Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نهمین نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت و تکریم از مادران و‌ همسران شهدا در رشت برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نهمین نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت و تکریم از مادران و‌ همسران شهدا در گیلان صبح امروز با حضور استاندار گیلان، مدیران‌کل و جمعی از خانواده‌های معزز شهدا در سالن اجتماعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ساختمان مرکزی بانک ملی گیلان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در این مراسم با بیان اینکه کمیته زنان و دفاع مقدس برنامه‌های متعددی را در مناسبت‌های مختلف در طول سال پیش‌بینی می‌کند اظهار داشت: 2 هزار و 528 مادر شهید در قید حیات و هزار و 366 همسر شهید در استان گیلان داریم.

زهرا یعقوب‌نژاد با اشاره به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی جوانان و دختران جامعه با مفاهیمی همچون حیا، عفت، صبر و استقامت گفت: در این راستا مسابقه کتابخوانی" دختر شینا" خاطرات یکی از همسران شهید برگزار شد و 950 نفر در این‌ مسابقه شرکت کردند که امروز از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

استاندار گیلان: استفاده از ظرفیت جوانان برای رفع مشکلات‌ استان در دستور کار استکارگاه‌ "شناخت فرصت‌ها و آسیب‌‌ها" در استان گیلان برگزار می‌شوداستاندار گیلان: هیچ توقفی در رفع‌ مشکلات شهرستان‌های محروم استان قابل پذیرش نیست

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، جهاد دانشگاهی، حوزه هنری و اداره‌کل کتابخانه‌های استان گیلان برپا شد و 122 عنوان کتاب در نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته شد که روایاتی از خاطرات شفاهی و مکتوب و زندگی‌نامه شهدا و خانواده‌های شهدا است.

همسر شهید جبهه مقاومت "سردار محمدعلی حق‌بین" نیز در این مراسم با اشاره به روز وفات اسوه صبر و استقامت حضرت ام‌البنین(ع) اظهار داشت: بندگی خدا، ولایت‌پذیری و در خط ولایت بودن رمز ماندگاری است؛ همان کاری که حضرت زهرا(س)، حضرت ام‌البنین(س) و حضرت زینب کبری(س) انجام دادند و ماندگار شدند.

فاطمه اصغری‌خواه با بیان اینکه مدیونِ همسران شهدا، فرزندان و مادران شهدا هستیم خاطرنشان کرد: بنده به عنوان همسر امروز احساس می‌کنم مسئولیتم سخت‌تر شده است.

وی با اشاره به کم‌کاری‌های فرهنگی برخی مسئولان خاطرنشان کرد: شهدا لذت دنیا را فدای لذت آخرت کردند و رفتند و ما امروز باید از سبک زندگی شهدا درس بگیریم و تلاش کنیم که به وضعیت مطلوب برسیم و در هر موقعیتی که هستیم یادمان نرود مدیون شهدا هستیم.

به گزارش تسنیم، در انتهای مراسم از تعدادی از مادران و همسران شهدا در گیلان تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/612/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همسران شهدا برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه امام رضا (ع) اظهار داشت: شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، گفتمان و یک جریان بود که برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه تمام عیار است.

امام جمعه شهرستان دشتی افزود: امامین انقلاب، یکی از اصلی ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را «بصیرت» دانسته‌اند.

وی گفت: مؤلفه‌های بصیرت در شخصیت علمی و معنوی شهید مطهری را می‌توان اسلام‌شناسی، و التزام به آموزه‌های اسلامی، تکلیف‌مداری و تکلیف‌شناسی، زمان‌شناسی، اولویت‌شناسی، شبهه‌شناسی، و روحیه انقلابی و داشتن چهارگانه علم، مهارت، ابتکار و شجاعت لازم در مواجهه با مسائل و پدیده‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی دانست.

امام جمعه دشتی بیان کرد: هدف اصلی از نامگذاری این هفته ارج نهادن به زحمات تمامی معلمان، مربیان و فعالان عقیدتی و سیاسی است که در زمینه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند. معلمان و مربیان عقیدتی نقش هدایتگری و انسان سازی دارند.

حجت الاسلام زاهد دوست یادآور شد: مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه در جهت تربیت نیروهای انقلابی وفادار به ارزش‌های انقلاب و ایجاد انگیزه بین این نیروها موفق عمل می‌کنند.

وی گفت: پاسخ غرورآفرین سپاه و عملیات وعده صادق کشور را تا سال‌ها از گزند و طمع دشمنان بیمه کرد.

کد خبر 6094702

دیگر خبرها

  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • پیکر شهید گمنام وارد یزد شد
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • اولین نکوداشت روانشناسان رضوی برگزار می شود
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد