرمندان حوزه‌های مختلف در انتقال مفاهیم و ارزش‌ها به جامعه، عنوان کرد: برای خدمت بیشتر به مردم و هنرمندان مشکلات موجود در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

احمد ذوالقدر خواستار همراهی هنرمندان به عنوان معتمدان شهر در پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان شد و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات تخصصی با اصحاب فرهنگ و هنر را در این مسیر تحقق این موضوع ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی شهرستانها فرهنگسرا فرهنگ و هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور مسئولان را موظف کرده‌ که هرکدام تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با معاونت علمی فناوری منعقد کنند، گفت: در چند نقطه کشور مطالعات این مسئله را انجام داده‌ایم و به زودی تحول جدی فن‌آورانه و دانش پایه در حوزه حکمرانی فرهنگ را مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: به زودی قصد عزیمت به کشور آذربایجان برای شرکت در یک اجلاس را دارم؛ در این سفر دیدارهای مختلفی داریم و تلاش خواهیم کرد سطح تعاملات مشترک را ارتقا دهیم.

وی بیان اینکه باید از این سخنگاه بین‌المللی برای رساندن پیام انقلاب اسلامی و نگاه متعالی فرهنگی انقلاب اسلامی استفاده کنیم، افزود: تلاشمان این است که در مسیر دیپلماسی فرهنگی و ارتقای ارتباطاتمان با کشورهای منطقه بتوانیم با آذربایجان نیز به واسطه همین نگاه، گفت‌وگوها را انجام دهیم و از این فرصت برای اعتلای حوزه فرهنگی و تعاملات فرهنگی منطقه‌ای مشترک استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ درباره حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: دولت، دانش پایه است و تقریباً جلسه‌ای از جلسات دولت را در خاطر ندارم که رئیس‌جمهور در مورد شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آوری‌های نوین به همه اعضای دولت مطالبی را گوشزد نکرده باشند، در همین راستا مسئولان را موظف کرده‌اند که هرکدام تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با معاونت علمی فناوری منعقد کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های تابعه آن مثل سازمان اوقاف و امور خیریه، نهاد کتابخانه‌ها و سازمان سینمایی با قوت در این مسیر حرکت می‌کنند و از جمله مهم‌ترین اقداماتی که در دستور کار قرار دارد ایجاد شهرهای جدید صنایع خلاق فرهنگی است.

وی افزود: در چند نقطه کشور مطالعات این مسئله را انجام داده‌ایم و به زودی تحول جدی فن‌آورانه و دانش پایه در حوزه حکمرانی فرهنگ را مشاهده خواهیم کرد.

کد خبر 748984

دیگر خبرها

  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر