Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:29:56 GMT

یادواره همکلاسی آسمانی در همدان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۳۹۳۹

یادواره همکلاسی آسمانی در همدان برگزار می‌شود

گروه استان‌ها-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: یادواره همکلاسی آسمانی در همدان برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمد پورداود صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری یادواره همکلاسی آسمانی و گرامیداشت شهید محمد رسول رضایی شهید شاخص دانش آموزی کشور در تاریخ 29 دی ماه خبر داد و اظهار داشت: شهدا شعائر و الگوهای ما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ترویج روحیه ایثار و شهادت همواره مورد توجه ما بوده است، تصریح کرد: شهدا از عزیز ترین موجودیت خود یعنی جانشان گذشتند و به لقاء الله رسیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته برای نخستین بار تجلیل از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران را مورد توجه قرار دادیم، گفت: از آزادگان شاغل و بازنشسته استان هم در گرامیداشت سالروز آزادگان تجلیل به عمل آوردیم.

پورداود به تهیه و تدوین کتاب شهدای دانش‌آموز استان با عنوان شاگرد اولی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم، برگزاری اردوی یاوران ولایت و یادواره شهدای دانش‌آموز فرهنگی با عنوان جشنواره‌های لاله‌های روشن به صورت حضوری و مجازی انجام شده است.

وی از تجلیل از پیشکسوتان جبهه و جنگ در کنگره پیشکسوتان جهاد و شهادت خبر داد و گفت: معرفی و تجلیل از معلمان شاخص شهید در استان و برگزاری یادواره شهید شاخص سال از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه وجود تمثال  شهید رضایی در دفتر مقام معظم رهبری فضیلت این شهید را برای ما صد چندان می‌کند تصریح کرد: در طول دو سال گذشته اقدامات بزرگی را با بسیج دانش‌آموزی در بزرگداشت این شهید انجام دادیم و این هفته هم  یادواره همکلاسی‌‌های شهید را به این مناسبت برگزار می‌کنیم.

پورداود با تاکید بر اینکه کسانی که با شهید رضایی همسنگر بودند خاطرات زیادی تعریف کردند که درس های بزرگی برایمان به همراه دارد، افزود: تدوین کتاب شاگرد اولی، انتشار 350 ویژه‌نامه، برگزاری جشنواره‌های دل نوشته‌هایی با شهدا و غیره در این راستا مورد توجه بوده است. 

وی با بیان اینکه در سال‌های آینده کنگره شهید رضایی برگزار می‌شود، گفت:  یک مدرسه را به نام و یاد این شهید بزرگوار نامگذاری خواهیم کرد..

مظاهری، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان همدان نیز در این نشست، اظهار داشت: روز چهارشنبه این هفته یادواره شهید رضایی برگزار می‌شود و سخنران مراسم سردار آبنوش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اتفاق نادر است که شهید رضایی دو سال شهید شاخص کشور انتخاب می‌شوند، گفت: در همین راستا سعی کردیم یادواره درخور شانی در استان برای آن شهید برگزار کنیم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان همدان افزود:  این شهید اهل اسدآباد است که 13 سال سن داشت اما با دستکاری شناسنامه و با سن 14 سال و 6 ماه به جبهه اعزام شد و در سال 66 به شهادت رسید.

پنجمین یادواره شهدای دانش‌آموزان همدان برگزار می‌شودکنگره 3000 شهید استان ایلام|اجلاسیه شهدای دانش‌آموزی و فرهنگیان ایلام به روایت تصویریادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان "پیشوا" برگزار شد + تصاویر

مظاهری با اشاره به اینکه  تمام تلاش این بوده که از ظرفیت دانش‌آموزان در برگزاری این یادواره بهره ببریم، اظهار داشت: کتاب شهید رضایی در این مراسم رونمایی و بین مدارس توزیع و در قالب آن مسابقه همکلاسی آسمانی برگزار می‌شود که بنیاد شهید متولی آن است.

انتهای پیام/743/a

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یادواره همکلاسی همکلاسی آسمانی یادواره شهدای برگزار می شود استان همدان شهدای دانش دانش آموزی شهید رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید حسین خندانی آسمانی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمود خندانی پدر شهید حسین خندانی امروز به فرزند شهیدش پیوست. بسم الله الرحمن  پیام تسلیت مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در پی درگذشت پدر شهید والامقام «حسین خندانی» «انَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون خانواده مکرم شهیدوالامقام حسین خندانی  خبردرگذشت شخصیت مومن ومهربان ابوالشهیدمرحوم مغفور شادروان حاج محمودخندانی پدر شهیدگرانقدر «حسین خندانی» موجب تأثر فراوان و تألم خاطر اینجانب شد. بی‌تردید والدین شهدا به‌عنوان اسوه‌های مقاومت که ارزشمندترین سرمایه‌های خود را در مسیر کسب رضای الهی و پاسداری ازنظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی نثار کردند، الگویی ماندگار در فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می‌روند. لازم میدانم مصیبت وارده را به خانواده معزز شهیدخندانی بالاخص همسرصبوروفرزندان عزیزش وکلیه بازماندگان وجامعه فداکار ایثارگری استان وشهرستانهای گچساران وبهبهان تسلیت عرض نمایم ،، ضمن ابراز همدردی، از درگاه ایزد سبحان برای آن فقید سعید علو درجات، رحمت واسعه الهی و همنشینی با فرزند شهیدش و برای بازماندگان معزز، صبر و شکیبایی مسئلت دارم.» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد. شهید حسین خندانی از شهدای شهرستان گچساران در عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید. مراسم تشییع این پدر دلسوز فردا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در گلزار مطهر شهدای گچساران برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • پدر شهید حسین خندانی آسمانی شد
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان نیر
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • آسمانی شدن پدر شهید در شاندرمن ماسال
  • سومین یادواره ۳۵۷ شهید گتوند برگزار گردید