Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا ، تردد خودروهای سنگین از زیر این پل طی چند سال گذشته سبب ساییدگی بخشی از طاق و دیواره آن شده بود و اعتراض و هشدار دوستداران میراث بابل را نسبت به  فروپاشی احتمالی به دنبال داشت.

اگر چه قرار بود از سال ۹۵ و با بهره برداری از پل جایگزین ، پل محمدحسن خان کاربری گردشگری یافته و هیچگونه ترددی از رو و زیر آن صورت نگیرد ، ولی نبود مصوبه قانونی لازم الاجرا سبب شد تا تردد خودروها از جمله خودروهای سنگین از زیر این پل ادامه یابد و ممنوعیت تردد تنها از روی پل اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانعلی ولیزاده بورا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : شورای ترافیک شهرستان بابل در راستای حفظ سازه تاریخی ۳۰۰ ساله پل محمدحسن خان در تاریخ سیزدهم ماه جاری با تشکیل جلسه اضطراری تصویب کرد که در گام نخست تردد خودروهای سنگین و فوق سنگین با ایجاد مانع از سوی شهرداری از زیر این پل ممنوع شود که خوشبختانه این اتفاق از امروز اجرایی شده است.

وی با قدردانی از شهروندان و دوستداران میراث فرهنگی و کارشناسان  شهرستان بابل بابت پیگیری دغدغه اشان برای حفاظت از این پل تاریخی ، گفت :  طبق مصوبه شورای ترافیک از دو لاین موجود تردد در زیر پل تاریخی  محمد حسن خان یک لاین با نیوجرسی به صورت کامل بسته شده است و از لاین دیگر هم در حال حاضر فقط تردد خودروهای سبک امکان پذیر است .

ولی زاده افزود : بزودی با احداث رمپ خروجی بین دو پل دیگر موجود در محدوده پل تاریخی محمدحسن خان به شکل کامل  تردد از زیر این پل تاریخی قطع خواهد شد و خودروهای سبک هم اجازه تردد از این مسیر را نخواهند داشت.

فرماندار بابل گفت : بنای تاریخی ۳۰۰ ساله با این قدمت و زیبایی در بابل و مازندران بی‌نظیر است و همه  باید در حفظ و نگهداری این بنا همکاری داشته باشند .

وی افزود : اگر برای نجات و حفظ این بنای تاریخی که مایه افتخار بابل است هزینه‌ مالی برای شهرستان داشته باشد این امر یک سرمایه‌گذاری ارزشمندی  است که آیندگان از ما به نیکی یاد خواهند کرد .

پل افشاری محمدحسن خان بابل اسفند ۱۳۹۴ با ساخت پل جدید از زیر ترافیک شهری مرخص شد و قرار بود از آن پس به عنوان یک اثر تاریخی از گردشگران داخلی و خارجی میزبانی کند.

این پل ۳۰۰ ساله که حدود نیم قرن پیش یعنی سال ۱۳۵۶ با شماره ۱۴۱۴ در فهرست آثار ملی ثبت شد ، با ۱۴۰ متر طول و ۶ متر عرض ، دارای ۶ چشمه طاق اصلی و دو چشمه فرعی است و ارتفاع آن از بستر رودخانه ۱۱ متر می باشد. این پل به سبک پل های دوران صفوی و در اواخر دوران افشاریه ساخته شده و از ویژگی های مهم ساخت آن استفاده از سفیده تخم‌مرغ و ساروج است.

برچسب‌ها مازندران میراث فرهنگی بابل بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران میراث فرهنگی بابل مازندران میراث فرهنگی بابل بنای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟

شاخص‌های ارزی در بازار روز گذشته به رشد نرخ خود ادامه دادند. به عقیده فعالان ارزی، نرخ دلار در بازار روز یکشنبه به کف حمایتی خود برخورد کرده و پس از آن به واسطه بازگشت خریداران به بازار تغییر روند داده است. به نظر می‌رسد بازار ارز پس از نوسانات قیمتی یک ماه اخیر اکنون به دنبال بازیابی کریدور آرامش است.

به گزارش دنیای اقتصاد، دامنه نوسانات نرخ ارز کوچک نشد. در حالی که انتظار می‌رفت پس از اتمام روند کاهشی بازار و اصلاح آن، نرخ شاخص‌های ارزی وارد بازه ثبات شود؛ قیمت این پول‌های خارجی در جریان یک روند افزایشی جدید قرار گرفتند. به عقیده برخی از تحلیلگران روند کاهشی به گونه‌ای بود که نقطه ورود مناسبی برای معامله‌گران به وجود آورد در نتیجه بسیاری از افراد در سطوح قیمتی کانال‌های ۶۰ و ۶۱ هزار تومانی اقدام به خرید کردند که این بالا رفتن میزان تقاضا منجر به رشد نرخ شد.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که بازار ارز در یک ماه اخیر نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است. بر اساس نرخ‌های نقدی ثبت شده، قیمت این ارز از ابتدای سال تا روز ۲۶ فروردین ماه حدود ۱۱ درصد رشد را تجربه کرده بود. این در حالی است که در صورت احتساب نرخ‌های فردایی، بازدهی دلار در بازه مذکور حدود ۱۶ درصد بود. اما پس از تخلیه هیجانات سیاسی، نرخ بازدهی این ارز از ابتدای سال، در روز‌های ابتدایی هفته جاری به زیر یک درصد رسید.

فعالان بازار عامل اصلی تشدید روند کاهشی را حمایت‌های بانک مرکزی می‌دانند. اکنون که از حجم سیگنال‌های منفی موجود در فضای اخبار کاسته شده به نظر می‌رسد بازار در حال بازیابی نقطه تعادل عرضه و تقاضا است. البته باید توجه داشت که در روز‌های اخیر مقامات بانک مرکزی اقدام به انتشار برخی سیگنال‌های مثبت کرده‌اند.

محسن کریمی، معاون بین‌المللی بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی گفت: «خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می‌شود.»

او در ادامه افزود: «بانک مرکزی در ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمی‌گرفت.»

در سال گذشته نیز اخبار مربوط به آزادسازی منابع بلوکه شده ارزی و همچنین بهبود روابط سیاسی و اقتصادی با عربستان سعودی توانست انتظارات تورمی بازار را برای مدتی کنترل کرده و زمینه‌ساز ورود نرخ ارز به بازه ثبات ۳ ماهه شود. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز دوشنبه به رقم ۶۱ هزار تومان رسیده بود در عصر دیروز با رشدی هزار و ۵۵۰ تومانی در رقم ۶۲ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسید. سکه طلا نیز در این روز با رشد قیمت چشمگیر ۲ میلیون و ۲۰ هزار تومانی در رقم ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در ۷ محور شمالی کشور از امروز تا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • برج بابل، برج سکوت؛ جستاری در ستایش سکوت و تنهایی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد